Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

daron64 napisał:

A takxzmieniajac temat - czym macie pozalewane ciągniki? Bo tak jak czytam po grupie na FB, co piszą, go mój powinien już dawno wyzionąć ducha na tych płynach 🤷 a na przyszły sezon chciałem pozmieniać mu w szkrzyni i hydraulice, bo nie wiem kiedy były wynieniane

o to to mój to samo , a chodzi na hipolu w skrzyni fusch utto w chydraulice i turdus w silniku a w zwolnicach nie zmieniałem bo wygląda na świeży

U siebie po zakupie nie zmieniałem, bo naczytałem się, policzyłem, to myślę najpierw trochę porobie, może wyjdzie co ma wyjść i wytedy sobie pozmieniam. Filtry pozmieniałem, w silniku zmieniłem, a resztę pozostawiłem. Z tego co wiem, to w hydraulice jest zwykłą hl-ka zalana i chodzi na tym 10lat minimum. A jak czytam na forum - tylko hy tran, bo jak nie, to zajezdzisz moment. Zaraz dalej temat, że zmienił stary olej na oryginał i hydraulika mu nie chodzi itp. W skrzyni to samo - jest hipol. W zwolnicach nie wiem co było - teraz zalalem hipol orlenowski (czy tam lotosowy), bo mam we wszystkich ciagnikach. W silniku turdus, bo też mam wszystko tym zalane. No i chodzi to na tym wszystkim i nie ma z niczym problemu 🤷 ja wiem, że żaden z tych olejów nie jest jakiś super itd

U siebie po zakupie nie zmieniałem, bo naczytałem się, policzyłem, to myślę najpierw trochę porobie, może wyjdzie co ma wyjść i wytedy sobie pozmieniam. Filtry pozmieniałem, w silniku zmieniłem, a resztę pozostawiłem. Z tego co wiem, to w hydraulice jest zwykłą hl-ka zalana i chodzi na tym 10lat minimum. A jak czytam na forum - tylko hy tran, bo jak nie, to zajezdzisz moment. Zaraz dalej temat, że zmienił stary olej na oryginał i hydraulika mu nie chodzi itp. W skrzyni to samo - jest hipol. W zwolnicach nie wiem co było - teraz zalalem hipol orlenowski (czy tam lotosowy), bo mam we wszystkich ciagnikach. W silniku turdus, bo też mam wszystko tym zalane. No i chodzi to na tym wszystkim i nie ma z niczym problemu 🤷 ja wiem, że żaden z tych olejów nie jest jakiś super itd

4 godziny temu, daron64 napisał:

U siebie po zakupie nie zmieniałem, bo naczytałem się, policzyłem, to myślę najpierw trochę porobie, może wyjdzie co ma wyjść i wytedy sobie pozmieniam. Filtry pozmieniałem, w silniku zmieniłem, a resztę pozostawiłem. Z tego co wiem, to w hydraulice jest zwykłą hl-ka zalana i chodzi na tym 10lat minimum. A jak czytam na forum - tylko hy tran, bo jak nie, to zajezdzisz moment. Zaraz dalej temat, że zmienił stary olej na oryginał i hydraulika mu nie chodzi itp. W skrzyni to samo - jest hipol. W zwolnicach nie wiem co było - teraz zalalem hipol orlenowski (czy tam lotosowy), bo mam we wszystkich ciagnikach. W silniku turdus, bo też mam wszystko tym zalane. No i chodzi to na tym wszystkim i nie ma z niczym problemu 🤷 ja wiem, że żaden z tych olejów nie jest jakiś super itd. Zima myślę, że pozmieniam, ale na co, to jeszcze nie wiem

A co tu się odjebalo 🤨😅

Edytowane przez daron64

Na tym forum ten gość co remontuje traktory m.in w Niemczech to taki trochę cwaniaczek. Niby może załatwić części ale sporo tej prowizji bierze i krytyk niemiłosierny. Myśli że w Polsce to na wystawy tylko ihc są. To ma często zarabiać na siebie . Ktoś by dziecku/ rodzinie  czegoś nie kupił bo musi zamówić cześć za 1000-4000 euro . 

Może i się zna na naprawach ale czasami mam wrażenie że nie równo ma z głową. Jakiś tam traktor wystawił na sprzedaż czy tam chciał pośredniczyć cena powyżej 100 tys zł na nasze . A ktoś z forum znalazł ten sam egzemplarz w Niemczech za mniejsze pieniądze. Wychodzi że chciał sporo zarobić i się przeliczył. Potem się tłumaczył głupio mu się zrobiło. Miał pretensję że niby od oszusta go wyzywali poniektórzy 

51 minut temu, mf362 napisał:

Może i się zna na naprawach ale czasami mam wrażenie że nie równo ma z głową. Jakiś tam traktor wystawił na sprzedaż czy tam chciał pośredniczyć cena powyżej 100 tys zł na nasze . A ktoś z forum znalazł ten sam egzemplarz w Niemczech za mniejsze pieniądze. Wychodzi że chciał sporo zarobić i się przeliczył. Potem się tłumaczył głupio mu się zrobiło. Miał pretensję że niby od oszusta go wyzywali poniektórzy 

Że tak zapytam, o kim mowa???

42 minuty temu, KlimekPL napisał:

Dobrze, że opisujesz jak przebiega wymiana pompy bo mnie też to czeka niedługo. 

Nie wiem czy pisałeś, może mi to uleciało, ale ile ta nowa pompa kosztuje?

270 zł pisał

 

36 minut temu, mf362 napisał:

Niemców to może dymac ale nie rodaków. 

są tacy ludzie co jakby im się udało, to własnego ojca w h... załadują

  • Like 1
1 godzinę temu, KlimekPL napisał:

Dobrze, że opisujesz jak przebiega wymiana pompy bo mnie też to czeka niedługo. 

Nie wiem czy pisałeś, może mi to uleciało, ale ile ta nowa pompa kosztuje?

Z wysyłką wyszło 27x zł. 

Jak będziesz zamawiał, to są różne wymiary - wysokość (u mnie stara była 100, ale wiatrak ma jeszcze trochę miejsca do chłodnicy). Różne są też wirniki. Większość nie podaje jaki jest. U mnie był ~112mm, a widziałem po 90pare. 

Z tego co widziałem, to bardzo drogi jest ten pierścień dystansowy między kołem pasowym a wiatrakiem. 

U mnie odkręciłem wiatrak i ten pierścień trzymał resztę (nachodzi na piąstkę na pompie). Jak go zbiłem (w koło opukalem, ale musiałem trochę grzać - jest taki ala aluminiowy i strach było mocniej walnąć), to już koło pasowe lekko zeszło. 

Te 3sruby urwane zrobiłem tak jak pisałem - przyspawałem tam śruby 6. Pompa naszła lekko. Na uszczelkę dałem troszkę silikonu, bo jednak płaszczyzna od strony silnika nie była tak rewelacyjnie gładka. 

Założyłem, zalalem, odpaliłem - w kilku miejscach ciekło. Podociagalem śruby - jak ja zakładałem to mocno nie dokrecalem żeby się nie pourywalo - a to jednak trzeba dopier**lic na maksa. Te dospawane też mocno dokrecalem. Niby nie cieknie. Zostawiłem go odpalonego na parę minut, coś spije i jak nie cieknie nigdzie, to posprawdzam stany jeszcze raz pozakladam oslony i na "przejażdżkę" zobaczyć czy z tego mostu nigdzie nie cieknie. 

Edytowane przez daron64
  • Like 2
14 minut temu, daron64 napisał:

Z wysyłką wyszło 27x zł. 

Jak będziesz zamawiał, to są różne wymiary - wysokość (u mnie stara była 100, ale wiatrak ma jeszcze trochę miejsca do chłodnicy). Różne są też wirniki. Większość nie podaje jaki jest. U mnie był ~112mm, a widziałem po 90pare. 

Z tego co widziałem, to bardzo drogi jest ten pierścień dystansowy między kołem pasowym a wiatrakiem. 

U mnie odkręciłem wiatrak i ten pierścień trzymał resztę (nachodzi na piąstkę na pompie). Jak go zbiłem (w koło opukalem, ale musiałem trochę grzać - jest taki ala aluminiowy i strach było mocniej walnąć), to już koło pasowe lekko zeszło. 

Te 3sruby urwane zrobiłem tak jak pisałem - przyspawałem tam śruby 6. Pompa naszła lekko. Na uszczelkę dałem troszkę silikonu, bo jednak płaszczyzna od strony silnika nie była tak rewelacyjnie gładka. 

Założyłem, zalalem, odpaliłem - w kilku miejscach ciekło. Podociagalem śruby - jak ja zakładałem to mocno nie dokrecalem żeby się nie pourywalo - a to jednak trzeba dopier**lic na maksa. Te dospawane też mocno dokrecalem. Niby nie cieknie. Zostawiłem go odpalonego na parę minut, coś spije i jak nie cieknie nigdzie, to posprawdzam stany jeszcze raz pozakladam oslony i na "przejażdżkę" zobaczyć czy z tego mostu nigdzie nie cieknie. 

Nie uwzględniając trudności z odkręcaniem śrub nie było aż tak źle jak to niektórzy twierdzą jakie to koszty w zachodnich, cena pompy na podobnym poziomie co do Ursusa, ta różnica w średnicy wirnika zależy od ilości cylindrów.

Gość

Opublikowano (edytowane)

31 minut temu, daron64 napisał:

Z wysyłką wyszło 27x zł. 

Jak będziesz zamawiał, to są różne wymiary - wysokość (u mnie stara była 100, ale wiatrak ma jeszcze trochę miejsca do chłodnicy). Różne są też wirniki. Większość nie podaje jaki jest. U mnie był ~112mm, a widziałem po 90pare. 

Z tego co widziałem, to bardzo drogi jest ten pierścień dystansowy między kołem pasowym a wiatrakiem. 

U mnie odkręciłem wiatrak i ten pierścień trzymał resztę (nachodzi na piąstkę na pompie). Jak go zbiłem (w koło opukalem, ale musiałem trochę grzać - jest taki ala aluminiowy i strach było mocniej walnąć), to już koło pasowe lekko zeszło. 

Te 3sruby urwane zrobiłem tak jak pisałem - przyspawałem tam śruby 6. Pompa naszła lekko. Na uszczelkę dałem troszkę silikonu, bo jednak płaszczyzna od strony silnika nie była tak rewelacyjnie gładka. 

Założyłem, zalalem, odpaliłem - w kilku miejscach ciekło. Podociagalem śruby - jak ja zakładałem to mocno nie dokrecalem żeby się nie pourywalo - a to jednak trzeba dopier**lic na maksa. Te dospawane też mocno dokrecalem. Niby nie cieknie. Zostawiłem go odpalonego na parę minut, coś spije i jak nie cieknie nigdzie, to posprawdzam stany jeszcze raz pozakladam oslony i na "przejażdżkę" zobaczyć czy z tego mostu nigdzie nie cieknie. 

 

 

Screenshot_20230406-133837_Chrome.jpg

Edytowane przez PRIMO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v