Skocz do zawartości

Ursus C-360 zduntrac



Postępów zbytnio nie ma ale jest co pokazać

  • Like 4
  • Thanks 4



Rekomendowane komentarze

7 minut temu, akooo napisał:

gdzie ten ursus?

No właśnie, co tu zostanie z oryginału? Nie neguję projektu jako takiego, wręcz przeciwnie - uważam go za świetny (z marketingowego punktu widzenia) pokaz możliwości firmy i ciekawe wyzwanie dla kogoś, kto lubi się bawić w takie rzeczy. Ale czy aby na pewno można to jeszcze nazywać "C-360"?

59 minut temu, tytanowyJanusz napisał:

 pokazanie co dalej można było by stworzyć (a nie stworzył Ursus) w oparciu o tego klamota

Tyle, że jak ktoś sobie tworzy jednostkowo ciągnik na własne potrzeby, to może sobie kupić używany silnik np. Valtry, most np. Carraro, skrzynię np. ZF, kabinę np. Fendta, maskę np. Kuboty itd. itp. i poskładać to do kupy. Ale robiąc to seryjnie, na sprzedaż, za każdy komponent musisz zapłacić opłatę licencyjną. A ta, podzielona przez liczbę wyprodukowanych ciągników, będzie taka, że taki ulep będzie kosztował tyle, co nowy porządny sprzęt dobrej marki. I kto to kupi? Ursus na szczęście wreszcie zdechł (ponownie i trzeba mieć nadzieję, że tym razem na zawsze) i skończyła się pewna epoka (na szczęście).

timo napisał:

59 minut temu, tytanowyJanusz napisał:

 pokazanie co dalej można było by stworzyć (a nie stworzył Ursus) w oparciu o tego klamota

Tyle, że jak ktoś sobie tworzy jednostkowo ciągnik na własne potrzeby, to może sobie kupić używany silnik np. Valtry, most np. Carraro, skrzynię np. ZF, kabinę np. Fendta, maskę np. Kuboty itd. itp. i poskładać to do kupy. Ale robiąc to seryjnie, na sprzedaż, za każdy komponent musisz zapłacić opłatę licencyjną. A ta, podzielona przez liczbę wyprodukowanych ciągników, będzie taka, że taki ulep będzie kosztował tyle, co nowy porządny sprzęt dobrej marki. I kto to kupi? Ursus na szczęście wreszcie zdechł (ponownie i trzeba mieć nadzieję, że tym razem na zawsze) i skończyła się pewna epoka (na szczęście).

Chlopie może zacznij coś na uspokojenie brać. Skąd ten jad?

17 godzin temu, tytanowyJanusz napisał:

z prawilnej 60tki zostały tylko korpusy ale właśnie o to chodzi. tak jak napisałeś pokaz możliwości bo jednak trzeba mieć łep jak sklep żeby zrobić taki mix bebechów ale bardziej tutaj chodzi o rozwój tej konstrukcji- pokazanie co dalej można było by stworzyć (a nie stworzył Ursus) w oparciu o tego klamota

Dokładnie. 👍🏼

Ursus zamiast rozwijać konstrukcję to woleli klepać a jedyne zmiany to tylko kolorystyka. 

A jak widać na zdjęciu to potencjał jest. 

PRIMO napisał:

17 godzin temu, tytanowyJanusz napisał:

z prawilnej 60tki zostały tylko korpusy ale właśnie o to chodzi. tak jak napisałeś pokaz możliwości bo jednak trzeba mieć łep jak sklep żeby zrobić taki mix bebechów ale bardziej tutaj chodzi o rozwój tej konstrukcji- pokazanie co dalej można było by stworzyć (a nie stworzył Ursus) w oparciu o tego klamota

Dokładnie. 👍🏼

Ursus zamiast rozwijać konstrukcję to woleli klepać a jedyne zmiany to tylko kolorystyka. 

A jak widać na zdjęciu to potencjał jest. 

Robotę robił akurat na kieszeń ówczesnego rolnika w Polsce . Kto w Polsce w latach 80 czy 90 kupilby zaawansowanie technicznie ciagnik który musiałby być dużo droższy z racji samych kosztów produkcji. Zobacz jakie ciągniki produkują w Indiach czy Pakistanie przecież to te stare mf z lat 70 na kieszeń tamtejszego chłopa a i tak pewnie tam taki ciagnik to luksus dla nielicznych. Ursus upadł tez z innych powodów niż te o zacofaniu technicznym.


Nawet jakby w ursusie wymyślili najlepszy ciagnik świata to już pewnie znalezliby się tacy przez których projekt upadł by na starcie.

timo napisał:

59 minut temu, tytanowyJanusz napisał:

 pokazanie co dalej można było by stworzyć (a nie stworzył Ursus) w oparciu o tego klamota

Tyle, że jak ktoś sobie tworzy jednostkowo ciągnik na własne potrzeby, to może sobie kupić używany silnik np. Valtry, most np. Carraro, skrzynię np. ZF, kabinę np. Fendta, maskę np. Kuboty itd. itp. i poskładać to do kupy. Ale robiąc to seryjnie, na sprzedaż, za każdy komponent musisz zapłacić opłatę licencyjną. A ta, podzielona przez liczbę wyprodukowanych ciągników, będzie taka, że taki ulep będzie kosztował tyle, co nowy porządny sprzęt dobrej marki. I kto to kupi? Ursus na szczęście wreszcie zdechł (ponownie i trzeba mieć nadzieję, że tym razem na zawsze) i skończyła się pewna epoka (na szczęście).

Kogoś tu chyba kiedyś kopnęła w dupę jaka pracownica Ursusa że taka nienawiść :D


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v