Skocz do zawartości

Instalacja LPG sekwencyjna w c330



Prawdopodobnie pierwsza instalacja sekwencyjna w ciągniku c 330, spalanie gazu ~1,2l i ON ~0.7l na motogodzinę pracy przy obciążeniu 3/4, przy mniejszym obciążeniu pali mniej ON, natomiast spalanie gazu minimalnie idzie w dół.

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

W c 330 nie ma miejsca na butlę 11kg więc gaz będzie z butli turystycznej 5kg zamontowanej pod lewym stopniem, w miejsce butli od instalacji pneumatycznej. Na testy gaz był brany z butli 2kg turystycznej bo ciągnik miał palić 0,5l gazu resztę ropy ale w czasie testów wyszło że wszystko dobrze chodzi to dawka gazu została zwiększona. Mnie kosztowała ta instalacja 300zł i dzień roboty, ale wszystkie elementy praktycznie miałem z rozbiórki samochodu.

W moim rozwiązaniu jest czujnik położenia wału i położenia pedału gazu, ilość gazu jest zależna od obrotów i położenia pedału gazu. Regulacja dawki odbywa się poprzez zmianę wartości na mapie 3d, gaz podawany jest raz na jeden cykl pracy bezpośrednio do kanału w głowicy danego cylindra. Oczywiście raz do jednego raz do drugiego w pełnej sekwencji.

Jako wskaźnik poglądowy przy strojeniu instalacji pewnie by się przydał, ale raczej egt jest nawet niższe na gazie niż na samym ON bo mam lekki wyciek z pokrywy zaworów i olej na kolektorze  wydechowym się nie wypala  także o egt jestem spokojny, a druga sprawa to ten ciągnik nie jest przeciążany a w dieslu zaszkodzić może jedynie za dużo paliwa bo temperatura rośnie wraz ze wzrostem ilości paliwa do powietrza. Z moich wyliczeń wynika że ten silnik bez przeciążenia cieplnego i spalania stukowego spalił by spokojnie 2l gazu przy 2000rpm na godzinę więc o uszkodzenie silnika byłbym spokojny. Dodam jeszcze że w przypadku jakiegoś przeciążania silnika c330 na samym ON delikatnie paruje z odmy i to jest znak że już mu trzeba odpuścić jak się nie odpuści to zapieka pierścienie lub zaciera się silnik i jest pozamiatane, ale od założenia gazu nic takiego się nie działo. Z resztą ten silnik ma 2l pojemności i tylko 30km czyli wysilenie tego silnika jest znikome i nie wiem co trzeba zrobić żeby ten silnik zajechać. 

Butla turystyczna była testowana na ciśnienie które panuje w butli podczas pracy to jest rozwiązanie bezpieczne, a zbiornik od powietrza po prostu nie został do tego wykonany i lepiej nie kombinować. I do tego butla jest napełniana do odpowiedniej ilości a w takiej będzie spory problem żeby nie przepełnić. Podczas poruszania się po drogach publicznych butla jest zdemontowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v