Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Co to za wynalazek? Który rocznik? Kabina jak w serii xx34, maska jakby ulepiona z tego, co było pod ręką, a reszta? Ciekawy obiekt. Według Wikipedii i innych źródeł w internecie 1634 i 1234 były produkowane od 1990 roku, a ten model to prototyp z ok. 1985 roku, czyli już wtedy musiała powstać tak kabina. Napisz coś więcej o nim, jeśli wiesz.

1 godzinę temu, rocknrollnik1 napisał:

ale pokraka. chyba tylko silnik i kabina w miarę ok .Wygląd ma paskudny.

Jaki tam paskudny,  zobacz jak wyglądały Valtry produkowane 15 lat później:P Na swoje lata produkcji był czymś nowym i świeżym zwłaszcza w kraju jeszcze będącym za żelazną kurtyną, z resztą kto miał starego 1224 to zmiana na taki był już przełomem. To co teraz jest sprzedawane to cóż -, moda która za kilkanaście lat też straci aktualność ;)Jak dla mnie te stare prototypy  były w sumie konceptami produkowanymi w sztukach egzemplarzy, głównie do badań i testów.

image;s=1000x700

To jest Ursus prototyp z nr vin 002, z 1989r. pierwsza rejestracja była w 1997r. Wszystko w nim jest fabryczne, oprócz przednich kół. Brakuje części oblachowania, pozostałość po poprzednich właścicielach. Prosiłbym o informacje czy można gdzieś dostać lub komuś zostały elementy oblachowania. Ciągnik zakupiłem w celu doprowadzenia do stanu fabrycznego.

  • Like 1
  • Thanks 1

Silnik  to szóstka o mocy 90KW szkrzynia czwórka zsynchronizowana  wzmacniacz momentu podobno jest wzmocniony przez dodanie tarcz, rozbudowana hydraulika w przedniej części szkrzyni biegów dodane są dodatkowe dwie pompy hydrauliczne do podnośnika dodane są rónież dwa siłowniki pomocnicze . Prawdopodobnie ciągnik miał mieć większe zastosowanie w transporcie ze względu na przednią oś która jest wyposażona w bębnowe hamulce hydrauliczne , cylinderki w przodzie pasują od czeskiej AVI  . Ciągnik ten powstał chyba w Słowackim ZTS Martin. była to współpraca inżynierów polsko - czechosłowackich  . Ciągnik Ursus 1352 z numerem vin 001 jak niedawno się dowiedziałem z  yotub jest w okolicach Bytowa na Pomorzu i jest on z roku 1986  ale nie wiem czy jest w orginale  a mój vin 002 . Ciekawe czy jest nr vin 003 ?.

  • Like 1
6 godzin temu, piterkov napisał:

To jest Ursus prototyp z nr vin 002, z 1989r. pierwsza rejestracja była w 1997r. Wszystko w nim jest fabryczne, oprócz przednich kół. Brakuje części oblachowania, pozostałość po poprzednich właścicielach. Prosiłbym o informacje czy można gdzieś dostać lub komuś zostały elementy oblachowania. Ciągnik zakupiłem w celu doprowadzenia do stanu fabrycznego.

To jest numer seryjny, a nie numer VIN. VIN ma 17 znaków, z których każdy ma standaryzowane znaczenie.

Fajnie, że Ci się chce bawić z takim wynalazkiem. Nie jestem fanem wyrobów Ursusa, ale uważam, że tak rzadkie egzemplarze powinny być w dobrych rękach i dobrym stanie, a niestety wiele unikatowych wytworów polskiej myśli motoryzacyjnej skończyło w hutach. Może nie były ani nowoczesne, ani dobre, ani praktyczne, ale są częścią historii motoryzacji i techniki, więc powinny być zachowane.

5 godzin temu, piterkov napisał:

Silnik  to szóstka o mocy 90KW szkrzynia czwórka zsynchronizowana  wzmacniacz momentu podobno jest wzmocniony przez dodanie tarcz, rozbudowana hydraulika w przedniej części szkrzyni biegów dodane są dodatkowe dwie pompy hydrauliczne do podnośnika dodane są rónież dwa siłowniki pomocnicze . Prawdopodobnie ciągnik miał mieć większe zastosowanie w transporcie ze względu na przednią oś która jest wyposażona w bębnowe hamulce hydrauliczne , cylinderki w przodzie pasują od czeskiej AVI  . Ciągnik ten powstał chyba w Słowackim ZTS Martin. była to współpraca inżynierów polsko - czechosłowackich  . Ciągnik Ursus 1352 z numerem vin 001 jak niedawno się dowiedziałem z  yotub jest w okolicach Bytowa na Pomorzu i jest on z roku 1986  ale nie wiem czy jest w orginale  a mój vin 002 . Ciekawe czy jest nr vin 003 ?.

Z czym? :D

Z tą osią to ciekawostka. Natomiast cylinderki z Avii rzeczywiście wskazują na kooperację z Czechosłowacją w zakresie tej osi, bo Czesi/Słowacy mieli daleko posuniętą unifikację części pomiędzy markami (podobnie jak w Polsce za tzw. "komuny" - np. te same przełączniki czy elementy oświetlenia i inne części elektryczne w Fiacie 125p, Żuku i później Lublinie, Starze, Jelczu, Autosanie czy właśnie w Ursusach).

Te ciągniki powstały w Polsko-Czechosłowackim Ośrodku Badawczo-Rozwojowym w Martinie na Słowacji

https://www.youtube.com/watch?v=jltY1syI5gQ

Silnik prawdopodobnie rodziny URIV Z 8703.000 albo jakaś jego wcześniejsza wersja rozwojowa http://www.dsas.sk/motory_engines_motoren/en/urIV.htm

To chyba nie jest ten sam:  https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/144107-ursus-1352/

Dzięki za sugestie i informacje .co do numeru 002 to zgoda że seryjny ale w dowodzie rejestracyjnym istnieje jako vin . do kolegi Florek93 jestem chyba czwartym właścicielem kupiłem go z okolic  Murowanej Gośliny  (Wielkopolska ) a poprzedni właściciel kupił go gdzieś z Pomorza. 

Do kolegi adikpl1 to jest ten sam traktorek potwierdził to Florek93 

Edytowane przez piterkov

Jak wynika z poniższego opracowania odpowiedzialnym za design tych ciągników jest polski projektant Dawid Rutkowski.  Jego koncepcja wygrała z czechosłowacką koncepcją Zdeněka Zdařila, która była bardziej "futurystyczna" ale też bardziej skomplikowana w produkcji dlatego też zdecydowano się na mniej skomplikowany polski projekt.

https://www.nzm.cz/file/3dd134bee8baa9113bedbdd569843f27/20971/prameny66-internet.pdf

 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v