Skocz do zawartości

Turbosprężarka garrett w Ursusie 912



Turbosprężarka używana od samochodu Renault Espace 3.0 dci 180km. Posiada w miarę duży wirnik po stronie zimnej więc powinna wystarczyć. Kolektor obrócony oraz przyspawana flansza. Zmienna geometria ustawiona na razie na sztywno, tak aby pompowała około 1bara. Może pompować spokojnie ponad 2 bary, ale to chyba za dużo dla tego silnika. Zrobione po kosztach, aby zwiększyć trochę elastyczność tego silnika. Silnik po generalnym remoncie. Jeszcze nie testowana w polu :) 

  • Like 3
  • Thanks 1

Rekomendowane komentarze

@Andrz_ tylko na zdjęciu się tak wydaje.  W rzeczywistości jest przy samym turbo pionowo w dół, a później cały czas pod kątem w dół.

@Genius9872 nie mam pojecia. Wyjdzie w praniu. Turbo oraz całe orurowanie zamknęło się w kwocie poniżej 500zł więc będę zadowolony nawet jak da około 10%.

@FINN na razie potestuję na tym i jeśli bedzie słabo to na pewno wymienię.

jak już zrobiłeś tyle fajnej roboty ze wstawieniem tego turbo, to myślę, że wartałoby się pokusić o sterowanie geometrią...
-tak wiem, podciśnieniowe elektrozaworki, czujniki ciśnienia i sterowniczki to bez sensu, ale ze starszych turbo można dopaść gruszkę sterowaną "nadciśnieniem" -wpinasz gruszke za turbo no i kwestia ustawienia sztangi, -ale raczej warte przemyślenia

jak zaczniesz testować "w warunkach polowych" z zablokowaną sztangą, to później może łapać "tryb awaryjny" :D

-w sensie łopatki i ścianki sadzą z olejem się oblepią i później może być potrzebne mycie, bo gruszka może mieć problemy ze swobodnym poruszaniem 
edit: choć w sumie dojście dobre, to można ręką rozruszać, i ew można się pokusić  jeszcze o jakieś mocowanie kolanka i tłumika rozbieralne w 5min, wtedy "szybkie mycie turba przez wydech" :D

 

Edytowane przez marobas
  • Haha 1

ja już zakupiłem garetta gt2256v z beemki 3.0d 184km... ale na razie leży i czeka (na skompletowanie jeszcze kilku części, i montaż podstawy z filtrami pp -mam za niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym i niskich obrotach -mam nadzieje, ze to wina bąka...),
i sie zastanawiałem, jak u Ciebie sie ta spisuje, czy nie dławi sie silnik na wysokich obrotach pod obciążeniem... -możesz zmierzyć średnicę kanału wylotowego zaraz za wirnikiem...? bo ta wyglada na większą... mam obawy czy moja nie będzie za mała...

Update po 2 latach:

Turbo wciąż działa. Praca silnika bez porównania po dołożeniu turbo. Nie kopci już tak pod obciążeniem i czuć że ma więcej siły niż bez.

Po pewnym czasie dołożyłem jeszcze odmę z separatorem od Lublina, ponieważ po dołożeniu turbo potrafił wypluć trochę oleju na dużych obrotach. Po zamontowaniu odmy ze spływem do miski jest ok.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v