Skocz do zawartości

valtra n114



orka zimowa zakończona
  • Like 1



Rekomendowane komentarze

@Uziu92 Najmniejsza 6taka Valtry to T144 155km w Valtrze tylko dwie skrzynie do wyboru powershift i automat(vario) ten powershift działa jak Dyna 6 w Massey-u tylko trochę mozolniej zmienia zakresy,połówki zmienia bardzo sprawnie,co do mułowatości T144 to jest odczuwalne w transporcie w polu nie czuć żeby brakowało KM zwłaszcza jak się pracuje na zakresie C bo ma dodatkowe KM,T144Active z tuzem bez balastu waży 7.7tony z prawie pełnym bakiem paliwa

46 minut temu, lols123 napisał:

@Uziu92 Najmniejsza 6taka Valtry to T144 155km w Valtrze tylko dwie skrzynie do wyboru powershift i automat(vario) ten powershift działa jak Dyna 6 w Massey-u tylko trochę mozolniej zmienia zakresy,połówki zmienia bardzo sprawnie,co do mułowatości T144 to jest odczuwalne w transporcie w polu nie czuć żeby brakowało KM zwłaszcza jak się pracuje na zakresie C bo ma dodatkowe KM,T144Active z tuzem bez balastu waży 7.7tony z prawie pełnym bakiem paliwa

do power shifta  hitecowi5 daleko, zakresy zmienia mozolnie bo są na synchronizatorach i w sumie potrafi je zmielic jak pod obciazeniem sie jeździ na automacie a automat to nie vario, ani vario to nie automat, druga opcja to skrzynia bezstopniowa (hydrostat), z kilkoma zakresami pracy. Hydro całe pochodzi jak dobrze pamiętam od Linde, w seri S jest Vario znane z Fendta.

@Mikruss jeździłem deutz-em cshift massey-em dyna 6 mam valtrę T144A i zasada działania skrzyni podobna tylko w Valtrze długo zmienia zakresy ,co do automatu(vario) to w Valtrze chodziło mi o DIRECT CVT a nie funkcje automatu w wersji Active i Versu, nie wgłębiałem się w tą skrzynie (CVT) bo słabe opinie o niej słyszałem w Valtrze jeździłem na pokazach przyjemnie się pracowało.Co do funkcji automatycznej zmiany biegów v wersji Active korzystam z niej tylko podczas dojazdu (zwalniania) do skrzyżowań w trasporcie bo w innych pracach tylko i wyłącznie denerwuje

mylisz pojęcia i nazwy skrzyń. Nie ma direct CVT ani automat tylko skrzynia bezstopniowa Direct, o CVT to sobie poczytaj tutaj https://www.auto-swiat.pl/porady/skrzynie-bezstopniowe-cvt-budowa-dzialanie-usterki/4v8l2tw.

O  trybie autmatu pisalem specjalnie o Hitecu 5 aby z tego nie korzystac jak ktos chce tym dłużej pojezdzic, bo zmieli mu tryby od zakresów i jest po skrzyni.

hitec 5 to s3mi power shift czyli 4 grupy i 5 polbiegow, cos ala dyna 6 jak kolega wyzej wspomnial, montowane w wersji active i versu a Direct to bezstopniowa skrzynia, ktpra ma jeszcze jak dobrze pamietam 4 zakresy mechaniczne i tam wlasnie troche przekombinowali bo siada najczesciej mechaniczna stroba przekladni bo sam hydrostat jest w miare ok

Edytowane przez Mikruss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v