Skocz do zawartości
  • Like 2



Rekomendowane komentarze

5 godzin temu, Igor89 napisał:

Ja tam miałem przyjemność pracować na elektrozaworach i w życiu nie dopłaciłbym H....J wie ile za tą niby wygode....jaki to problem wyciągnąć lekko rękę i pociągnąć lekko dźwignie i obrócić pług na skraju pola to aż taki wielki kłopot????

SZEfie przy takim np pneumatycznym  siewniku z walem 3 m z przodu siejąc dziennie 20-30 ha w 30 dzialkach to po nocach bedzie sie snic, skoro mozna to zrobic jednym przyciskiem a to tylko przyklad.

Mam znajomego przez płot co maja taki zestaw w Deutzu na wajchach to po nocach sie snilo mu to przy 3metrach na 200 ha. Gdy teraz ma nowy na elektro mowi ze noc spokojnie spi reka nie boli, wiec chyba wie co mowi.

Faktem jest ze 400 za wajchy w jd, a 350 tys w cnh chyba lalpal by juz Autocommand wiec PQ nie ma co do beztopniowki porownywac. Co do cen ciagnikow to nie prowy niszcza same rynek, najgorsza rzeczą sa normy emisji spalin, a z tym silniki JD mają najgorszy problem, wystarczy popytać firmy robiące chiptuningi.

Ludzie jd traktuja jako luksus panowie za ten luksus pozniej płaci sie też w czasie ekplatacji 20 letniej drożej. Ceny maszyn używanych sa rownież wieksze proporcjonanie do cen części. 

Ceny nowych ciągników i serwisu już kończą niektóre gospodarstwa które ponabierały tych luksusów które miały sie nie psuć po 2000 tys mtg a tutaj 100 tys na naprawe. 

Edytowane przez mtz55

autocommqnd tez nie jest jakis super huper ale wiekszosc skrzyn w cnh to power shift lub co najmniej semi power shift. Glupi electroommand wyjacy ma tylko 2 grupy na sprzegle reszta z przycisku i to chodzi niemilosiernie a jd klepie caly czas ta sama skrzynie. W masseyach czy claasie macie Gimme w sumie produkowana 20 lat ale tam tez tylko przycisk gora dół i chodzi to po tyle samo godzin co skrzynia w jelonkach, tu i tu przy ok 9 tys godzin zestawy tarcz do sprzegiel do wymiany plus uszczelnienia i jedziemy dalej, koszt w obu podobny a wygoda nieporownywalna. 

No i ostatni przyklad. Kolega byl kupic uzywany plug  rabe albatrosa 4x55 vario na hydro zabezpieczeniach o wadze 1800 kg. Byl drugi w kolejce ale najpierw ten co niby go zadatkowal chcial go wyprobowac ze swoim nowym jd 6120m no i niestety jelonek nie dal rady go podniesc, znaczy sie troche go podniosl ale i tak przednie kola widzialy niebo, kolega go zapial do same silvera 110  4 cyl. i chodzi z nim jak wściekły....

1 godzinę temu, Ursusc385 napisał:

Co się psuje po 2000 mth w jakim kolwiek ciągniku co by kosztowało 100 tys w naprawie?

Rozlecial sie kosz sprzegłowy poszlo na skrzynie pekla obudowa. 100 tys brutto, ciagnik nie dotykany przez wlasciciela tylko serwis od nowosci oleje filtry, przyczyna wg serwisu to ze ciagnik wyciagal samochody ciezarowe.... Dodam ze to Deutz 160 km, drugi przyklad  deutz 200km na beztopniowce 250tys wlozone w naprawe ciagnik nadal nie jezdzil do tylu po 3 naprawach 1300 mtg. Serwis stwierdzil ze nie wie jak go naprawić, ale mozna wziaśc nowego ręce opadają. Sprzedali ta puszke pandory maja starego Deutza zostal tylko kredyt po nowym. Dodam że Deutz chyba też marka lepsza od CNH PODOBNO BO DROŻSZA. 

NIE mówie że jd fendt zetor jest zły ale mając 300 a 400 za maszyne wydać wolę mieć 100 w kieszeni niż prestiż, a każda marka będzie się psuć coraz szybciej kwestia cen części w późniejszych latach. 

1 godzinę temu, Mikruss napisał:

autocommqnd tez nie jest jakis super huper ale wiekszosc skrzyn w cnh to power shift lub co najmniej semi power shift. Glupi electroommand wyjacy ma tylko 2 grupy na sprzegle reszta z przycisku i to chodzi niemilosiernie a jd klepie caly czas ta sama skrzynie. W masseyach czy claasie macie Gimme w sumie produkowana 20 lat ale tam tez tylko przycisk gora dół i chodzi to po tyle samo godzin co skrzynia w jelonkach, tu i tu przy ok 9 tys godzin zestawy tarcz do sprzegiel do wymiany plus uszczelnienia i jedziemy dalej, koszt w obu podobny a wygoda nieporownywalna. 

No i ostatni przyklad. Kolega byl kupic uzywany plug  rabe albatrosa 4x55 vario na hydro zabezpieczeniach o wadze 1800 kg. Byl drugi w kolejce ale najpierw ten co niby go zadatkowal chcial go wyprobowac ze swoim nowym jd 6120m no i niestety jelonek nie dal rady go podniesc, znaczy sie troche go podniosl ale i tak przednie kola widzialy niebo, kolega go zapial do same silvera 110  4 cyl. i chodzi z nim jak wściekły....

6120 m ma tylko w podstawie 4.5 tony na podnosniku i o tym tutaj mowa, mamy prestiż ale po co komu wieksze siłowniki. Cnh t6 ten biedny ma 7.8 tony. 

Edytowane przez mtz55
15 minut temu, michalcium napisał:

Ceny wszystkich maszyn za***rdalaja w kosmos dziś byłem ceny pobadac maszyn pod realizacje 1 etapu mgr to dramat

podnieśli stawki na młodego rolnika? podnieśli ,na modernizację? podnieśli ?wzrosły dopłaty ? wzrosły.Po co chłopu pieniądze ?chłopu jest potrzebne żelastwo i robota żeby mu się głupoty w głowie nie lęgły

  • Like 3
10 godzin temu, mtz55 napisał:

 

6120 m ma tylko w podstawie 4.5 tony na podnosniku i o tym tutaj mowa, mamy prestiż ale po co komu wieksze siłowniki. Cnh t6 ten biedny ma 7.8 tony. 

No to podnosnik zayebisty, kilka lat temu jeden Pan co sprzedawal masseye i fendty to ferdki tez tak potrafil konfigurowac ze dostawales dosc tanio ciagnik 130 km 6 cyl a w domu sie okazywalo ze 4ki obrotowej ruszyc nie moze.

Jak ktos w specyfikacji nie zwraca uwagi na takoe rzevzy to wlasnie chocby jelenia kupil to jelenia z niego robia bo na uj mi ciagnik 120 km co agregatu czy pluga nie podniesie. Te 4.5 t to lewno na jakis wiekszy opryskiwacz starczy albo rozsiewacz nawozu

wszystko zalezy jaki agregat, jaka waga i jaka dlugosc zetawu. Brat ma masseya 6290 ok 6.5 tony podnosnik i agregat jego zasypany wazy ok 3 ton i podnosi bez problemu a moj agregat na pusto 2.8 tony i nie daje rady.....

Oczywiscie zaraz ktos napisze ze do c360 maja agregaty upr. siewne ale podnosnik 4.5 t w ciagniku 120 km to kpina, 20 czy nawet 30 letnie ciagniki o tej mocy mialy min. 1 tone wiecej, szczegolnie ze mowimy o marce Premium za kosmiczne pieniądze a nie o budzetowym farmtracku ktory ma tez chyba mocniejszy podnosnik.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v