Skocz do zawartości

Elektryczna blokada hamulca hydraulicznego przyczepy





Rekomendowane komentarze

To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba.

Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi).

Edytowane przez timo
  • Like 1
  • Thanks 2

timo napisał: To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba. Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi). Przy dłuższym postoju i tak będe zaciągał Ręczny na linke (mam hydraulhczno pneumatyczne) tylko właśnie muszę mieć czas zeby wysiąść z ciągnika i go zaciągnąć,

timo napisał: 41 minut temu, ovi napisał: Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu Czyli będzie działał tylko przy załączonym przednim napędzie?  Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

  • Haha 1
10 godzin temu, ovi napisał:

Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

Chłopie, Ty tak serio?! :o

Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości?

timo napisał:

10 godzin temu, ovi napisał:

Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

Chłopie, Ty tak serio?! :o

Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości?

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

9 godzin temu, ovi napisał:

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

To tym bardziej idiotyczne jest robienie hamulca ręcznego tylko na przednie koła ciągnika, które z założenia są mniej obciążone (czyli mają mniejszą przyczepność, a co za tym idzie mniejszą zdolność hamowania).

Dnia 12.07.2020 o 10:59, ovi napisał:

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

coś pokręciłeś najpierw skrzynia potem z niej napęd na tylny most i przedni napęd poprzez sprzęgło , sprzęgło zaciśnięte na włączonym 4x4 przez sprężynę , podanie ciśnienia oleju wyłacza sprzęgło i nie ma 4x4 , czyli na zgaszonym masz 4x4 włączone 

Czyli jak kombinujesz hamulec poprzez wał to zadziała na 4 koła na zgaszonym , a co tam z tym oryginalnym ręcznym ? Trzema mostem od skrzyni odjechać ?

a nie po włączeniu silnika ? A ciśnienie to na jednym koszu przód/tył potrzebne .

Ale żeś namieszał i się nie zrozumieliśmy , na zgaszonym na biegu nie zostawisz to tak , ale jak ręczny na wał przedniego napędu dorobisz to na zgaszonym 4 koła będą zatrzymane bo przód będzie zapięty pod tył 

ansu napisał:

@ovi

Można link do elektrozaworu? Też tak sobie zrobię

https://allegro.pl/oferta/zawor-elektryczny-dwudrogowy-2-2-3-8-12v-no-7917176346?snapshot=MjAyMC0wNy0wMVQwNTo1Mjo0My45MTBaO2J1eWVyOzg1N2IxMTdlNGNlYWE4MDdjOThjNDk1NTkxZGJiYjcyNzNiYzc2YTliMGUwMDhhZTNjOWMzZWQ5Y2VlNWViY TE%3D Pamiętaj o doborze gwintów bo u ciebie mogą być inne, i odrazu zmień podkładki przy cewce na miedziane bo będzie przeciekać

NO Jak podam prąd na cewkę to działa jak zawór jednokierunkowy. (NC jak nie ma prądu to działa jak zawór jednokierunkowy)

NO Czyli jak dam prąd np z hamulca ręcznego i zahamuję nożnym to przyczepa po zwolnieniu nożnego będzie nadal zahamowana, dopiero jak zwolnię ręczny i nie będzie napięcia na cewce to przyczepa nie będzie zahamowana . (NC odwrotnie)

Edytowane przez ansu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v