Skocz do zawartości

John Deere 8RX 410



jako pierwsi w Polsce testowaliśmy nowego 8RX.
Rozwiązanie na wyłączenie SCR i tuning już gotowe.

  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

4 godziny temu, sumek666 napisał:

Tak.

To zależy 

Nie,nie i nie ;)

AdB nie ma nic wspólnego z silnikiem. Wg mnie spoko rozwiązanie w maszynach pracujących cały rok

Z silnikiem nie ma, ale jest bardzo awaryjne, ludzie nie pamietaja o higienie i sterylnosci jaka trzeba zachowac przy adblue i potem sie dzieję... lane z brudnej banki po ropie itp moge wymieniac dlugo :/ Dlatego każdy chętnie chce się tego pozbyć. 

  • Like 2

Nie kojarzę żeby silnik NEF 4,5 dm3 miał DPF w jakimkolwiek modelu.

Chyba, że w TC4.50 czy jak tam.oni zobaczyli ten nowy kombajn.

3 godziny temu, LEX266 napisał:

A gdzie administrator??

"Gość reklamuje" usługę, która wyczerpuje znamiona określenia "nie legalna"...

"Systemu SCR znacznie zmniejszona ilość szkodliwych substancji emitowanych do środowiska"....jest bardziej wydajny niż "AdBlue"

Przy tej pojemności silnika...nieładnie!

Jestem i co? Bo @AchimR na pewno nie wyczerpuje znamion określenia "nie legalna" 😁😅😂🤣🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Z tą nie legalnością to sprawa dyskusyjna. Przerobione tak maszyny nie spełniają wymogów homologacji. Nie wiem tylko czy jest jakiś przepis prawny karzący usługodawcę czy usługobiorcę za takie przeróbki.

Nie będę pisał o Australii czy Ukrainie bo nie znam tamtejszego prawa a gospodarstwa są na tyle duże, że część maszyn nigdy nie porusza się po drogach publicznych. Ale w Polsce maszyny z usuniętymi ekododatkami są nie legalne gdyż nie spełniają homologacji i nie powinny dostawać przeglądu i poruszać się po drogach. Oczywiście nasze prawo jeszcze się z tym nie zajmuje ale pewnie kiedyś przyjdzie i na to czas. I firmy, które teraz to wywalają będą montowały z powrotem znowu zarabiając. Tak jak było z ciężarówkami. Najpierw wycinali ale jak jednego z drugim sprawdzili i kary po wlepiali to jeden z drugim montowali z powrotem.

3 godziny temu, szymon09875 napisał:

Z silnikiem nie ma, ale jest bardzo awaryjne, ludzie nie pamietaja o higienie i sterylnosci jaka trzeba zachowac przy adblue i potem sie dzieję... lane z brudnej banki po ropie itp moge wymieniac dlugo :/ Dlatego każdy chętnie chce się tego pozbyć. 

Czyli jak zachować tą higienę? Bo na bańkach czy lejku po czasie robi się trochę jakby osad z tego AdBlue obmycie wodą nie zaszkodzi później układowi czy lepiej nie "paprać" tego wodą?

Możesz umyć lejek po użyciu i do następnego razu na pewno wyschnie. Faktycznie problemem może być higiena a co za tym idzie po prostu niska kultura techniczna obsługujących. A nie sam sprzęt. Ale to samo tyczy się układów paliwowych. Które też często cierpią z powodu fatalnej obsługi. 

Najlepiej mieć do ad blue oddzielne pojemniki i lejek. Lejek nawet wskazane umyć po użyciu by nie robiły się w nim jakieś grudy czy bryłki, które potem wpadną do zbiornika i coś w układzie zapchają.

Ad blue jest już stosowany nawet w osobówkach i to naprawdę nie jest takie straszne, żeby od razu sprawny układ demontować na zasadzie bo jest to trzeba wywalić.

  • Like 1
15 minut temu, grucha18 napisał:

Czyli jak zachować tą higienę? Bo na bańkach czy lejku po czasie robi się trochę jakby osad z tego AdBlue obmycie wodą nie zaszkodzi później układowi czy lepiej nie "paprać" tego wodą?

Wystarczy wytrzeć szmatką lejek, trzymać go w czystym miejscu i pamiętać przed otwarciem zbiornika zeby oczyścić korek i dookola wlewu z piachu. Woda nie zaszkodzi, oczywiście w umiarkowanych ilościach. Do sprawdzania układu używa sie wody i nie dzieje sie nic złego. A najlepiej tankowac prosto z dystrybutora. 

  • Like 1

Z tym dystrybutorem to też nie jest takie wspaniałe, tak samo się psuje

Najlepszą metodą jest moim zdaniem banki z grupy azoty, takie z nowym lejkiem przy każdej bańce, co nie zmienia faktu że i tak potrafi scr fiksować, szczególnie jak jest mało adblue w zbiorniku i wlejesz chłodniejszego adblue w lato do rozgrzanego ciągnika

Do tego siadają czujniki spalin, temperatury adblue(nie mają nic do rzeczy w sprawie czystości adblue) 

No i przede wszystkim pompa adblue która kosztuje nie tak całkiem mało

 

przezywacie jak stonka wykopki z tym wywalaniem Eko dodatków. Za sprawą wirusa do Wenecji wróciły delfiny bo nie pływa sie gondolami i motorowkami i woda stała się przejrzysta, satelity pokazują że spadła liść tlenku azotu w powietrzu o ok 20% głównie nad Chinami, zobaczcie jak radykalne zmiany powodują dopiero widoczne efekty.

Gdyby nie wyrzucali smieci do wody wczesniej to by delfiny sir nie wprowadziły i radykalne zmiany by nie były potrzebne. 

Mam porownanie, moze nie za bardzo miarodajne, ale jednak. Jeden ciagnik tankowany tylko z oryginalnych baniek lub dystrybutora na stacji a drugi z roznych źródeł. W tym pierwszym filtry jak nowe a w drugim pompa padła bo filtry sie zakleily tluszczami i brudem. Obydwa ok tysiac godzin

Edytowane przez szymon09875

Po co "wycinać"- usuwać w nowej maszynie coś co działa i ma sens??

Po prostu gość zareklamował taką usługę podając za przykład ciągnik, który nie ma żadnego problemu z funkcjonowaniem w.w układu...Amerykanie mają dopracowane te systemy.

Każdy uważa, że Jego nie dotyczy problem zanieczyszczeń powietrza do momentu gdy, ktoś z bliskich nie umiera na raka płuc bez podłoża nikotynizmu...

 

To ja może napiszę coś innego odnośnie AdBlue. Mam z tym dużo doczynienia w Scanii i jeśli np. chodzi o biały osad to nic innego jak to, że woda odparuje a mocznik zostaje i się krystalizuje i żeby np. w lejku tego nie było wystarczy go opłukać wodą i tyle. Zdarzało się czasem, że gdzieś zabrakło AdBlue to można się poratować wodą destylowaną i nic się nie dzieje takie wyjście awaryjne. A co do wszystkich tych systemów moim zdaniem mają sens tyle że firmy bardzo na tym sobie używają i to jest największym problemem.

  • Like 1
13 godzin temu, szymon09875 napisał:

Gdyby nie wyrzucali smieci do wody wczesniej to by delfiny sir nie wprowadziły i radykalne zmiany by nie były potrzebne. 

Mam porownanie, moze nie za bardzo miarodajne, ale jednak. Jeden ciagnik tankowany tylko z oryginalnych baniek lub dystrybutora na stacji a drugi z roznych źródeł. W tym pierwszym filtry jak nowe a w drugim pompa padła bo filtry sie zakleily tluszczami i brudem. Obydwa ok tysiac godzin

To jest dokładnie to samo co z ON. 

12 godzin temu, cccepik napisał:

można choroby nowotworowe dodać do Czarnobyla A nie do usuwania EGR PDF i SCR. Tylko w Europie takie głupie normy bo w każdej innej światowej gospodarce tego nie ma w takim stopniu

Nie tylko w Europie. Można znaleźć o tym info w necie. Oczywiście ciągniki i maszyny rolnicze jeżdżą po polach głównie i nie trują aż tak ludzi i zwierząt. Ale ich spaliny dokładają się w jakimś stopniu do zatrucia powietrza. Na zasadzie ziarnko do ziarnka.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v