Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Lepiej mieć osobny do skrzyni i silnika. Kiedyś to analizowałem i średnio się kalkukaluje, chodź możesz sprawdzić. Na stronie fusch są wyszukiwarki. I jak chcecie dobry olej to bierzcie o większym zakresie np 5w40. Bo napewno ma dużo lepszy dodatek części PAO I wolniej się zużywa. 10w30 to zwykły mineralny. Niestety u nas przepisy pozwalają pisać że syntetyczny jak olej ułamek zawartości. Co do PMO widziałem gdzieś kartę charakterystyki i wychodzi ze podczciwy shell jest lepszy np 5w30. Podobnie z olejami do maszyn Mzona zastanowić się nad uszlachetniaczami, jak archoil. Ja wlałem do jednego ciągnika. Wstępne pomiary potwierdziły że trochę mniej pali. Ale nie jestem w stanie odpowiedź jak duże są to wartości. Narazie się zastanawiam co lepsze za 250 zł ten dodatek czy dwie bańki paliwa

limousine napisał:

Ja leje do skrzyni 10W30 STOU, bo podobno jest rzadszy od 10W40 w tej same temp.(tak twierdzili w sklepie) Szczególnie chodzi mi o start jak jest poniżej 0 stopni. Po za tym taki mam rekomendowany.

Jeśli chodzi o temratury zimowe to oba mają taką samą lepkość, różnica jest w wysokiej, i 40 dłużej zachowuje lepkość. A jak chcesz dobry start poniżej 0 zastosuj dodatki. Ogólnie tej zimy raczej nikt nie odpalał poniżej 0

17 godzin temu, Uziu92 napisał:

ja leje do skrzyni fuchs stou 10w40, a w silniku aktualnie jest shell rimula 15w40 ale będzie fuchs cargo mc 10w40.

Do skrzyni idzie 10w30 nie wiem czemu w sklepach sprzedawcy sprzedają 10w40 mówię o skrzyniach z pół biegami dyna 4 czy 6, oraz nowe w cnh 24x24 idzie 10w30.

Ojciec zalał 10w40 do ariona z dyna 4 i ma za niskie cisnienie na skrzyni jak zimny wyrzuca błąd z zapchaniem filtra.

Pozatym olej fuscha jest sam w sobie za gęsty, total albo ewentualnie shell. Jak total to dynatrans.

Edytowane przez Tomek90
7 godzin temu, lukaschels napisał:

Jeśli chodzi o temratury zimowe to oba mają taką samą lepkość, różnica jest w wysokiej, i 40 dłużej zachowuje lepkość. A jak chcesz dobry start poniżej 0 zastosuj dodatki. Ogólnie tej zimy raczej nikt nie odpalał poniżej 0

Nie chodzi mi o lepkość  tylko gęstość. 

Tak się składa że miałem zalany 10W40 i przy minusowych temperaturach wspomaganie nie działa przez parę minut(zależy jaki mróz) także coś w tym musi być.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v