Skocz do zawartości

Wywrotka jednoosiowa nr.10



Jubileuszowa, numer 10

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

No jak o czym, przestrzegam przed oszustami. Na składzie z czegoś się ta cena bierze. Jeden trzyma gatunkową a drugi kupi odpad i sprzedaje nieświadomym ludziom albo stal która przeznaczona jest na zbrojenia sprzedaje w cenie konstrukcyjnej. A ty się cieszysz że masz 3zł taniej. Przy czym on właśnie na tobie przytulił 10zł. 

  • Like 1
23 minuty temu, hubertb napisał:

No jak o czym, przestrzegam przed oszustami. Na składzie z czegoś się ta cena bierze. Jeden trzyma gatunkową a drugi kupi odpad i sprzedaje nieświadomym ludziom albo stal która przeznaczona jest na zbrojenia sprzedaje w cenie konstrukcyjnej. A ty się cieszysz że masz 3zł taniej. Przy czym on właśnie na tobie przytulił 10zł. 

Możesz mi powiedzieć jaka stal zbrojeniowa może być w  przyczepie użyta jako konstrukcyjna? Blacha na burty albo podłogę ?A moze profile?Trochę się w tych teoriach pogubiłeś kolego

  • Like 1

Też mam zdrową ramę przy rorzutniku i 40 lat 😎 jak dbasz tak masz

18 minut temu, hubertb napisał:

Akurat komunistyczne konstrukcje były przeliczone na kiepskich stalach dlatego są takie ciężkie. Popatrz naczepa wywrotka liczona jest na 30 ton ładunku waży 6 ton. Czyli dźwiga 5 razy więcej niż waży, w d47 ten współczynnik to 2,5.

Może się nie znam Ale jak robię cięcie takich starych maszyn To zdecydowanie gorzej idzie ,a Nowe ze składu jak masło , więc wydaje mi się że ta stara stal nie taka zła była 😏

9 minut temu, hubertb napisał:

s235 jest stalą szerokiego zastosowania jednak nie nadaje się z pewnością do budowania przyczep. 

Nie mówię że była zła, tylko mówię że konstrukcja była ciężka. Do tego dochodził problem ogumienia i ładowności w stosunku do ciężaru były śmieszne. 

Na przyczepie D43 ładowności 3,5 tony szwagier wiózł 7 ton żwiru i to parę razy 😊 

29 minut temu, hubertb napisał:

Są dostępne profile z tej stali. Nie bardzo rozumiem twego zdziwienia stal zbrojeniowa klasy wyższej ma zwykle podwójne zastosowanie co nie oznacza że nadaje się na podłużnice w przyczepie. 

Chodzi bardziej o to że kolega robiąc sam  przyczepy nie będzie przeprowadzał skomplikowanych obliczeń na mim/max obciążeń danej stali zeby dać np cieńsze profile ale o większej wytrzymałości bo po pierwsze robi to w swojej manufakturze,bo drugie kupując lepszej jakości stal na 1 przyczepkę i tak kupujesz tylko teorię  bo praktyka wychodzi np w maszynach agro-maszu,gdzie robiąc sporo maszyn i sugerując się teoretycznymi wartościami robi się słabe ulepy które pękają .Z drugiej strony i tak najprawdopodobniej  najsłabszym ogniwem całych przyczep są spawy,robione srodkami i możliwościami jakimi kolega bratrolnika dysponuje

Pełna zgoda najsłabszym ogniwem są spawy i to nieważne jakiej kolega stali użyje. 

Dyskusja zaczęła się od ceny stali, zwróciłem uwagę że każdy skup ma inną cenę ale nie koniecznie wynika to z chytrości, a różnicy w materiale. Nie rozumiem trochę kupowania tej "teorii" jeśli coś ma cechę to taką wytrzymałość ma. Nie wiem jak produkuje agro-masz wiem jak to robi Wielton czy Zasław. 

Powiem wam jak ludzie kupują- ludzie są wzrokowcami, ostatnio był człowiek który zamiast patrzeć na ramy, na kola, czy silownik w porzadku, to ptrzyl na to jak pomalowane są burty. Kiedyś był też człowiek który poprosił żeby wypiac tylną burtę (przy dolnym otwieraniu to chwila moment), po wypieciu wziął ją w ręce, uniósł, i stwierdził że ciężka, czyli solidna. I weź takim ludziom wytłumacz że lepiej jak jest lżejsze a z lepszej stali

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v