Skocz do zawartości
  • Like 3

Rekomendowane komentarze

10 godzin temu, Daro20 napisał:

40 litrów w jedną stronę?🤔

Źle napisałem 40 pali w dwie strony, na jeden kurs pali 40 litrów. Czyli 54 km spala 40 litrow w obie strony  jadę 2 godziny spokojnie do 35 km/h mu cisnę z pełnymi, przekraczam 40 ton zastawem,  a pierwsza przyczepa to tandem, ciąży ponad 2,5 tony na ciągnik,   z pustymi 40 km/h. 

Trzeba też dopisać że NH ma założony LPG i ma spokojnie 120 km, bez LPG  to ledwo z tymi przyczepami daje rady. 

On potrafi spalić przy obciążeniu i to nie mało. Spala mi od 2,5 litra  przy turze do 20 teraz, Średnio przy opryskiwaczu 5 l/h  mi wychodzi. W talerzówce 3 metry spalił mi 18 raz, ale 3 ha/h zrobił. 

Dawno stwierdziłem że NH spala wiecej niż Case MX 150, niestety w Case teraz robię silnik. 

Edytowane przez tomek73

LPG to siła taniej i jak bym mu drugie turbo dołożył  tak sie zbiera. Ten silnik już jest eco z innym walkiem rozrządu i jest mułowisty.

Taniej spalam rocznie z 2,5 tyś litrów gazu  Vat odliczam . 

Mocy bardzo wyraźnie przybyło, jak gaz mi się skończy to dosłownie jechać nie idzie, tak jestem przyzwyczajony, muł robi sie od razu. 

W Casie MX też ma gaz ale tu tak sobie widzę , mocy przybyło, ale nie ma takiego efektu drugiego turba jak w NH. 

 AS931 Po pierwszym transporcie to wskazówka  na paliwie lekko mi sie ruszyła,  myślałem ze spali z 30 litrów, ale przy 4 transporcie gazu brakło, dolałem w trasie i rezerwa się włączyła,  jak do domu dojechałem to On weszło 95 litrów i 65 gazu. Na 4 transporty

NH  mam zbiornik 110 litrów ty 160 to wskazówka na początku tylko delikatnie drgnie, W Casie mam 350 litrów to od rana do południa w polu nawet mi sie nie ruszy. 

 

Edytowane przez tomek73

Mój maxxum 6cyl 126km w transporcie ziemniaków 32km w jedną stronę 2 przyczepy d47 i pronarka łącznie ładunku 16t spala 30l w obie strony. Jadę około godziny ale przyczepy na rolniczych kołach i idą ciężko.

@tomek73 zastanawiam się nad przyczepą na tandemie. Mógłbyś coś więcej o swojej napisać, czy jest z niej zadowolony? na jakich jest kołach?  Na resorze? Na którym zaczepie ją ciągasz? Jakich wymiarów zabudowa?

tomek73 napisał:

LPG to siła taniej i jak bym mu drugie turbo dołożył  tak sie zbiera. Ten silnik już jest eco z innym walkiem rozrządu i jest mułowisty.

Taniej spalam rocznie z 2,5 tyś litrów gazu  Vat odliczam . 

Mocy bardzo wyraźnie przybyło, jak gaz mi się skończy to dosłownie jechać nie idzie, tak jestem przyzwyczajony, muł robi sie od razu. 

W Casie MX też ma gaz ale tu tak sobie widzę , mocy przybyło, ale nie ma takiego efektu drugiego turba jak w NH. 

 AS931 Po pierwszym transporcie to wskazówka  na paliwie lekko mi sie ruszyła,  myślałem ze spali z 30 litrów, ale przy 4 transporcie gazu brakło, dolałem w trasie i rezerwa się włączyła,  jak do domu dojechałem to On weszło 95 litrów i 65 gazu. Na 4 transporty

NH  mam zbiornik 110 litrów ty 160 to wskazówka na początku tylko delikatnie drgnie, W Casie mam 350 litrów to od rana do południa w polu nawet mi sie nie ruszy. 

 

Przed wyjazdem miałem paliwa pod sam korek Zobaczymy ile wejdzie teraz L

9 godzin temu, Daro20 napisał:

Mój maxxum 6cyl 126km w transporcie ziemniaków 32km w jedną stronę 2 przyczepy d47 i pronarka łącznie ładunku 16t spala 30l w obie strony. Jadę około godziny ale przyczepy na rolniczych kołach i idą ciężko.

@tomek73 zastanawiam się nad przyczepą na tandemie. Mógłbyś coś więcej o swojej napisać, czy jest z niej zadowolony? na jakich jest kołach?  Na resorze? Na którym zaczepie ją ciągasz? Jakich wymiarów zabudowa?

Mały zawsze spali więcej niż duży bo czymś moc musi nadrobić. MI z jedną przyczepą po wysłodki 25 km  w jedną stronę czyli zrobił 50 km  NH spalił 20 litrów, 

 Jak kupować to tylko tandem. Ja mam Wieltona  12 T  z zaczepem na gumach a paka 240x460x140  albo coś koło tego. Górna zabudowa jest ze zwykłej. 

Opony lecą, mam 22,5 teraz będe przekładał koła, bo w zwykłej prawie nowe a w  tandemie z 30% zostało. Opony były nalewane, ale nic się  z  nimi  nie dzieje.  Ciągnik mocno dociąża, ponad 2,5 na zaczepie jak jest załadowana, NH na zwykłym zaczepie jade,  ale on bardzo mało z  nią jeździ, w Casie mam dorobiony dolny zaczep na szynę i do mostu jeszcze dokręcony. Dolna blecha   40 mm a na górze 20 mm. na zwykły bolec 45 albo 50 mm bo takie jest ucho w przyczepie. 

Przy następnym transporcie zrobię zdjęcie i puszczę bo jeszcze  ponad 150 ton będę wywoził. 

@tomek73 Osie masz na resorze? Wg Ciebie na górny zaczep zdałoby egzamin bo w żniwa najwięcej to ciągałbym steyrem 86km a w nim na podnośniku cały czas przedni obciążnik jest zawieszony jako przeciw waga do tura i na górny podczepię a na dolny już nie. Poza tym w obydwu ciągnikach górne zaczepy mam automaty i wygoda jest w zaczepianiu tylko czy w ogóle można je tak obciążać? Druga sprawa to kombajn ziemniaczany ogranicza mnie w wysokości i wolałbym przyczepę dłuższą a niższą i jak paka by wystawała z tyłu bardziej za koła to nacisk na zaczep byłby mniejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v