Skocz do zawartości

Zetor Forterra 140HD



Serwis na 1000h, Wymiana oleju w skrzyni, silniku oraz przednim moście.




Rekomendowane komentarze

30 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Dziwne pytanie, 4 obrotowa to szerokie pojęcie.

Kolejne dziwne pytanie. Ważna norma oleju i dedykacja producenta maszyny a nie marka.

Dokładnie,  4 obrotowe na resorze a na kołku to znacząc różnica,  dlatego napisałem, ze moje 4 dźwiga śmiało bez balastu  ale one są lekkie. W galerii można zobaczyć.   Zetor w instrukcji ma kilka olejów które można lac, i ten od Kuboty pasuje, 14zl litr netto. 

Bofarm napisał:

30 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Dziwne pytanie, 4 obrotowa to szerokie pojęcie.

Kolejne dziwne pytanie. Ważna norma oleju i dedykacja producenta maszyny a nie marka.

Dokładnie,  4 obrotowe na resorze a na kołku to znacząc różnica,  dlatego napisałem, ze moje 4 dźwiga śmiało bez balastu  ale one są lekkie. W galerii można zobaczyć.   Zetor w instrukcji ma kilka olejów które można lac, i ten od Kuboty pasuje, 14zl litr netto. 

Silnikowy czy przekładnia??

4 minuty temu, Agrest napisał:

@Bofarm czy kalibrowałes już skrzynię, jak często to się robi,  czy jest różnica w pracy rewers na zimnym i rozgrzanym oleju?

Chcę zweryfikować pewne rzeczy i podpytuję.

Prawda że na zimnym oleju zmiana kierunku jest dużo agresywniejsza z głośniejszą pracą i szarpnięciem?

Kalibrację robię dość często, w zimę olej nie jest tak rozgrzany jak latem wiec na sezon zimowy robię kalibrację przy temperaturze oleju 50 stopni  a latem przy 60.. po kalibracji działanie rewersu i podbiegów jest łagodniejsze.. halas jest szczególnie jak obroty są za małe, ja utrzymuje przy zmianie kierunku jazdy jakieś 1300-1400 obr. Ale jak na pusto po podwórku to nie daje tyle gazu. Pod większymi obciążeniami ruszam ze sprzęgła do tylu bądź przodu. 

5 godzin temu, Bofarm napisał:

Kalibrację robię dość często, w zimę olej nie jest tak rozgrzany jak latem wiec na sezon zimowy robię kalibrację przy temperaturze oleju 50 stopni  a latem przy 60.. po kalibracji działanie rewersu i podbiegów jest łagodniejsze.. halas jest szczególnie jak obroty są za małe, ja utrzymuje przy zmianie kierunku jazdy jakieś 1300-1400 obr. Ale jak na pusto po podwórku to nie daje tyle gazu. Pod większymi obciążeniami ruszam ze sprzęgła do tylu bądź przodu. 

 

5 godzin temu, Pawel328 napisał:

@Agrest ja mam Proxime Power i na zimnym oleju rewers bez sprzęgła trochę szarpie, a jak jest rozgrzana to nawet nie czujesz jak zmienia kierunek jazdy 😉

Nie wiem Pany co wy robicie, albo serwis ujowy, jeździłem zetorem Proxima 95 power z rewersem elektrohydraulicznym, zimny czy ciepły nie miało znaczenia zawsze płynnie wszystko chodziło kwestia kalibracji i ustawień przez serwis. Robiłem tym fetorkiem przez rok na budowie i w kosiarce bijakowej także sprzęt nie oszczędzany

Czyli proste. 

Co o tej powiecie?

Sprowadzona od Niemca,  Klima nie działa, dpf prawdopodobnie odłączony, skrzynia kalibrowana, na zimno trochę agresywnie zmienia kierunek jazdy. 

Zastanawiam się czemu Niemiec tak szybko sprzedał tak mało godzin pracując, a 1właściciel w Polsce po 100h sprzedaje. Twierdzi że jest za lekki

https://www.olx.pl/oferta/zetor-forterra-140-hsx-1300mth-CID757-IDD4AAh.html

 

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v