Skocz do zawartości


tak wskazuję wskaźnik po 40 minut od uruchomienia w obecnych warunkach. W lato wchodź na czerwone pole


Rekomendowane komentarze

Jak na czerwone wejdzie to się zatrze. Ja tak miałem, zawsze tuż przed czerwonym,

Raz nie przyuważyłem weszło na czerwone i silnik stanął. 

Efekt złapał 1 tłok i szlif bloku. On nie ma tulei, tylko tłoki nad wymiarowe. 

Mi zawsze sie grzał wszystko wymienione a problem pozostał. Nowa  chłodnica, wymyty interculer, nowa pompa wody, jazdzda bez termostatu, nowe wiska. Ale na ostatnim wisku z serwisu za 1300 netto problem jakby ustał. Te wiska za 500 miałe 2 sztuki i oba wróciły do sklepu.  Niestety na końcu je wymieniłem bo miałem 6 letnie i nie zbyt je podejrzewałem. Ale to prawdopodobnie one było winne. 

Efekt dał jeszcze ba zblokowanym wisku, wtedy trzymał 85 stopni i  nic więcej. 

On ma  też chłodnicę oleju silnikowego, pod przystawką filtra olejowego. 

Teraz przy rozebraniu silnika okazało się że może znalazł się winowajca. Pęknieta głowica, na wszystkich cylindrach między zaworami. 

tomek73 napisał:

Jak na czerwone wejdzie to się zatrze. Ja tak miałem, zawsze tuż przed czerwonym,

Raz nie przyuważyłem weszło na czerwone i silnik stanął. 

Efekt złapał 1 tłok i szlif bloku. On nie ma tulei, tylko tłoki nad wymiarowe. 

Mi zawsze sie grzał wszystko wymienione a problem pozostał. Nowa  chłodnica, wymyty interculer, nowa pompa wody, jazdzda bez termostatu, nowe wiska. Ale na ostatnim wisku z serwisu za 1300 netto problem jakby ustał. Te wiska za 500 miałe 2 sztuki i oba wróciły do sklepu.  Niestety na końcu je wymieniłem bo miałem 6 letnie i nie zbyt je podejrzewałem. Ale to prawdopodobnie one było winne. 

Efekt dał jeszcze ba zblokowanym wisku, wtedy trzymał 85 stopni i  nic więcej. 

On ma  też chłodnicę oleju silnikowego, pod przystawką filtra olejowego. 

Teraz przy rozebraniu silnika okazało się że może znalazł się winowajca. Pęknieta głowica, na wszystkich cylindrach między zaworami. 

gdzie znalazłeś nową głowice?


tu nie gotuję jednak muszę chyba zadzwonić do serwisu niech wyślą jakiegoś znachora niech chociaż postawią jakąś diagnozę

Serwis to też nie ma już sił. Nie byli u mnie osobiście bo i tak tylko powiedzieli że nie zrobili by. Bo jak wszystko wymienione na nowe to  sami zgłupieli. 

 Ceny głowicy to tak. Używana w Bykowie pod Wrocławiem  5300 brutto Specjalizują się  w ciagnikach rolniczych OLX.

 Kojszówka w Małopolsce, Wibako ogłoszenie z OLX 1850 brutto 

To są głowice używane sciągnięte z  sinika. 

 Serwis nowa 18600  oryginał  zamiennik 4000 ceny netto. 

Mechanik mi ściąga nową  z Jeleniej Góry, za 3000  netto, [ta sama co w serwisie].  Tam też wszystkie częsci kupuję  w Cer Motor.  Teraz  z Niemiec jedzie. 

 Ciekawostka jest taka że w nim ma być silnik 6BT-590, jest to napisane  wszystkich katalogach i informacjach,  a ja mam na tabliczce mam 6AT-590 i są inne tłoki, różnią się w komorze  spalania i pierścieniach. Okazało sie  ze z  6 rodzajów  tłoków a  jeden pasujący do tego silnika. Silnik był stosowany w Doge Ram 245 km po 2003 dołożyli comrail i głowica  z 24 zaworami i ma 325 km. 

 

Jaką masz temperaturę oleju. Popatrz u mnie  w galerii jest zdjecie dodatkowych wskaźników. 

Mi olej dochodzi do 120 a woda ponad 95 to staję i czekam aż schłodzi się. Ale olej często mam 120, jak 110 to mało mam. 

  • Like 1

Olej ma wkręcony za pompą wtryskową w blok. Miałem ten zegar kupiony do wody on ma tylko cyfry, i tak założyłem go do oleju a  do wody kupiłem za 300  zł z wskazówką.  Po dwoch latach dziad się popsuł i teraz kupiłem z  Zetora z  150 zł  komplet, ale muszę redukcje wytoczyć. 

MJa to w lato mam problem do tego stopnie że podorywki w nocy robiłem. A tak jak teraz to wskazówka zawsze na połowie wskaźnika jakieś 85 stopni. 

Tak jak u ciebie  teraz w w jesieni miałem ciężko osiągnąć  w roboci, nie mówiąc na pusto. 

A co z wiskiem robiłeś. 

Ja jedno wisko przewierciłem i założyłem 4 śruby m 8, ale po paru godzinach powyrabiało i mocno zaczeło tłuc. To całe aluminium wyrzuciłem dotoczyłem metalową flansze i tak założę wentylator jak coś. Bez wiska. Na razie nie zrobiłem bo lato się skończyło i tak sobie szło. teraz zobaczę co bedzie po remoncie. 

Jaki masz termostat z grzybkiem, jak się otwiera to ma zamknąć drugi obieg.  https://allegro.pl/oferta/termostat-case-mx100-mx110-mx120-komatsu-s4d102-8413031772    coś podobnego mam, ale raz założyłem z MF 255 pasował i miał niższą temperaturę otwarcia  to na pusto sie grzał w jesieni, coś jak u ciebie, nie sżło jechać, szybciej go wyciągałem niż zakładałem. 

Edytowane przez tomek73
31 minut temu, tomek73 napisał:

Olej ma wkręcony za pompą wtryskową w blok. Miałem ten zegar kupiony do wody on ma tylko cyfry, i tak założyłem go do oleju a  do wody kupiłem za 300  zł z wskazówką.  Po dwoch latach dziad się popsuł i teraz kupiłem z  Zetora z  150 zł  komplet, ale muszę redukcje wytoczyć. 

MJa to w lato mam problem do tego stopnie że podorywki w nocy robiłem. A tak jak teraz to wskazówka zawsze na połowie wskaźnika jakieś 85 stopni. 

Tak jak u ciebie  teraz w w jesieni miałem ciężko osiągnąć  w roboci, nie mówiąc na pusto. 

A co z wiskiem robiłeś. 

Ja jedno wisko przewierciłem i założyłem 4 śruby m 8, ale po paru godzinach powyrabiało i mocno zaczeło tłuc. To całe aluminium wyrzuciłem dotoczyłem metalową flansze i tak założę wentylator jak coś. Bez wiska. Na razie nie zrobiłem bo lato się skończyło i tak sobie szło. teraz zobaczę co bedzie po remoncie. 

Jaki masz termostat z grzybkiem, jak się otwiera to ma zamknąć drugi obieg.  https://allegro.pl/oferta/termostat-case-mx100-mx110-mx120-komatsu-s4d102-8413031772    coś podobnego mam, ale raz założyłem z MF 255 pasował i miał niższą temperaturę otwarcia  to na pusto sie grzał w jesieni, coś jak u ciebie, nie sżło jechać, szybciej go wyciągałem niż zakładałem. 

A ile powinna wynosić wlasciwa temperatura oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v