Skocz do zawartości

Belarus 742.7 Agritechnica



Nowa wizja ciągników MTZ Belarus model 742

 

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

Dnia 9.01.2020 o 13:36, Shogun napisał:

Tylko że nie potrzebnie dołożyli osobną wajchę od reduktora polowe-szosowe, choć niektórym może to się przydać. No i żółw-zając poszedł na lewą stronę konsoli, błąd jak zestopniowanie 4 biegu zostało jak dawniej, beznadziejnie będzie przełączać jednocześnie na żółwia i wbijać 4 z obciążeniem.

Ogólnie trochę poprawili ale też i popsuli.

Ale po co chcesz przełączać na żółwia i 4? Do transportu z większym ładunkiem? Ruskie się nigdy do transportu nie nadawały. Mamy 1025.4- skrzynia biegów porażka. Ale przydałoby się coś 80-90 KM z rewersem do tura, więc to mi się podoba w tym nowym. Czekam czy to wejdzie do produkcji i jaka będzie cena w porównaniu do farmtraca, bo pewnie niektóre podzespoły mają wspólne albo podobne. Później można by to obejrzeć u dealera co wykombinowali z tą skrzynią.

te stare pierwsze mtz z skrzynią 18/4 były prawie doskonałe , w polu kazdy bieg po kolei -równy odstęp i wsteczny pasowny -że zgrywa się prędkościami , jedynie przy przedostatnim biegu a ostatnim brakowało jednego , trzeba było przerzucać drugą wajchą na żołwia przy zmianie z 8 na 9 i zgrywało się .

A 1025 to skrzynia porażka dwa razy jeździłem ale biegi strasznie oporne jak i pedał sprzęgła nie odskakiwał , do tego tył nie zgrywa się z biegami do przodu 

Dnia 20.01.2020 o 20:41, uzytkownikagrofoto napisał:

Ale po co chcesz przełączać na żółwia i 4? Do transportu z większym ładunkiem? Ruskie się nigdy do transportu nie nadawały. Mamy 1025.4- skrzynia biegów porażka. Ale przydałoby się coś 80-90 KM z rewersem do tura, więc to mi się podoba w tym nowym. Czekam czy to wejdzie do produkcji i jaka będzie cena w porównaniu do farmtraca, bo pewnie niektóre podzespoły mają wspólne albo podobne. Później można by to obejrzeć u dealera co wykombinowali z tą skrzynią.

Co ty opowiadasz?! MTZ-y 80/82/820 zawsze się świetnie nadawały do transportu, były szybkie i ekonomiczne, niestety od dobrych 10-15 lat są przestarzałe.

Co prawda czasy się nieco zmieniły i ciągniki 80-90KM to już nie są średnie/duże tylko raczej mniejsze pomocnicze. Ale nie zawsze transportuje się jakieś bardzo ciężkie ładunki. Porównując 1025 do 952 to w twoim fajnie jest skonstruowana skrzynia pod tura bo masz grupę wstecznych na przeciwko grupy polowych, czyli taki jak by rewers, do transportu jest dość dobry bo ma skrzynię 35km/h tylko ta nieszczęsna jedynka szosowa. A najważniejsze że nowych modelach, gdzieś od 2018 lub 2019r. zestopniowanie skrzyni zostało poprawione teraz ten ciągnik bardzo nadaje się do transportu, nie wszyscy mają 10 ciągników, każdy do czego innego.

W moim 952, do tura trochę nie wygodna skrzynia bez rewersu, do transportu może też nie bardzo, bo tylko 30km/h ale nie wszędzie da się jechać szybciej, tylko ten przeskok prędkości pomiędzy 3 a 4 jest beznadziejny, mieszkam w górach i jak jadę nawet z prasą zwijającą to z reguły ciężko jest się bujnąć żeby wrzucić 4 bez redukcji, bardzo często używam redukcji na żółwia, bez tego synchronizator już dawno by był do wymiany. Różnica prędkości pomiędzy biegami od połowy dwójki do całej trójki jest tak minimalna że śmiało mogli trójkę zrobić szybszą, myślę że tak właśnie zrobili, bo wykres prędkości na szybie w ciągniku z filmu wygląda na pełne pokrycie prędkości.

 

Dnia 21.01.2020 o 09:47, sebe1033 napisał:

te stare pierwsze mtz z skrzynią 18/4 były prawie doskonałe , w polu kazdy bieg po kolei -równy odstęp i wsteczny pasowny -że zgrywa się prędkościami , jedynie przy przedostatnim biegu a ostatnim brakowało jednego , trzeba było przerzucać drugą wajchą na żołwia przy zmianie z 8 na 9 i zgrywało się .

A 1025 to skrzynia porażka dwa razy jeździłem ale biegi strasznie oporne jak i pedał sprzęgła nie odskakiwał , do tego tył nie zgrywa się z biegami do przodu 

 

W 1025 jest bardzo dobra i trwała skrzynia, obliczona na sporo większe moce, obecnie jak pisałem wyżej prędkość jedynki szosowej została obniżona i zdaje się reszta też dostosowana. Biegi dość ciężko wchodzą na postoju bo to taki typ synchronizatorów, znajomy w lamborghini tez narzeka że ciężko wchodzą i raz ułamał lewarek. ;)

Co do nie odbijającego sprzęgła... wyregulować wg. instrukcji problem zniknie.

Cytat

 

 

a być możliwe że to był pierwszy model z 2003 tego 1025 z Pronara , ale ta skrzynia to jakaś nie dorobiona była przy deptaniu sianokiszonki nie bardzo się zgrywały prędkości tył przód , a sprzęgło nie wiem nie wnikałem ale jak w podłogę wcisnąłem to nie wracał ... przez sekundę i nagle wyskoczył ... nim nie robiłem ale jakoś sąsiadowi się nie podobał i sprzedał po 10 latach, 

 

W starym mtz z małą kabiną biegów dość było i "gęsto" że było z czego dobrać , ba nawet lekko wchodziły nie to co w 1025 , jak i 82 z pronara ale może nowe to nie wyrobione ??


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v