Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, Roman4321 napisał:

jaka skrzynia biegów?

 zwykła mechaniczna 3 biegi 4 przełożenia 

1 godzinę temu, pWnedMTZ napisał:

Widzę kolega z okolic 😁 u nas sianokosy na początku września, każdy się bał że siana nie wysuszy

u nas też na początku się zaczęły ale teraz dopiero będzie koniec 

@timo Czytam te twoje komentarze i dawno takich głupot nie słyszałem, chłopak na uwrociu ujął gazu , zawrócił i poszedł dalej na obrotach optymalnych, ale jeżeli według twojego rozumowania przez nawet największą bruzdę czy wyrwę czy po prostu poprzeczniak trzeba przelecieć na pełnym gazie to gratuluje tego co cie uczył i chciałbym zobaczyć te łąki z powydzieraną oponami darnią ;)

  • Like 2
4 godziny temu, timo napisał:

No dla mnie trochę dziwne. Całe życie mnie uczono i w każdej instrukcji obsługi jest napisane, że z maszynami napędzanymi od WOM-u ciągnika pracuje się na stałych obrotach. Po to w ciągnikach jest gaz ręczny.

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂👷🏻👷🏻👷🏻👷🏻👷🏻👷🏻👷🏻👷🏻

10 godzin temu, micgal39533 napisał:

Przecież to bez sensu praca na gazie ręcznym z taka maszyną tym bardziej na takiej łące gdzie ma szerokość 8m nawracać na obrotach takich jak przy pracy Do tego jakieś doły czy coś to i tak trzeba wolniej przejechać ale każdy robi po swojemu mi to nie przeszkadza

W naszych ciągnikach są skrzynie biegów i można zmniejszyć prędkość jazdy poprzez wrzucenie niższego biegu, bez zmiany obrotów silnika i WOM-u.

7 godzin temu, manieks120 napisał:

@timo Czytam te twoje komentarze i dawno takich głupot nie słyszałem, chłopak na uwrociu ujął gazu , zawrócił i poszedł dalej na obrotach optymalnych, ale jeżeli według twojego rozumowania przez nawet największą bruzdę czy wyrwę czy po prostu poprzeczniak trzeba przelecieć na pełnym gazie to gratuluje tego co cie uczył i chciałbym zobaczyć te łąki z powydzieraną oponami darnią ;)

Powtórzę to, co napisałem wyżej: od tego jest skrzynia biegów, żeby zmienić bieg na niższy w celu zmniejszenia prędkości jazdy bez zmiany obrotów. Jakoś u nas trzecie pokolenie tak jeździ i nie ma powydzieranej darni, chociaż większość łąk mamy na torfach, gdzie darń wyjątkowo łatwo zerwać.

7 godzin temu, JarekBazydlo napisał:

A potem się dziwić że sprzęt taki porwany i pospawany jak niektórzy cały czas na pełnym gazie robią;)

Sprzęt to jest zajechany (przede wszystkim przekładnie) od ciągłych zmian obrotów, bo "hamowanie" wałkiem (tzn. zmniejszanie obrotów WOM-u) obciąża przekładnie w odwrotnym kierunku, niż ich naturalna praca. Jak się pracuje na nominalnych obrotach, a prędkość jazdy reguluje biegami, to sprzęt będzie służył wiecznie. A jak ktoś prędkość jazdy reguluje obrotami, to szkoda gadać. Stąd potem te zajechane trupy u handlarzy.

timo napisał:

10 godzin temu, micgal39533 napisał:

Przecież to bez sensu praca na gazie ręcznym z taka maszyną tym bardziej na takiej łące gdzie ma szerokość 8m nawracać na obrotach takich jak przy pracy Do tego jakieś doły czy coś to i tak trzeba wolniej przejechać ale każdy robi po swojemu mi to nie przeszkadza

W naszych ciągnikach są skrzynie biegów i można zmniejszyć prędkość jazdy poprzez wrzucenie niższego biegu, bez zmiany obrotów silnika i WOM-u.

7 godzin temu, manieks120 napisał:

@timo Czytam te twoje komentarze i dawno takich głupot nie słyszałem, chłopak na uwrociu ujął gazu , zawrócił i poszedł dalej na obrotach optymalnych, ale jeżeli według twojego rozumowania przez nawet największą bruzdę czy wyrwę czy po prostu poprzeczniak trzeba przelecieć na pełnym gazie to gratuluje tego co cie uczył i chciałbym zobaczyć te łąki z powydzieraną oponami darnią ;)

Powtórzę to, co napisałem wyżej: od tego jest skrzynia biegów, żeby zmienić bieg na niższy w celu zmniejszenia prędkości jazdy bez zmiany obrotów. Jakoś u nas trzecie pokolenie tak jeździ i nie ma powydzieranej darni, chociaż większość łąk mamy na torfach, gdzie darń wyjątkowo łatwo zerwać.

7 godzin temu, JarekBazydlo napisał:

A potem się dziwić że sprzęt taki porwany i pospawany jak niektórzy cały czas na pełnym gazie robią;)

Sprzęt to jest zajechany (przede wszystkim przekładnie) od ciągłych zmian obrotów, bo "hamowanie" wałkiem (tzn. zmniejszanie obrotów WOM-u) obciąża przekładnie w odwrotnym kierunku, niż ich naturalna praca. Jak się pracuje na nominalnych obrotach, a prędkość jazdy reguluje biegami, to sprzęt będzie służył wiecznie. A jak ktoś prędkość jazdy reguluje obrotami, to szkoda gadać. Stąd potem te zajechane trupy u handlarzy.

Sprzętu rolniczego to ja już bym od Ciebie nie kupił;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v