Skocz do zawartości

trimble autopilot



zaczynamy zabawę w rolnictwo precyzyjne



Rekomendowane komentarze

Pamiętam jak za gówniarza był obok mnie PGR i rolnictwo precyzyjne polegało na tym że jak pryskali samolotem to stary szedł do pilota z dobrą kiełbasą i flaszką a ja stałem przed naszym polem i machałem szmatą na kiju żeby wiedział gdzie ma pryskać albo siać nawóz. Precyzja była taka że wszystko było w całej wiosce opryskane.

Co Ty tam dzieciaku wiesz. W życiu nie widziałeś jak wyglądają opryski czy sianie nawozu z samolotu lub helikoptera. Kiedyś w moich stronach pod koniec lat 80 jak zaczynali "loty" to wszystko było upierdzielone w środkach ochrony roślin. Mialem nawet okazje zobaczyć z bliska jak to wygląda i posiedziec w samolocie oraz helikopterze.Jakiś ormowiec doniósł na pilota że pryska chłopom pola to milicjant miał latać i pilnować ale po pierwszym locie puścił pawia i odpuścił sobie.

sumek666 napisał: polecam Ci przestać korzystać z forum i pisać ręcznie listy i co najwyżej piórem, a później wysyłać gołębiem   kolego porownujesz dwie inne rzeczy! kiedyś nie bylo tak zawansowanej techniki a ludzie też żyli i jedli! ja nie mówię bo technika jest bardzo potrzebna ale najgłupsza rzeczą jest powierzyć wszystko maszynie samemu nie sprawdzając do końca czy jest wszystko ok. pozatym chce ci powiedzieć że sporo osób pisze z problemami dotyczącymi nawożenia i uprawy roślin, także forum nie uważam za stracony czas Krzysztof81 napisał: Co Ty tam dzieciaku wiesz. W życiu nie widziałeś jak wyglądają opryski czy sianie nawozu z samolotu lub helikoptera. Kiedyś w moich stronach pod koniec lat 80 jak zaczynali "loty" to wszystko było upierdzielone w środkach ochrony roślin. Mialem nawet okazje zobaczyć z bliska jak to wygląda i posiedziec w samolocie oraz helikopterze.Jakiś ormowiec doniósł na pilota że pryska chłopom pola to milicjant miał latać i pilnować ale po pierwszym locie puścił pawia i odpuścił sobie. tzw agrolotnictwo, polecam magazyn motowizja , w jednym z odcinków pan Jacek tłumaczy pięknie o wszystkim o samolotach i w ogóle. do dziś się to stosuje i sami nawet nie macie pojęcia gdzie, mnóstwo oprysków jest w lasach naszych pięknych na szkodniki zwłaszcza. zawodowy pilot potrafił idealnie co do cm zrzucić oprysk na rośliny, gdzie co do metra wystarczało na polu a do tego ani nie brakło cieczy ani nie zostało..podstawa dobrze znać się na matematyce! niestety dziś tak jest że nawet prosta matura z matematyki jest problemem dla ludzi, człowiek wyłączył myślenie. Jackowi gratuluję zakupu , niech służy dobrze i jak najdłużej, i niech przyczyni się do poprawy gospodarności w jego gospodarstwie

właśnie ja się zawsze zastanawiałem jam z dokładnością było tych oprysków, bo w tych czasach belka jak najniżej najlepiej jeszcze przeciwznoszeniówki , a gdy oprysk był z takiej wysokości zrzucany to jak oni opryskali do cm? nie wiem czy jest nawet taki komputer żeby policzył wszystkie zmienne, nachylenie samolotu, wysokość nad ziemią punkt w który leci, siłę wiatru, kierunek wiatru i potem to wszystko przekalkulować żeby do cm wyszło

ZELKOW napisał:

właśnie ja się zawsze zastanawiałem jam z dokładnością było tych oprysków, bo w tych czasach belka jak najniżej najlepiej jeszcze przeciwznoszeniówki , a gdy oprysk był z takiej wysokości zrzucany to jak oni opryskali do cm? nie wiem czy jest nawet taki komputer żeby policzył wszystkie zmienne, nachylenie samolotu, wysokość nad ziemią punkt w który leci, siłę wiatru, kierunek wiatru i potem to wszystko przekalkulować żeby do cm wyszło

kolego tam oprysk jest z tego co pamiętam to na wytwornicy aerozoli oparty

  • Root Admin

tu jest mega dużo zmiennych, jeden czujnik, jedna opcja włączana kodem w panelu potrafi zrobić +1000E, albo nawet +2500E.
ktoś pytał o opcję auto nawracania. Mogę to u siebie włączyć - sprzęt jest gotowy - więc na elektrycznym silniku to jest realne.
Koszt - ok 4000E, a podaje się dwa kody, jeden na upgrade kierownicy, a później włączenie funkcji autonawrotów.

Panowie nie wiem ile trzeba ha aby się to spłaciło ale zapewniam że przy odpowiednim rozeznaniu obsługi i przyzwyczajeniu komfort mega nie trzeba się zastanawiać odbierając telefon ze będzie krzywo posiane w kombajnie wykorzystanie  prawie pełnej szerokości hedera przy uprawie wjazd co kilka przejazdów bez cofania kręcenia itd to plusy. Minusy trzeba naprawdę mnóstwo godzin aby poznać i umieć obsłużyć menu na poziomie prezentowanym na filmach lub w instrukcji ta rzeczywistość jest troszkę inna niż opis i filmik . Co do kosztów  to przy odpowiedniej wiedzy , odwadze i cierpliwości  można kupić wszystko w dobrym stanie np na e-bay  nawet nowe bo tam przecena polega na obniżce ceny a nie na ściemie jak u nas 

1 godzinę temu, mski napisał:

Witam! Zakupiłem CFX 750 Lite + antena AG25 i szału nie ma.. Moze ktoś pomoże jak to obsługiwać i z tego korzystać by wspomagać traktorzyste (mnie) w polu...

 

sama nawigacja to nie problem dla większej dokładności po kliknięciu na ikonkę satelity ustawiasz korekcję was egnos  i oczekiwany poziom dokładności jak złapie sygnał - na zielono  klikasz w ikonkę nawigacja wpisujesz nazwę pola ja dopisuję sobie obszar i kolejno zatwierdzając zieloną strzałką dochodzisz do rodzaju linii przejazdu po akceptacji wyświetla się ikonka A naciszkasz rozpoczynając na końcu pola naciskasz B i masz linie przejazdu żółtą ikonką u dołu naciskając zaznacza obrobioną powierzchnię . Ila zapłaciłeś za to cudo i czy nowe bo powinna być instrukcja  postaram się wysłać na priv a coś czuję że cię orżnięto bo ta wersja ma wszystko zablokowane 

Dnia 19.02.2019 o 17:53, marcino03 napisał:

Witam chciałbym się dowiedzieć jak u Pana wyglądała kalibracja kierownicy czy były jakieś problemy z tym? W jakim języku ma Pan system w termilanu sterującym? Ponieważ montwałem ten sam system tylko że z New holland i tam niema możliwości nawet wyboru języka tylko angielski :( Pozdrawiam.

mogę ci wysłać polski do wgrania

Dnia 21.02.2019 o 08:57, yacenty napisał:

tu jest mega dużo zmiennych, jeden czujnik, jedna opcja włączana kodem w panelu potrafi zrobić +1000E, albo nawet +2500E.
ktoś pytał o opcję auto nawracania. Mogę to u siebie włączyć - sprzęt jest gotowy - więc na elektrycznym silniku to jest realne.
Koszt - ok 4000E, a podaje się dwa kody, jeden na upgrade kierownicy, a później włączenie funkcji autonawrotów.

kiedyś ciągnik sam za ciebie zrobi a ty te 60km nie będziesz co weekend sie turlać 

2 minuty temu, tomek73 napisał:

Też teraz mam 750, zamieniłem się za 3 letnią 250 uszkodzoną i dopłaciłem 6 netto. Fakt szału nie ma ale więcej raczej nie potrzebuję, tylko do oprysków. A instrukcji nie miałem w komplecie, szukam w panelu funkcji. 

tu masz instrukcję http://doczz.pl/doc/53889/ostrzeżenie---agrofoto.pl      a  cena zależy co jest odblokowane bo jak wersja lite to słabo nawet w tej cenie 

  • Root Admin

wg mnie nie opłaca się lite, bo pełna jakoś 3tysiące drożej, a byle kod do oblokowania funkcji po 1000E chodzi, ale całe szczęscie można sobie dokupić kod i odblokować funkcje.
moim zdaniem tego typu nawigacje to tylko z kierownicą inaczej to troche szkoda kasy, bo co z tego ze masz nawi z dokładnością 20cm jak sam jako człowiek generujesz dużo większy bład czytając kropeczki a później kierując.

Wg mnie to albo zabawka z anteną do smartfona za 400-800zł albo system juz z kierownicą - choćby najniższej dokładności to i tak jest mega przeskok.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v