Skocz do zawartości


Pękł przewód dolotowy powietrza i silnik do remontu. Przebieg około 5000 godzin
Co widzimy na zdjęciu Kubota ME8200?

Ciągnik Kubota ME8200 stoi na placu gospodarstwa, oczekując na serwis. Wyposażony w silnik o mocy 82 KM, który dostarcza wystarczająco siły do codziennych prac rolniczych. Jednostka napędowa marki Kubota charakteryzuje się 4-cylindrowym układem, co zapewnia płynną i efektywną pracę nawet w bardziej wymagających warunkach. Dzięki ręcznej skrzyni biegów 8/8, operator ma pełną kontrolę nad maszyną podczas precyzyjnych manewrów na polu. Kubota ME8200 często współpracuje z różnymi sprzętami, ale tutaj przygotowywana jest do konserwacji, co ma na celu utrzymanie jej w pełnej sprawności operacyjnej.




Rekomendowane komentarze

Nieszczelność wszelkich przewodów, w których jest jakiś płyn czyli paliwowych, olejowych czy układu chłodzenia widać praktycznie od razu bo jest wyciek. Z zasilaniem powietrzem jest dużo gorzej. Dobry operator znający sprzęt na którym pracuje może wyczuć różnicę w odgłosie pracy bo ten się zmienia gdy silnik dostaje "lewe" powietrze ale to już trochę wyższa szkoła jazdy jak to się mówi. Wiele tego typu problemów można też uniknąć częściej zaglądając pod maskę ale często z braku czasu lub rutynę robimy to zbyt rzadko. Kiedyś tak zwany szofer zanim odpalił jakikolwiek sprzęt musiał zrobić OC (obsługa codzienna) a dziś większość z nas nawet nie sprawdzi poziomu oleju i płynu w chłodnicy...

No właśnie a potem płacz bo się coś posypie. Gdybym nie miał starych nawyków i nie sprawdzał oleju przed każdym użyciem ciągnika to bym kiedyś silnik w MF załatwił. Jak zwykle rano przed pracą wyciągam bagnet a tam ze dwa razy ponad stan. Olej był wyraźnie rzadki i śmierdział ON. Okazało się,że pękła membrana w pompce zasilającej i sporo paliwa poszło przez noc do oleju. Gdybym nie sprawdziło poziomu oleju to dość szybko zatarł bym panewki na wale, wałek rozrządu i wszystko to co olej smaruje czyli generalnie silnik byłby na złom. Zawsze trzeba pamiętać o tym,ze nawet w nowym sprzęcie może coś gdzieś puścić i taki codzienny przegląd może nam uratować d*pę i portfel.

Pozostaje tylko życzyć jej właścicielowi żeby remont tego silnika zrobili mu porządnie i żeby kasa za to nie poszła w błoto bo to niestety dość często tak wychodzi. Oryginalne części są drogie a zamienników brak więc jak firma remontująca lub sam rolnik będą chcieli zaoszczędzić to tylko dzięki częściom używanym a to już wiąże się z dużym ryzykiem następnej porażki.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v