Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Ultimate Speed to chyba z Lidla. 

Ja polecam Boscha. Prostowniczek automatyczny, poręczny, u mnie śmiga już kilka lat. Nie pamiętam, jaki dokładnie model, ale mówię ogólnie.

11 godzin temu, MeRcEdReS napisał:

Też kupiłem w zeszłym roku. Mały, poręczny, największy plus to automatyczne ładowanie. Nie potrzebne już wielkie prostowniki, które gotują akumulator. Bardzo przydatna zabawka zimą.

Zależy gdzie. Jeżeli faktycznie akumulator jest padlina, wypompowany do zera, to wtedy tylko manualny z regulacją prądu ładowania, bo nie ma zabezpieczeń i zrobi każdą robotę ;) 

 

 

Dnia 19.01.2019 o 19:16, MF675ursus napisał:

Kupiłem, ale bez rozruchu- odpowiednik tej Lidlowej, 4 amperowa. Z biedry naładujesz akumulator głęboko rozładowany (do 1,5V), ma tryb odsiarczania akumulatora i zapamiętanie ustawień po wyłączeniu napięcia- ta z Lidla tego wszystkiego nie ma

taaa a profesjonalne tej kategorii mają do 2 volt  a z biedronki od 1,5v?😎  ja bardziej polecam noco genius g7200 

13 godzin temu, MF675ursus napisał:

W cenie noco genius kupisz sprawny akumulator. Gdzie ekonomia, gdzie logika?

a jak w kombajnie po zimie mój  odratuje aku twój niekoniecznie i mam w kapsie parę zł dętego funkcja ładowania wszystkich aku + w nowym aucie gdy nie możesz stracić napięcia przy wymianie aku 

z drugiej strony masz racje do jednej maszyny nie , morze warto ja mam kombajn traktory 3 samochody w domu motor i inne rzeczy to jak najbardziej 

Dnia 19.01.2019 o 21:30, MeRcEdReS napisał:

Też kupiłem w zeszłym roku. Mały, poręczny, największy plus to automatyczne ładowanie. Nie potrzebne już wielkie prostowniki, które gotują akumulator. Bardzo przydatna zabawka zimą.

jak nastawisz funkcje ładowania zimowego/recond czy inne luje muje co podnoszą końcowe napięcie ładowania to też będziesz słyszał syczenie z akumulatora a po zdjeciu pokrywy zobaczysz bulgotanie 

 

36 minut temu, Roman176 napisał:

a jak w kombajnie po zimie mój  odratuje aku twój niekoniecznie i mam w kapsie parę zł dętego funkcja ładowania wszystkich aku + w nowym aucie gdy nie możesz stracić napięcia przy wymianie aku 

z drugiej strony masz racje do jednej maszyny nie , morze warto ja mam kombajn traktory 3 samochody w domu motor i inne rzeczy to jak najbardziej 

czym on tam ratuje ? w środku nic specjajnego nie widze poza paroma duperelami  

w środku te na zasilaczach impulsowych sie gotują niemiłosiernie przy większym prądzie ładowania , byle zasilacz od lapka przy 4,5A grzeje dobrze 

1 godzinę temu, konteno napisał:

jak nastawisz funkcje ładowania zimowego/recond czy inne luje muje co podnoszą końcowe napięcie ładowania to też będziesz słyszał syczenie z akumulatora a po zdjeciu pokrywy zobaczysz bulgotanie 

Nie można tego określić, musimy dbać tylko o to by napięcie akumulatora nie przekraczało pewnej wartości ( i tu jak kto uważa ale ok 14,5V) 
Nie raz jak rano nie można było odpalić to brało się akumulator do domu, prostownik w rękę i do szybkiego ładowania napięcie prostownika sięgało 20V(czyli 28V szczytowe) ładowało się chwilę aż akumulator osiągnął 15V. 3 min i silnik pali.

1 godzinę temu, konteno napisał:

zym on tam ratuje ? w środku nic specjajnego nie widze poza paroma duperelami

 sterowanie mikroprocesorowe z pomiarem napięcia i prądu

Maksymalny prąd ładowania akumulatora zależy od jego stanu naładowania. „Inteligentna” ładowarka monitoruje napięcie, temperaturę oraz czas ładowania akumulatora. Na podstawie tych parametrów określa optymalny prąd ładowania w danej chwili. Ładowanie jest kończone, kiedy na podstawie napięcia, temperatury oraz czasu ładowania, układ stwierdza, że akumulator jest w pełni naładowany.

Napięcie akumulatorów niklowo-kadmowych i niklowo-metalowo-wodorkowych w czasie ich ładowania stopniowo wzrasta – aż do momentu pełnego naładowania akumulatora. Kiedy to nastąpi, napięcie spada, co jest wskazaniem dla inteligentnej ładowarki, że akumulator jest w pełni naładowany. Takie ładowarki są często oznakowane jako ładowarka typu ΔV, co wskazuje, że w czasie ładowania jest monitorowana zmiana napięcia.

Ładowarki tego typu, po zakończeniu ładowania, zazwyczaj przełączają się do trybu ładowania podtrzymującego, polegającego na ładowaniu niewielkim prądem, aby skompensować straty związane z samorozładowywaniem się akumulatorów.

Ładowarki takie przeważnie posiadają układy mające doprowadzić do rozładowania akumulatora przed właściwym ładowaniem – można je uaktywnić w celu ochrony przed efektem pamięciowym.

1 godzinę temu, konteno napisał:

w środku te na zasilaczach impulsowych sie gotują niemiłosiernie przy większym prądzie ładowania , byle zasilacz od lapka przy 4,5A grzeje dobrze 

chyba coś ci się pomyliło 

Napięcie stałe dociera do sekcji kluczującej. W zasilaczach impulsowych jako klucze wykorzystuje się tranzystory, przełączane między stanem nasycenia i zatkania przy pomocy impulsów sterujących o zmiennej długości (modulacja szerokości impulsów). Utworzony w ten sposób przebieg prostokątny trafia do uzwojenia pierwotnego transformatora. Częstotliwość impulsów (dochodząca do setek kHz) jest o wiele większa od częstotliwości sieci energetycznej, dzięki temu transformatory stosowane w zasilaczach impulsowych mogą być znacznie mniejsze niż w przypadku tradycyjnych zasilaczy transformatorowych.

mam rozumieć ze jak kom ładujesz to ogrzewasz dom ??

9 godzin temu, Roman176 napisał:

a jak w kombajnie po zimie mój  odratuje aku twój niekoniecznie i mam w kapsie parę zł dętego funkcja ładowania wszystkich aku + w nowym aucie gdy nie możesz stracić napięcia przy wymianie aku 

z drugiej strony masz racje do jednej maszyny nie , morze warto ja mam kombajn traktory 3 samochody w domu motor i inne rzeczy to jak najbardziej 

Czemu twierdzisz że mój nie odratuje aku? Bo reszty tego zdania nie jestem w stanie rozszyfrować, o co Ci chodzi...

Edytowane przez MF675ursus
Gość konteno

Opublikowano (edytowane)

15 godzin temu, Roman176 napisał:

Nie można tego określić, musimy dbać tylko o to by napięcie akumulatora nie przekraczało pewnej wartości ( i tu jak kto uważa ale ok 14,5V) 
Nie raz jak rano nie można było odpalić to brało się akumulator do domu, prostownik w rękę i do szybkiego ładowania napięcie prostownika sięgało 20V(czyli 28V szczytowe) ładowało się chwilę aż akumulator osiągnął 15V. 3 min i silnik pali.

 sterowanie mikroprocesorowe z pomiarem napięcia i prądu

Maksymalny prąd ładowania akumulatora zależy od jego stanu naładowania. „Inteligentna” ładowarka monitoruje napięcie, temperaturę oraz czas ładowania akumulatora. Na podstawie tych parametrów określa optymalny prąd ładowania w danej chwili. Ładowanie jest kończone, kiedy na podstawie napięcia, temperatury oraz czasu ładowania, układ stwierdza, że akumulator jest w pełni naładowany.

Napięcie akumulatorów niklowo-kadmowych i niklowo-metalowo-wodorkowych w czasie ich ładowania stopniowo wzrasta – aż do momentu pełnego naładowania akumulatora. Kiedy to nastąpi, napięcie spada, co jest wskazaniem dla inteligentnej ładowarki, że akumulator jest w pełni naładowany. Takie ładowarki są często oznakowane jako ładowarka typu ΔV, co wskazuje, że w czasie ładowania jest monitorowana zmiana napięcia.

Ładowarki tego typu, po zakończeniu ładowania, zazwyczaj przełączają się do trybu ładowania podtrzymującego, polegającego na ładowaniu niewielkim prądem, aby skompensować straty związane z samorozładowywaniem się akumulatorów.

Ładowarki takie przeważnie posiadają układy mające doprowadzić do rozładowania akumulatora przed właściwym ładowaniem – można je uaktywnić w celu ochrony przed efektem pamięciowym.

chyba coś ci się pomyliło 

Napięcie stałe dociera do sekcji kluczującej. W zasilaczach impulsowych jako klucze wykorzystuje się tranzystory, przełączane między stanem nasycenia i zatkania przy pomocy impulsów sterujących o zmiennej długości (modulacja szerokości impulsów). Utworzony w ten sposób przebieg prostokątny trafia do uzwojenia pierwotnego transformatora. Częstotliwość impulsów (dochodząca do setek kHz) jest o wiele większa od częstotliwości sieci energetycznej, dzięki temu transformatory stosowane w zasilaczach impulsowych mogą być znacznie mniejsze niż w przypadku tradycyjnych zasilaczy transformatorowych.

mam rozumieć ze jak kom ładujesz to ogrzewasz dom ??

nie tłumacz mi o ładowaniu akumulatorów Ni-MH i Ni-CD bo nie w tym temat , nikt takich nie stosuje do rozruchu pojazdów ,a z resztą wspomniana przez ciebie ładowarka też nie obsługuje takich akumulatorów 

bardziej chodzi mi o sam prąd ładowania akumulatora i i parametry końcowe (napięcie przy którym prostownik się wyłacza i związaną z tym gęstość elektrolitu) bo raczej zdrowego rozładowanego akumulatora nie potrafi doładować do oczekiwanej gęstości elektrolitu a prąd ładowania deklarowany przez producenta na opakowaniu i obudowie urządzenia jest praktycznie żadko kiedy osiągany pomimo  że większość akumulatorów jest w stanie go przyjąć przy ładowaniu bez szkody dla zawartości  

przynajmniej tak wynika z pomiarów robionych przez mrAkumulator gdzie 4 amperowe modele dawały coś w okolicach 2-2,5A niepotrzebnie wydłużając czas ładowania 

więc wątpię że te noco dałoby z siebie więcej niż 5,5-6A

@t25a1 jak ten akumulator ci sie sprawuje ? długo go masz?

Edytowane przez konteno
5 godzin temu, konteno napisał:

bardziej chodzi mi o sam prąd ładowania akumulatora i i parametry końcowe (napięcie przy którym prostownik się wyłacza i związaną z tym gęstość elektrolitu) bo raczej zdrowego rozładowanego akumulatora nie potrafi doładować do oczekiwanej gęstości elektrolitu a prąd ładowania deklarowany przez producenta na opakowaniu i obudowie urządzenia jest praktycznie żadko kiedy osiągany pomimo  że większość akumulatorów jest w stanie go przyjąć przy ładowaniu bez szkody dla zawartości  

znów złe mówisz jedynym czynnikiem co nie morze zrobić to dolać do za gęstego wody dystylowanej 

image.jpeg.714e2b66e4c6375d7aafecdbae5625b5.jpeg

chyba sam sobie już poradzisz ...


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v