Skocz do zawartości

Duchesne



Jak Waszym zdaniem takie (rolnicze/budowlane?) opony spisują się na błocie? 3/4 przyczep jest na takich węższych 20-stkach, reszta to typowe szersze R22,5 "tirowskie"




Rekomendowane komentarze

Wadą tych starszych francuskich tandemów jest to,że mają stosunkowo wąskie osie oraz opony na nich. Na utwardzonych nawierzchniach to działa ale na polu jak jest mokro to lipa.

@Chromek ciekawa ta Twoja teoria, czyżby Maciarewicz ją napisał :D Każde koła będzie pchać przed sobą ziemię bez względu na szerokość oraz średnicę i przestanie się obracać gdy tylko opona siądzie do ok. 1/3 średnicy lub trochę więcej. Po prostu im większa średnica tym później pojawia się ten problem bo dla małego koła 20 cm. ziemi to już blokada nie do przebycia a dużego nawet 50 cm. nie zatrzyma.

Balony na pole? Myślałem, że one bardziej na trasy, tak jak i wąskie. 

@extrabyk ten rozstaw osi to zależy od marki. Te powyżej 10 ton są trochę szersze. Im większe koło tym mniejszy opór toczenia, ale ta 20-stka czy 22,5 to praktycznie ta sama wysokość. Tylko dziwi mnie że do takich ładowności zakładali opony 30-kilka cm szerokości. Te z tirów są szersze, ale z kolei bieżnik szosowy 

@dudekk Tak, po przewrotce była. Burta zgięta i rama

@pedro2 można tak powiedzieć :P Rodziców

48 minut temu, extrabyk napisał:

 

@Chromek ciekawa ta Twoja teoria, czyżby Maciarewicz ją napisał :D Każde koła będzie pchać przed sobą ziemię bez względu na szerokość oraz średnicę i przestanie się obracać gdy tylko opona siądzie do ok. 1/3 średnicy lub trochę więcej. Po prostu im większa średnica tym później pojawia się ten problem bo dla małego koła 20 cm. ziemi to już blokada nie do przebycia a dużego nawet 50 cm. nie zatrzyma.

A jednak opony które nie mają agresywnego bieżnika zaczynają pchać błoto dużo szybciej niż np. opony z dużą ilością głębokich wyżłobień poprzecznych czy opony jodełkowe ;)

Edytowane przez Chromek

Bez przyczyny Pronar nie zakładał by lepszych droższych opon z jodełka do lawet i przyczep. W lawetach teraz już prawie wszystkie nowe widać na jodełce, teoretycznie szybciej złapie "trakcję" w praktyce jak błoto zaklei to i tak kaplica. 

Jaki motor w audi? Chcę zmienić e60 znudził mi się tylni napęd 😋 szukałem X5, ale trafiłem na a6c6 i zachorowałem, 3.0 TDI quattro szukam. 

@Moorgi czyżbyś chciał zostać moim Mikołajem w tym roku? xD

2 godziny temu, Pavel napisał:

Nowy nabuytek? ile dałeś? Mam podobną

Była na sprzedaż, ale ktoś inny ją wziął zanim została ogłoszona

1 godzinę temu, Henius91 napisał:

W sedno :P Obydwie Audice sprzedasz i będzie na jakąś pronarkę :D 

Jakby takie 20-stki się nie sprawowały to zawsze możesz wrzucić na te felgi opony od T-088 i będzie śmigać

 

Grunt, że trzecia zostanie, będzie ciągać tą Pronarkę xD

1 godzinę temu, pedro2 napisał:

Bez przyczyny Pronar nie zakładał by lepszych droższych opon z jodełka do lawet i przyczep. W lawetach teraz już prawie wszystkie nowe widać na jodełce, teoretycznie szybciej złapie "trakcję" w praktyce jak błoto zaklei to i tak kaplica. 

Jaki motor w audi? Chcę zmienić e60 znudził mi się tylni napęd 😋 szukałem X5, ale trafiłem na a6c6 i zachorowałem, 3.0 TDI quattro szukam. 

Jodełka teraz na topie. Sąsiad ma w rozrzutniku zwykłe samochodowe 22,5 i niemal co rok wiosną wyciąganie bo koło sunie w błocie i tak mnie właśnie ciekawi czy te mimo że są węższe czy lepiej by sobie radziły w takich warunkach. Latem po suchym to wiadomo że każde koło pójdzie

Audi ma 2 litry, 143km. Ktoś może powiedzieć że za mały, ale dzięki temu odwdzięcza się spalaniem. W trasie 4,7l nie problem złapać. Ja w a4 mam 2.0 170KM Quattro i na zimówkach 16-stkach poniżej 5 nie zszedłem, a latem 235/45R17 to tak 6,7 przy lekkim bucie :P

3.0 daje większą frajdę z jazdy, ale przeraża koszt rozrządu...

Jak będziesz handlował e60 to daj znać  :D Wiadomo ze każdy ma inny gust, ale moim zdaniem e60 i c6 to były najładniejsze samochody w swojej klasie w tamtych czasach. X5 fajna, ale od drugiej generacji ;) 

1 godzinę temu, chwiolas napisał:

Ta przyczepa jest spod Kalisza?Oglądałem ją. Ile ostatecznie za nią zapłaciłeś? 

Wiem o której mówisz ale to inna. Też identyczne uszkodzenie i ceny niemal identyczne. Jak ją zobaczyłem to myślałem, że kupił z OLXa i sprzedaje dalej, ale później wszedłem i zobaczyłem że tamta miała kilka drobnych różnic

@14thekamil14 to już kwestia gustu, mi osobiście odwrotnie ;) Mogli przód mocniej zmienić, bo b8 lepiej się prezentowała

@grzesiek88 ale przy cenie tej przyczepy o której mówisz, można wybaczyć te opony :D 

Audi pojechało ostro z tym rozrzadem i iloscią elektroniki w tych pojazdach. Tylko to pojazdy dla sredniej wyzszej klasy Niemców a nie Polaków co lubia cztery kółka. Kupia jeden z drugim zajezdza do mechanika i mysli ze wymiana rozrzadu tyle c w starym Passacie a tu lekkie zaskoczenie bo trzeba wywalić 1/3 wartosci bryku.Audi i VW( samochodowy odpowiednik NH😉) to jeszcze nic w porownaniu do BMW, które są w sumie fajnie technicznie, oprocz kierunkowskazów, ktore rzadko w ktorym działają(Wczoraj przejechalem przez 3 ronda za BMW z "popsutymi" kierunkami). Sam chcialem kupic X5 ale po podliczeniu kosztow eksploatacji odpuscilem.

Chciałbym żeby moje C6 3.0 TDI Quattro paliło 5-6 litrów :D Mam C6 Avant 225km manual przedlifta  to na 18 245/45  w trasie poniżej 8.5l żeby zejść to trzeba zamulać 90. Najczęściej jej kładę 140-160 to 10.5L wychodzi. Miałem passata B6 2.0 tdi dość krótko i był bardziej awaryjny od 3.0 i to bardzo... U siebie mam zmieniony rozrząd i nie płaczcie że to taki dramat. W dwa dni spokojnie ogarniamy ten temat u siebie na warsztacie nie przekraczając 4k bez wyciągania silnika. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v