Skocz do zawartości

John Deere 6195r x2 6175r x1


MF_Fan_Agri

3 z 14 ciągników wożących kukurydze w tym roku :)


Rekomendowane komentarze

49 minut temu, mk9422 napisał:

@damianzbr co powiesz na temat ceny? Pewnie jakiś Janusz otworzył ,,firmę'' w garażu i robi po kosztach. 

Dlatego pytam o powierzchnię działek. Ja mogę kosić zboże i po 200 zł/ha. Ale pod warunkiem że wytnę twego z 500 ha na działkach o powierzchni minimum 50 hektarowych.

Jednak koszę po troszeczkę wyższej cenie 300 - 350 zł/ha zależności od klienta i pól. A wszystko dlatego że średnia powierzchnia działek jest bardzo mała. Niekiedy więcej czasu schodzi na zakręcanie, przejazdy, dojazdy niż na samo koszenie.

A w sieczkarni to już całkiem porażka. Odkosić końce na jakimś polu 1 hektarowym to się okaże że pół pola wycięte... A czasu stracone tyle co takim nowym jaguarem 940 to w ten czas by przerobił z 200t masy gdyby ciągle ciął na jakimś dużym polu i się prawie nie zatrzymywał.

@danielhaker nie planuję, ale lubię wiedzieć co w danej chwili jest na topie, co jest opłacalne a na czym kompletna klapa, aby w razie czego nie przespać jakiejś okazji. ;)

Już nie przesadzajmy, że obcinając pole na początku traci się nie wiadomo ile czasu. Jak kierowca pierwszy raz siedzi na sieczkarni to może i tak. U mnie były dwie działki po 0,6 i 0,7 ha to jechali normalnie tak jak już by było wykoszone dookoła. A że na zakręcie trochę wyleci to nie zbiednieje. Jak się ogląda filmiki to czasami więcej się marnuje jak sypią na przyczepę z czubem. Szkoda, że na mojej okolicy nie ma takich firm co w granicach 800 zł zrobią kompleksową robotę. 

Gość

Opublikowano (edytowane)

Nie przesadzam, nie chodzi o sam czas a zużyte paliwo, cofanie, zawracanie, podjeżdżanie, ustawianie się paliwo leci tylko nie sieczka z rury ani hektary. Zapytaj kolegi @PATr  ile mu spala sieczkarnia na tak zwane suche cięcie. Czyli ile fabryka podaje spalanie względem wydajności. A ile faktycznie kupił paliwa w sezonie na wszystko łącznie. Dojazdy, przejazdy, obkoszenie.

 

Albo ja ci mogę podać. Mój kombajn teoretycznie pali 15 - 17l /ha. A praktycznie kupione paliwo podzielić przez ilość wyciętych hektarów wyszło mi że pali 22 - 25l/ha. Tą nadwyżkę zjadło wszystko inne co nie nie jest koszeniem czyli przede wszystkim dojazdy, przejazdy, sypanie w miejscu i uwrocia.

 

Kolejna sprawa, 167 funtów za cięcie kukurydzy w GB jest ceną na czerwonym paliwie. Czyli na opałówie która nie posiada w swojej cenie podatku akcyzowego. I jest dużo tańsza. Nie wiem ile ale myślę że w GB jest z 50% tańsza od zwykłego paliwa na stacji. W usługach rolniczych główny koszt to energia... Więc teraz obraz kosztu usług w UK diametralnie się zmienił, co nie...?? Skoro zalewają baki swoich maszyn dużo taniej niż w PL..

Edytowane przez damianzbr

Tak cena jest podana już z wliczonym paliwem. Paliwo w tej chwili to ok 50p/L a normalny ‚bialy’ diesel na stacji to ok £1.30/L. Nasze działki sa w przedziale od 7-50ha i nawet na tych mniejszych gospodarstwach w okolicy go małe pola są przeznaczane na łąki wiec kukurydza jest na polach większych niż 5ha. Nasza sieczkarnia przerabia 1500ha kukurydzy i 3500ha traw rocznie wiec prawie tyle samo lub nawet więcej niż firmy usługowe w naszej okolicy, chociaż nasze koszta są właśnie o wiele niższe przez to ze mamy mniej poruszania się na pusto sieczkarnia oraz ciągnikami. Ostatnio dużo mniejszych firm usługowych po upadało bo cena paliwa poszła w górę o 7p/L i nawet taka mała zmiana napięła budżety. Ceny usług nie podniesiesz bo rolnicy nie będą płacić bo większość dużych glosodarst ma dwoje maszyny a mniejszych nawet nie stać na spłacanie usług i to się wszystko tak kręci tutaj 😂 

Oficjalnie i we wszystkich dokumentach używa się ha ale wszyscy i tak rozmawiają w akrach i później musisz ciagle sobie przeliczać 😂 masz 2.471 Akra do 1ha jak cos 😉

mk9422 napisał:

@damianzbr Skąd takie informacje o opałówce? Z tego co wiem jest ona zbyt ,,sucha'' , żeby silnik na niej pracował.

Wiem że kiedyś jak lałem opał do 60'atki to 11 ton na dwóch autosankach pszenicy i tam gdzie pod górki napędowym wchodziła na 1,2 to na opale leciała na 3 nawet na 4, silnik daje radę do dziś , na opale latałem tylko półtora roku potem było trudniej załatwic, ale po całym dniu tłumik się robił czerwony 😁

13 godzin temu, mk9422 napisał:

@damianzbr Skąd takie informacje o opałówce? Z tego co wiem jest ona zbyt ,,sucha'' , żeby silnik na niej pracował.

Jak to skąd, no masz podane w tym linku co kolega wkleił:

,,PRICES ARE BASED ON RED DIESEL AT 50ppl ,,

Słuchaj ja też nie znam biegle języka angielskiego, ale istnieje takie coś jak translator google. A po za tym chyba słowa: prices, red oraz diesel to bez słownika 99% AF zrozumie, co nie...?

16 godzin temu, mk9422 napisał:

@damianzbr Skąd takie informacje o opałówce? Z tego co wiem jest ona zbyt ,,sucha'' , żeby silnik na niej pracował.

Opalowka to to nie jest, nie wiem jakie różnice są w Polsce ale tutaj ‚czerwony’ diesel, czyli bez akcyzy i podatków nie różni się niczym w składzie od normalnego diesla. Jedynie ma dodany barwnik który pozwala go rozróżnić i tez ten barwnik służy do wykrywania przekrętów bo policja może ci zbadać zbiornik w samochodzie i wtedy wiedza jakie paliwo używasz :)

15 godzin temu, johniy861 napisał:

a tak pytanie z innej beczki .. jak chodza jd? psuje się to jak mówią czy to tylko takie głupie pierd**enie? 😀

Ja tam nie narzekam, mój 6175r ma na liczniku 11160h i jedynie co było robione to jeden z głównych przewodów hydrauliki pod kabina oraz teraz będzie robiona uszczelka w wom’ie

2 godziny temu, johniy861 napisał:

@MF_Fan_Agri dzięki za odpowiedź  😃 a jaką skrzynie masz w jd? Masz jakieś porównanie mocy z innymi markami?

Skrzynia to AutoQuad Plus, czyli chyba najprostsza skrzynia dostępna w 6R. Co do mocy to mój poprzedni ciągnik to mf 7618 dyna-vt, czyli vario wiec trochę słabe porównanie ale mamy tez 7620 dyna-6 który wykonuje te same prace co ja moim jd. Jelonek lepiej się sprawdza w transporcie, więcej spala ale tez o wiele lepiej radzi sobie na naszym górzystym terenie np z beczka 20tys litrów.

Gość

Opublikowano (edytowane)

Dnia 21.09.2018 o 12:14, damianzbr napisał:

Nie przesadzam, nie chodzi o sam czas a zużyte paliwo, cofanie, zawracanie, podjeżdżanie, ustawianie się paliwo leci tylko nie sieczka z rury ani hektary. Zapytaj kolegi @PATr  ile mu spala sieczkarnia na tak zwane suche cięcie. Czyli ile fabryka podaje spalanie względem wydajności. A ile faktycznie kupił paliwa w sezonie na wszystko łącznie. Dojazdy, przejazdy, obkoszenie.

 

Albo ja ci mogę podać. Mój kombajn teoretycznie pali 15 - 17l /ha. A praktycznie kupione paliwo podzielić przez ilość wyciętych hektarów wyszło mi że pali 22 - 25l/ha. Tą nadwyżkę zjadło wszystko inne co nie nie jest koszeniem czyli przede wszystkim dojazdy, przejazdy, sypanie w miejscu i uwrocia.

 

Kolejna sprawa, 167 funtów za cięcie kukurydzy w GB jest ceną na czerwonym paliwie. Czyli na opałówie która nie posiada w swojej cenie podatku akcyzowego. I jest dużo tańsza. Nie wiem ile ale myślę że w GB jest z 50% tańsza od zwykłego paliwa na stacji. W usługach rolniczych główny koszt to energia... Więc teraz obraz kosztu usług w UK diametralnie się zmienił, co nie...?? Skoro zalewają baki swoich maszyn dużo taniej niż w PL..

W trakcie jazdy sieczkarnia pokazuje 25l/ha tak średnio, czasami 20l pokazuje, czasami 17,a zdarza się i po 30l/ha, no ale średnie spalanie to już nie tyle tylko 10l/ha więcej(licząc dojazdy, Nawroty itd.,obkoszenia(ludzie na miedzy trzymają wszystko co znajdą na polu więc trzeba wolniej i uważniej)), fabryka natomiast spalanie podaje rzędu 20-25l/ha...

Druga sprawa jak widać amortyzacja, w PL 700ha jedną sieczkarnią to już jest wyczyn i sezon musi być naprawdę długi, traw w PL praktycznie się nie praktykuje sieczkarnią, a tutaj kolega pisze 1500ha kukurydzy i 3500ha traw, liczby mówią same za siebie

 

Jeszcze spytam, te 1500ha ile czasu wam zajmuje? 

23 godziny temu, mk9422 napisał:

@damianzbr Skąd takie informacje o opałówce? Z tego co wiem jest ona zbyt ,,sucha'' , żeby silnik na niej pracował.

To mit, opałówka nie jest zbyt sucha tylko w PL nie ma wyśrubowanych norm i jest strasznie zasiarczona(efekt jakby była zbyt sucha) i potrafi nie trzymać parametrów

Jakby Ci się udało kupić dobrej jakości olej opałowy to będzie chodził tak samo jak zwykły ON

Edytowane przez PATr
Dnia 22.09.2018 o 10:34, damianzbr napisał:

Jak to skąd, no masz podane w tym linku co kolega wkleił:

,,PRICES ARE BASED ON RED DIESEL AT 50ppl ,,

Słuchaj ja też nie znam biegle języka angielskiego, ale istnieje takie coś jak translator google. A po za tym chyba słowa: prices, red oraz diesel to bez słownika 99% AF zrozumie, co nie...?

Nie patrzyłem na tą stronę. Faktycznie jest taki zapis. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v