Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

3 godziny temu, pisklaczun napisał:

@timo pokaż jakaś za 6.5 tys Niemke

Znaczy mam za Ciebie odwalić robotę z szukaniem? ;) Zresztą nie napisałem, że za 6,5 tys., tylko z PODOBNEJ cenie. Wolałbym dołożyć ten tysiąc czy trochę więcej, ale mieć porządny sprzęt.

Ze 3-4 tygodnie temu na OLX był Kassbohrer w ładnym stanie. Dwie osie, skrzynia prawie 7 metrów, 12 ton ładowności, koła co prawda chyba 20", a nie 22,5, ale za to ładne aluminiowe burty i podłoga w sensownym stanie. Cena była 8 tys. do negocjacji z papierami. W przedziale 7-8 tys. trafiają się fajne przyczepy.

Edytowane przez timo
51 minut temu, izydor6280 napisał:

jeszcze napisz że te 12 ton 330 pociągnie xD

Może Cię zdziwię, ale na przyczepę o ładowności 12 ton da się załadować 8, 6, a nawet 2 tony. Jak w aucie masz 5 miejsc, to też zawsze jeździsz w 5 osób? A jak za 2 czy 5 lat zmienisz ciągnik na większy, to będziesz miał odpowiednią przyczepę. Zresztą np. słomy w kostkach tam w życiu 12 ton nie włożyć, a bezpieczniej na dużą przyczepę załadować na 2 m wysoko, niż ustawiać piramidę na małej.

I jeszcze jedno: zachodnie przyczepy dużo lżej się toczą, to zasługa m.in. porządnych kół. Porównanie z własnego doświadczenia: zachodnia 3 osie i prawie 6 ton masy własnej idzie lżej niż D-83 (3800 kg).

Nie rozumiem tej logiki, robią ludzie nadstawki do polskich przyczep, żeby np. na D-50 weszło 10 ton, ale już 12-tonowa przyczepa im za ciężka. To chyba taka polska mentalność, że dla każdego pojazdu ładowność katalogową mnoży się razy 2. A potem płacz, bo coś się pogięło/połamało.

42 minuty temu, Esab200 napisał:

I kup do 360/330 taką przyczepę zachodnią 😱 porażka

A co to, trzydziestka i sześćdziesiątka mają zakaz ciągnięcia porządnych przyczep?

30 minut temu, Esab200 napisał:

D732 to jedna z lepszych polskich przyczep. 

Ogólnie patrząc na olx to tam sa same padaki a nie przyczepy za dobrą przyczepę trzeba dać od 10 w zwyz 

Jedna z lepszych, bo późniejsza konstrukcja - nauczyli się trochę na błędach z poprzednich modeli. Co do ceny, to kupisz zachodnią za 10-12 i masz spokój na lata. Kupisz polską za 7-8 i w ciągu 2-3 lat wymienisz koła, podłogę, burty (patrząc po zdjęciach na AF to prawie wszyscy tak robią)... Czyli zapłacisz drugie tyle, a dalej będzie to padaka, tylko błyszcząca.

No ale każdy kupuje, co mu się podoba. Dzięki takimi miłośnikom polskiej myśli technicznej jest mniejszy popyt na porządny zachodni sprzęt.

Nie widzę jakoś 360/330 przy 12 t przyczepie i do tego jeszcze polaka w szoferce 😎 jak napisałeś mnożymy razy dwa czyli na tej przyczepie z mentalnością Polaka będzie się znajdować od 16 do 24 ton. A gdzie tam ładować 2 tony i 10 razy jeździć 😁

A jeszcze jedno ludzie w dziedzinie przyczep lubią buble np sprzedałem już nie jedną przyczepę i ta za 11 stoi pół roku a ten ulep za 5/7 tyś idzie od ręki. Dla niejednego cena 6 tyś jest porażająca dla następnego 5 więc schowaj te swoje wywody wiesz gdzie !!! Oni nie chcą przyczepy za 8 to gdzie ci dadzą 10 za zachodnią

timo napisał:

3 godziny temu, pisklaczun napisał:

@timo pokaż jakaś za 6.5 tys Niemke

Znaczy mam za Ciebie odwalić robotę z szukaniem? ;) Zresztą nie napisałem, że za 6,5 tys., tylko z PODOBNEJ cenie. Wolałbym dołożyć ten tysiąc czy trochę więcej, ale mieć porządny sprzęt.

Ze 3-4 tygodnie temu na OLX był Kassbohrer w ładnym stanie. Dwie osie, skrzynia prawie 7 metrów, 12 ton ładowności, koła co prawda chyba 20", a nie 22,5, ale za to ładne aluminiowe burty i podłoga w sensownym stanie. Cena była 8 tys. do negocjacji z papierami. W przedziale 7-8 tys. trafiają się fajne przyczepy.

I co to za porównanie? jeśli komuś trzeba małej przyczepy te 4-6ton to nie kupi 12-stki. Z małą sobie można sobie swobodnie manewrować w ciasnych podwórkach cofnąć do stodoły/garaży itd. a z taką 12ton to co najwyżej można na pusto pokręcić się c330/c360 po polu. Druga sprawa to jeżeli ktoś szuka przyczepy głównie do transportu zbóż itp. materiałów to zazwyczaj stawia się na wysrotki, sztywne to przeżytek

izydor6280 napisał:

przeżytek ?

taką d46 czy d50 idzie dostać w dobrej cenie, a przeróbka na 2w nie jest jakaś skomplikowana

Może źle się wyraziłem, chodziło mi o to że użytkowanie przyczepy sztywnej wyłącznie do transportu zboża jest przeżytkiem. Tak zgodzę się z tobą zakup sztywnej i przeróbka na wywrotkę żaden problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v