Skocz do zawartości

Valtra N103.4


KlakacZ

Rekomendowane komentarze

Nie masz amortyzacji kabiny, że tylne koło tak ładnie chowa się w błotniku? U w mojej n113 szpara taka, że można się tam schować... Opony chyba też na wyższym profilu, 580/70?

Odnośnik do komentarza

No profil wysoki dlatego tak ładnie wygląda. Amortyzacja kabiny coś tam daje, ale chyba wolałbym amortyzację osi. No ale wiadomo, że to by sporo drożej wyszło

Odnośnik do komentarza

Ta amortyzacja kabiny w valtrze jezeli wyglada jak w n 111 z 2010 roku to dalbym sobie spokoj no i spawanie uchwytów no chyba ze ta ma juz inaczej. Tak czy owak przod lezy na zwyklej poduszce a tyl na sprezynach. 

Odnośnik do komentarza

Masz taki ciągnik z taką amortyzacją i bez, że wiesz że nie warto? Ja trochę jeździłem N123 na sztywnej kabinie, a w swojej mam amortyzację i różnica jest spora. Jedyny minus że nie tłumi to drgań poprzecznych tylko wzdłużne

Odnośnik do komentarza

Zima sprzedalem 6550 a to w zasadzie bardzo podobne do nki, byla bez amortyzacji, teraz na podworku stoi n111, 6350 na miekkiej osi i t170 tez z miekkim przodem. 

Ta miekka kabina troche tlumi ale w starej renowce duuzo lepiej to bylo zrobione. W 6350 i w T mam miekka os na poduszkach pneumatycznych to powiem ze fajnie dziala i jest spora roznica jadac po dziurawej polnej drodze. W nce jeat jeszcze miekka os hydrauliczna ale chwilowo wylaczona bo albo czujnik poszedl albo kabel gdzies ale to sie dojdzie...

Odnośnik do komentarza

No ale jednak jest różnica między amortyzowaną kabiną a sztywną. Nie wiem ile za to było dopłaty, ale na pewno duużo mniej niż za miękką oś. Obecnie jakbym kupował ciągnik to brałbym jedno i drugie

Odnośnik do komentarza

Tylko zalozyc samemu amortyzacje kabiny to nie jest tylko przykrecic tylko trzeba cale uchwyty ze wzmocnieniami wspawac w podstawe kabiny.

Odnośnik do komentarza

Zależy. Nowsze N1 mają już przykręcane na śruby te bloki gumowe na których leży kabina więc wystarczy je wykręcić i wkręcić sprężyny z amortyzatorami gazowymi. Kabina stoi wtedy trochę wyżej. W N3 to już w ogóle problemu nie ma. Wydaję mi się że w serii N1 z 2005-07 nie było takiej możliwości bo tam mocowania były spawane do kabiny 

Odnośnik do komentarza

No to jak przykrecane to ok bo umnie stoi ze spawanymi.

Jestem ciekaw jak sprawuje siw ta miekka os na hydraulicznym wahaczu bo na powietrznych poduszkach bardzo fajnie no i pneumatyka w standardzie na ciagniku fabrycznie zamontowana.

Odnośnik do komentarza

Myślę, że dużo tu zależy od zakresu pracy takiej osi. Nigdy nie jeździłem na żadnej miękkiej więc nie wiem. Słyszałem, że w dużych Valtrach montuje się pneumatyczne zawieszenie ze względu na niskie temperatury w Finlandii. Wiadomo, pneumatyka działa w każdych warunkach, a w hydraulice przy ujemnych temperaturach zanim się olej rozgrzeje to trochę czasu minie 

Odnośnik do komentarza

W 4 cyl. W seri 6xxx tez byla pneumatyczna a w seri n wprowadzili hydraliczna wg. Mnie tansza bo nie ma pneumatyki i rzelastwa tez sporo mniej

Odnośnik do komentarza

No i ciekawe co z dźwigniami od hydrauliki, bo jednak kabina się troszkę podniesie i ciekawe czy nie będą za krótkie 

Odnośnik do komentarza
o właśnie chyba o tym.gadal mnie to zawsze zastanawia jak traktor co ma mechaniczną skrzynie I amortyzację kabiny jest zrobiony że tego drążka nie urwie
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v