Skocz do zawartości

Cysterna



Dostawa paliwa na sezon.



Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, Thomas2135 napisał:

Tanio macie. U mnie mleczarnia ruskie sprzedaje po 4,45.Cena z zeszłego tygodnia. Niewielu jest w okolicy hurtowników.

W mleczarni to w mleczarni. Musisz jakiegoś hurtownika dorwać. Wiem, że agrolok nawet miał w ofercie paliwo ale trzeba się zgadać z znajomymi bo nie przyjadą z małą ilością.

38 minut temu, adamo_89 napisał:

Bardziej wierze człowiekowi który się tym zajmował niż takiemu człowiekowi jak np. Ty który w du... był i gó... widział.... Poszukaj sobie w necie to poczytasz sobie o tym....

W wielu gospodarstwach zapasy paliw są robione zimą, co oznacza, że w zbiornikach znajduje się "zimowy" olej napędowy. Czy można go bez przeszkód wykorzystać latem?

Zimowy olej napędowy w stosunku do tego, który obecnie jest oferowany na stacjach paliwowych, cechuje się przede wszystkim nieco innym składem frakcyjnym i zawartością depresatorów, których zadaniem jest eliminowanie zjawiska wytrącania się parafin. Takie zjawisko może mieś miejsce przy ujemnych temperaturach.  

Patrząc na parametry paliw zimowych i letnich uwagę zwraca przede wszystkim różnica w temperaturze tzw. blokady zimnego filtra. Jest to temperatura przy której następuje wydzielenie się na tyle dużej ilości kryształów parafin, że powodują one zatykanie wkładu filtra paliwowego. Parametr ten w przypadku paliw zimowych jest zgodnie z polską normą określony na -20 stopni C (są oczywiście oleje napędowe dodatkowo uszlachetniane przez producentów obniżające temperatury krzepnięcia paliwa nawet do -30 stopni i więcej), podczas gdy letni olej napędowy może sprawiać problemy już w temperaturze około 0 stopni C.

Wszystko te wartości ściśle określa tzw. norma paliwowa o oznaczeniu PN – EN 590. 

Jak podają specjaliści z branży paliwowej, zastosowanie zimowego oleju napędowego w okresie letnim jest możliwe. Zawarte w zimowym oleju napędowym depresatory i dodatkowe frakcje nie mają żadnego znaczenia dla pracy jednostek napędowych maszyn.

Inaczej byłoby w przypadku zastosowania paliw letnich zimą. Ryzyko zapchania filtra i przerwy w dostarczaniu paliw do układu wtryskowego jest wówczas bardzo duże.

Możliwość zastosowania paliw zimowych latem potwierdzają również przedstawiciele firm produkujących maszyny rolnicze.

- Nie ma żadnych przeciwskazań do wykorzystania zimowego paliwa latem. Ważne żeby paliwo było dobrej jakości.  W przypadku okresu letniego nasze instrukcje obsługi nie zakazują używania paliw zimowych – mówi Łukasz Chęciński, specjalista ds. ciągników rolniczych New Holland.

Niższe ceny paliw skłaniają do zrobienia zapasów na sezon prac polowych. Nie ma przeciwwskazań aby zimowy olej napędowy stosować podczas wyższych temperatur.

- Uważamy, że w sytuacji gdy mamy zgromadzone zapasy paliwa zimowego, nie ma przeciwwskazań do używania zimowego oleju napędowego w lecie. Należy jedynie pamiętać o przechowywaniu go w odpowiednich pojemnikach/zbiornikach i miarę możliwości szybkim zużywaniu, gdyż paliwo się utlenia - mówi Marek Gawroński z Shell Polska.

Niższe ceny paliw, w tym przede wszystkim najważniejszego dla gospodarstw - oleju napędowego, skłaniają do robienia zapasów na sezon prac polowych. Zimowy olej napędowy może być wykorzystywany także w okresie wiosna-lato-jesień. Od tzw. letniego paliwa różni się jedynie zawartością dodatkowych substancji obniżających temperaturę krzepnięcia paliwa. 

46 minut temu, przekręt napisał:

W wielu gospodarstwach zapasy paliw są robione zimą, co oznacza, że w zbiornikach znajduje się "zimowy" olej napędowy. Czy można go bez przeszkód wykorzystać latem?

Zimowy olej napędowy w stosunku do tego, który obecnie jest oferowany na stacjach paliwowych, cechuje się przede wszystkim nieco innym składem frakcyjnym i zawartością depresatorów, których zadaniem jest eliminowanie zjawiska wytrącania się parafin. Takie zjawisko może mieś miejsce przy ujemnych temperaturach.  

Patrząc na parametry paliw zimowych i letnich uwagę zwraca przede wszystkim różnica w temperaturze tzw. blokady zimnego filtra. Jest to temperatura przy której następuje wydzielenie się na tyle dużej ilości kryształów parafin, że powodują one zatykanie wkładu filtra paliwowego. Parametr ten w przypadku paliw zimowych jest zgodnie z polską normą określony na -20 stopni C (są oczywiście oleje napędowe dodatkowo uszlachetniane przez producentów obniżające temperatury krzepnięcia paliwa nawet do -30 stopni i więcej), podczas gdy letni olej napędowy może sprawiać problemy już w temperaturze około 0 stopni C.

Wszystko te wartości ściśle określa tzw. norma paliwowa o oznaczeniu PN – EN 590. 

Jak podają specjaliści z branży paliwowej, zastosowanie zimowego oleju napędowego w okresie letnim jest możliwe. Zawarte w zimowym oleju napędowym depresatory i dodatkowe frakcje nie mają żadnego znaczenia dla pracy jednostek napędowych maszyn.

Inaczej byłoby w przypadku zastosowania paliw letnich zimą. Ryzyko zapchania filtra i przerwy w dostarczaniu paliw do układu wtryskowego jest wówczas bardzo duże.

Możliwość zastosowania paliw zimowych latem potwierdzają również przedstawiciele firm produkujących maszyny rolnicze.

- Nie ma żadnych przeciwskazań do wykorzystania zimowego paliwa latem. Ważne żeby paliwo było dobrej jakości.  W przypadku okresu letniego nasze instrukcje obsługi nie zakazują używania paliw zimowych – mówi Łukasz Chęciński, specjalista ds. ciągników rolniczych New Holland.

Niższe ceny paliw skłaniają do zrobienia zapasów na sezon prac polowych. Nie ma przeciwwskazań aby zimowy olej napędowy stosować podczas wyższych temperatur.

- Uważamy, że w sytuacji gdy mamy zgromadzone zapasy paliwa zimowego, nie ma przeciwwskazań do używania zimowego oleju napędowego w lecie. Należy jedynie pamiętać o przechowywaniu go w odpowiednich pojemnikach/zbiornikach i miarę możliwości szybkim zużywaniu, gdyż paliwo się utlenia - mówi Marek Gawroński z Shell Polska.

Niższe ceny paliw, w tym przede wszystkim najważniejszego dla gospodarstw - oleju napędowego, skłaniają do robienia zapasów na sezon prac polowych. Zimowy olej napędowy może być wykorzystywany także w okresie wiosna-lato-jesień. Od tzw. letniego paliwa różni się jedynie zawartością dodatkowych substancji obniżających temperaturę krzepnięcia paliwa. 

Ja nie napisałem ze nie wolno jeździć na zimowym paliwie bo szkodzi silnikowi.... tylko ze więcej silnik spala zimowego paliwa w sezonie letnim.... szukaj dalej... Skoro to nie jest żadna różnica to dlaczego na stacjach nie ma paliwa zimowego przez cały rok, przecież to żadna różnica twoim zdaniem.

Edytowane przez adamo_89

Ja na zimowym  rzepaki sieję i wiem że jest lepsze.  Nawet kierowca ten co mi przywozi cysterną na zimowym cały rok jeździ. Jest po prostu lepsze. 

Teraz prosto  z Niemiec mi przywozili.

Co do ilości spalanie nic nie wiem, nawet nie interesuje mnie to, filtr paliwa  w NH  wymieniłam na 2,5 tyś godzin, bo miałem ochotę. W zbiorniki 3 tys litrów na dnie mam czarny osad z 2-3 mm beczki od 8 lat nie czyszczone.

W styczniu kupiłem po 4,39  za 6 tyś l, teraz minimalnie spadło. 

 Mało tego od razu dolałem dodatek  polepszajacy i olej 

11 godzin temu, Meg5 napisał:

miał być protest mieszkańców ,że jak Orlen nie przestanie truć ludzi ,nie będą tankować paliw na ich stacjach . 

Na pewno ich to ruszy przy ich obrotach ;)

10 godzin temu, PATr napisał:

Granica mazowieckiego z podlaskim, w tamtym tygodniu kupowałem po 4,07 brutto, na stacjach 4,30-4,40

Podobne ceny na stacjach u nas.

6 godzin temu, tomo12 napisał:

U nas natomiast 2tyg temu dostawa po 4,05 brutto. Na dzień dzisiejszy cena wyższa

4,05 przy jakiej ilości? U nas ceny nadal spadają (na okolicznych stacjach od wczoraj o 2 gr/l).

12 godzin temu, adamo_89 napisał:

Ja nie napisałem ze nie wolno jeździć na zimowym paliwie bo szkodzi silnikowi.... tylko ze więcej silnik spala zimowego paliwa w sezonie letnim.... szukaj dalej... Skoro to nie jest żadna różnica to dlaczego na stacjach nie ma paliwa zimowego przez cały rok, przecież to żadna różnica twoim zdaniem.

dodatki przeciw zamarzaniu kosztują !


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v