Dostawa paliwa na sezon.
przekręt 150 Opublikowano 1 Marca 2018 ktoś tam, coś tam powiedział, co wiedział ! Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280781
adamo_89 69 Opublikowano 1 Marca 2018 Bardziej wierze człowiekowi który się tym zajmował niż takiemu człowiekowi jak np. Ty który w du... był i gó... widział.... Poszukaj sobie w necie to poczytasz sobie o tym.... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280784
Konrad2510 98 Opublikowano 1 Marca 2018 a objętościowo jak jest z zimowym bo kurde na liczniku 1002l a na zbiorniku tak jakby braklo.. ja dzisiaj kupiłem to żółte jak siki bierze ktoś od wojtowicza z lublina Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280792
AndrzejMikulewicz 293 Opublikowano 1 Marca 2018 1 godzinę temu, Thomas2135 napisał: Tanio macie. U mnie mleczarnia ruskie sprzedaje po 4,45.Cena z zeszłego tygodnia. Niewielu jest w okolicy hurtowników. W mleczarni to w mleczarni. Musisz jakiegoś hurtownika dorwać. Wiem, że agrolok nawet miał w ofercie paliwo ale trzeba się zgadać z znajomymi bo nie przyjadą z małą ilością. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280802
przekręt 150 Opublikowano 1 Marca 2018 38 minut temu, adamo_89 napisał: Bardziej wierze człowiekowi który się tym zajmował niż takiemu człowiekowi jak np. Ty który w du... był i gó... widział.... Poszukaj sobie w necie to poczytasz sobie o tym.... W wielu gospodarstwach zapasy paliw są robione zimą, co oznacza, że w zbiornikach znajduje się "zimowy" olej napędowy. Czy można go bez przeszkód wykorzystać latem? Zimowy olej napędowy w stosunku do tego, który obecnie jest oferowany na stacjach paliwowych, cechuje się przede wszystkim nieco innym składem frakcyjnym i zawartością depresatorów, których zadaniem jest eliminowanie zjawiska wytrącania się parafin. Takie zjawisko może mieś miejsce przy ujemnych temperaturach. Patrząc na parametry paliw zimowych i letnich uwagę zwraca przede wszystkim różnica w temperaturze tzw. blokady zimnego filtra. Jest to temperatura przy której następuje wydzielenie się na tyle dużej ilości kryształów parafin, że powodują one zatykanie wkładu filtra paliwowego. Parametr ten w przypadku paliw zimowych jest zgodnie z polską normą określony na -20 stopni C (są oczywiście oleje napędowe dodatkowo uszlachetniane przez producentów obniżające temperatury krzepnięcia paliwa nawet do -30 stopni i więcej), podczas gdy letni olej napędowy może sprawiać problemy już w temperaturze około 0 stopni C. Wszystko te wartości ściśle określa tzw. norma paliwowa o oznaczeniu PN – EN 590. Jak podają specjaliści z branży paliwowej, zastosowanie zimowego oleju napędowego w okresie letnim jest możliwe. Zawarte w zimowym oleju napędowym depresatory i dodatkowe frakcje nie mają żadnego znaczenia dla pracy jednostek napędowych maszyn. Inaczej byłoby w przypadku zastosowania paliw letnich zimą. Ryzyko zapchania filtra i przerwy w dostarczaniu paliw do układu wtryskowego jest wówczas bardzo duże. Możliwość zastosowania paliw zimowych latem potwierdzają również przedstawiciele firm produkujących maszyny rolnicze. - Nie ma żadnych przeciwskazań do wykorzystania zimowego paliwa latem. Ważne żeby paliwo było dobrej jakości. W przypadku okresu letniego nasze instrukcje obsługi nie zakazują używania paliw zimowych – mówi Łukasz Chęciński, specjalista ds. ciągników rolniczych New Holland. Niższe ceny paliw skłaniają do zrobienia zapasów na sezon prac polowych. Nie ma przeciwwskazań aby zimowy olej napędowy stosować podczas wyższych temperatur. - Uważamy, że w sytuacji gdy mamy zgromadzone zapasy paliwa zimowego, nie ma przeciwwskazań do używania zimowego oleju napędowego w lecie. Należy jedynie pamiętać o przechowywaniu go w odpowiednich pojemnikach/zbiornikach i miarę możliwości szybkim zużywaniu, gdyż paliwo się utlenia - mówi Marek Gawroński z Shell Polska. Niższe ceny paliw, w tym przede wszystkim najważniejszego dla gospodarstw - oleju napędowego, skłaniają do robienia zapasów na sezon prac polowych. Zimowy olej napędowy może być wykorzystywany także w okresie wiosna-lato-jesień. Od tzw. letniego paliwa różni się jedynie zawartością dodatkowych substancji obniżających temperaturę krzepnięcia paliwa. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280812
michal12301 27 Opublikowano 1 Marca 2018 Swiętokrzyskie na orlenie cena 4.62, w poniedziałek dostawa 1100l po 4.25 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280847
adamo_89 69 Opublikowano 1 Marca 2018 (edytowane) 46 minut temu, przekręt napisał: W wielu gospodarstwach zapasy paliw są robione zimą, co oznacza, że w zbiornikach znajduje się "zimowy" olej napędowy. Czy można go bez przeszkód wykorzystać latem? Zimowy olej napędowy w stosunku do tego, który obecnie jest oferowany na stacjach paliwowych, cechuje się przede wszystkim nieco innym składem frakcyjnym i zawartością depresatorów, których zadaniem jest eliminowanie zjawiska wytrącania się parafin. Takie zjawisko może mieś miejsce przy ujemnych temperaturach. Patrząc na parametry paliw zimowych i letnich uwagę zwraca przede wszystkim różnica w temperaturze tzw. blokady zimnego filtra. Jest to temperatura przy której następuje wydzielenie się na tyle dużej ilości kryształów parafin, że powodują one zatykanie wkładu filtra paliwowego. Parametr ten w przypadku paliw zimowych jest zgodnie z polską normą określony na -20 stopni C (są oczywiście oleje napędowe dodatkowo uszlachetniane przez producentów obniżające temperatury krzepnięcia paliwa nawet do -30 stopni i więcej), podczas gdy letni olej napędowy może sprawiać problemy już w temperaturze około 0 stopni C. Wszystko te wartości ściśle określa tzw. norma paliwowa o oznaczeniu PN – EN 590. Jak podają specjaliści z branży paliwowej, zastosowanie zimowego oleju napędowego w okresie letnim jest możliwe. Zawarte w zimowym oleju napędowym depresatory i dodatkowe frakcje nie mają żadnego znaczenia dla pracy jednostek napędowych maszyn. Inaczej byłoby w przypadku zastosowania paliw letnich zimą. Ryzyko zapchania filtra i przerwy w dostarczaniu paliw do układu wtryskowego jest wówczas bardzo duże. Możliwość zastosowania paliw zimowych latem potwierdzają również przedstawiciele firm produkujących maszyny rolnicze. - Nie ma żadnych przeciwskazań do wykorzystania zimowego paliwa latem. Ważne żeby paliwo było dobrej jakości. W przypadku okresu letniego nasze instrukcje obsługi nie zakazują używania paliw zimowych – mówi Łukasz Chęciński, specjalista ds. ciągników rolniczych New Holland. Niższe ceny paliw skłaniają do zrobienia zapasów na sezon prac polowych. Nie ma przeciwwskazań aby zimowy olej napędowy stosować podczas wyższych temperatur. - Uważamy, że w sytuacji gdy mamy zgromadzone zapasy paliwa zimowego, nie ma przeciwwskazań do używania zimowego oleju napędowego w lecie. Należy jedynie pamiętać o przechowywaniu go w odpowiednich pojemnikach/zbiornikach i miarę możliwości szybkim zużywaniu, gdyż paliwo się utlenia - mówi Marek Gawroński z Shell Polska. Niższe ceny paliw, w tym przede wszystkim najważniejszego dla gospodarstw - oleju napędowego, skłaniają do robienia zapasów na sezon prac polowych. Zimowy olej napędowy może być wykorzystywany także w okresie wiosna-lato-jesień. Od tzw. letniego paliwa różni się jedynie zawartością dodatkowych substancji obniżających temperaturę krzepnięcia paliwa. Ja nie napisałem ze nie wolno jeździć na zimowym paliwie bo szkodzi silnikowi.... tylko ze więcej silnik spala zimowego paliwa w sezonie letnim.... szukaj dalej... Skoro to nie jest żadna różnica to dlaczego na stacjach nie ma paliwa zimowego przez cały rok, przecież to żadna różnica twoim zdaniem. Edytowane 1 Marca 2018 przez adamo_89 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280854
soltys48 21716 Opublikowano 1 Marca 2018 od wielu lat jeżdżę latem na zimowym i jakoś większego zużycia nie zaobserwowałem Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280926
tomek73 696 Opublikowano 1 Marca 2018 Ja na zimowym rzepaki sieję i wiem że jest lepsze. Nawet kierowca ten co mi przywozi cysterną na zimowym cały rok jeździ. Jest po prostu lepsze. Teraz prosto z Niemiec mi przywozili. Co do ilości spalanie nic nie wiem, nawet nie interesuje mnie to, filtr paliwa w NH wymieniłam na 2,5 tyś godzin, bo miałem ochotę. W zbiorniki 3 tys litrów na dnie mam czarny osad z 2-3 mm beczki od 8 lat nie czyszczone. W styczniu kupiłem po 4,39 za 6 tyś l, teraz minimalnie spadło. Mało tego od razu dolałem dodatek polepszajacy i olej Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2280972
iron 1040 Opublikowano 1 Marca 2018 Tomek z Petrolu bierzesz ? oni mają to od Łukaszenki podobno ale przez Berlin przywożone u mnie też zawsze osad czarny jest na dnie tylko co roku mausery myję Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281037
timo 824 Opublikowano 1 Marca 2018 11 godzin temu, Meg5 napisał: miał być protest mieszkańców ,że jak Orlen nie przestanie truć ludzi ,nie będą tankować paliw na ich stacjach . Na pewno ich to ruszy przy ich obrotach 10 godzin temu, PATr napisał: Granica mazowieckiego z podlaskim, w tamtym tygodniu kupowałem po 4,07 brutto, na stacjach 4,30-4,40 Podobne ceny na stacjach u nas. 6 godzin temu, tomo12 napisał: U nas natomiast 2tyg temu dostawa po 4,05 brutto. Na dzień dzisiejszy cena wyższa 4,05 przy jakiej ilości? U nas ceny nadal spadają (na okolicznych stacjach od wczoraj o 2 gr/l). Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281129
tomo12 376 Opublikowano 2 Marca 2018 1500l Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281147
tomek73 696 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) Z Azarexu kupuję z Gryfowa. Teraz 0 ale takie trochę żółte, nie jest białe. Edytowane 2 Marca 2018 przez tomek73 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281172
tomo12 376 Opublikowano 2 Marca 2018 Paliwo kupione hurtem u mnie zimowe, ale także nieco żółte. Natomiast kupione paliwo Arctic na lokalnej stacji całkowicie szkliste :) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281176
przekręt 150 Opublikowano 2 Marca 2018 12 godzin temu, adamo_89 napisał: Ja nie napisałem ze nie wolno jeździć na zimowym paliwie bo szkodzi silnikowi.... tylko ze więcej silnik spala zimowego paliwa w sezonie letnim.... szukaj dalej... Skoro to nie jest żadna różnica to dlaczego na stacjach nie ma paliwa zimowego przez cały rok, przecież to żadna różnica twoim zdaniem. dodatki przeciw zamarzaniu kosztują ! Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281193
adamo_89 69 Opublikowano 2 Marca 2018 (edytowane) 2 godziny temu, przekręt napisał: dodatki przeciw zamarzaniu kosztują ! No to jeszcze jeden powód zęby nie kupować zimowego paliwa na okres letni.... Wiec czym więcej rożnych dodatków tym bardziej spada liczba cetanowa, dlatego więcej paliwa potrzeba silnikowi żeby miał moc. Edytowane 2 Marca 2018 przez adamo_89 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281261
Pawel328 747 Opublikowano 2 Marca 2018 ja te paliwo spale do końca czerwca najpóźniej także na okres letni będę miał letnie. W tamtym roku miałem 3 tys to do żniw mi starczyło i ciągniki więcej nie paliły. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281272
timo 824 Opublikowano 2 Marca 2018 15 godzin temu, przekręt napisał: dodatki przeciw zamarzaniu kosztują ! No, 19 zł/litr środka wystarczający na 1000 l paliwa. I to w detalu, w hurcie pewnie połowę tego, czyli 1 gr/litr paliwa. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281644
tomek73 696 Opublikowano 3 Marca 2018 Ja za dodatek płacilem z 60 zł na 3 tyś litrów, plus wlałem olej do dusuwa syntetyk z Orlenu po 12 zł/l tylko za mało wlałem bo tylko po 2 litry na 3 tyś paliwa. Remont pompy i wtryskiwaczy nie tyle kosztuję. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/720595-cysterna/page/2/#findComment-2281709
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się