Skocz do zawartości

New Holland t6.140 & JCB & Ford Ranger



Ranger nowy nabytek. Teraz można jeździć po polach




Rekomendowane komentarze

axos to chyba nie latałeś autem co ma siłę :P

Żona się wozi właśnie kugą 1,5 tdi i jej jedyne plusy to bardzo niskie spalanie w trasie oraz dobra widoczność. 

Myślę że mój po-jeep zawalidroga 160KM objechał by tą twoją kugę 136 Km bo nasza kuga nie ma do niego nawet polotu.

Więc te 16 KM więcej u ciebie nic za bardzo nie zwojuje.

 

Tylko ustalmy jedną rzecz, te wyżej wymienione auta nie są od latania. To są samochody użytkowe, więc nie ma co się spodziewać fajerwerków.  

Fordy mają silnik tdci , po za tym nie ma co porównywać 1,5 z 2,0 tej samej mocy, bo tam pojemnosc i moment obrotowy zrobi robote i uwierz mi silniki forda szczegolnie te 2,2 robia konkretna robote, mondeo z tym silnikiem mozna zaczipować na 200 koni i ok. 500Nm a to robote juz odwali i jedna oś na pierwszych 3 biegach bez trakcji juz tego na asfalt nie przeniesie. Przykład amerykanskie silniki, miały jak na swoja pojemnosc mało mocy, ale moment obrotowy byl zabójczy.

W takim sensie że jest odczuwalny moment obrotowy. Benzyne musisz wysoko kręcić aby ten moment uzyskać, a w dieslu masz go stosunkowo od niskich obrotów. Jeździłem benzyną o podobnej mocy to za specjalnej różnicy na korzyść benzyny nie odczulem/zauważyłem. Na przykład 1.6 benz 101 km a 1.9 tdi 105 km, uważasz że benzyna się lepiej zbierała? 4 km to nie tak dużo... jak bym miał kupować takie auto które mialo by służyć do zap...alania to napewno kupił bym benzynę ale na pewno nie 150-200 tak jak jest mowa we wcześniejszych postach. ;) może inaczej podoba mi się w dieslach to ze nie trzeba go wysoko kręcić aby to "jakos" jechało. Kręcąc benzynę będzie dużo chlal tego paliwa, natomiast w dieslu jeżdżąc dynamicznie spalanie jest do zaakceptowania.

diesel jest zrobiony do ekonomicznej jazdy, to samo małe bnzynowce, jak ktoś chce zapitalać to duza benzyna z turbo, polecam 2,7t z audi, silnik moooocno rozwojowy, tam gdzie bylem swoim klekotem na czipa, była właśnie 2,7 turbo, silnik zmodzony mechanicznie + mapa i ponad 700 koni to miało, gosc tym na tory jezdził, scigał sie z tym z ferrali, lambo, nissanami i innymi takimi potworami.  Do normalnej jazdy to sie nie nadawało :D strach było tam gazu dac, 4x4 robiło robote.

hubertus samochodu idealnego nie ma, ale jak sobie przypomnę moją audi 80 co zrobione miała pod moją nogą ze 200 tys km a wiadomo kupiłem używkę z niemiec i porównam do niej kolejne auta którymi przerobiłem od 20 do 80 tys. to śmiało przyznam, że jakość spada wraz z kolejnymi latami.

Jeepek pierwszy i widzę że nie ostatni jeep, na razie mnie pozytywnie zaskakuje bo po za zawieszeniem i raz rozrusznikiem nic przy nim jeszcze nie robiłem, a mam zrobione 250 tys w tym 70 u mnie.

Wszystkie inne samochody miałem z udokumentowanym przebiegiem stosunkowo niskim i wszystkie się nie umywały do starej poczciwej audiolki, którą głupi sprzedałem.

Jestem zdania że jakość spada i trzeba pomału zacząć się przyzwyczajać do benzyniaków, nowych salonowych, które trzeba będzie zmieniać co 5 lat.

A najgorsze w tym wszystkim jest to że temat dotyczy również ciągników. Może jeszcze te byki po 200 - 300 KM trzymają fason, ale takie koło komina 100 konne to czy NH, czy JD czy inny czort, wszystko taki sam plastikowy badziew.

Ja po ostatnich przygodach z Dieslami w domu jak i w pracy zrezygnowałem z tej kosztownej technologii.W pracy mamy kilka skod Octawii i SuperB tak jak kolega pisał żywot silnika kończy się około 200 tyś km, tak raczej jeszcze przed. Co z tego że mniej zapłacisz za paliwo jak koszty remontu układu CR wszystko wyrównają plus sprzęgło dwumasowe nie zapominając o naszym super paliwie gdzie przy -15 możesz zapomnieć o wyjeździe z domu.Dzięki bardzo.Era diesli skończyła się na TDI wieśwagena.

Ja po ostatnich przygodach z Dieslami w domu jak i w pracy zrezygnowałem z tej kosztownej technologii.W pracy mamy kilka skod Octawii i SuperB tak jak kolega pisał żywot silnika kończy się około 200 tyś km, tak raczej jeszcze przed. Co z tego że mniej zapłacisz za paliwo jak koszty remontu układu CR wszystko wyrównają plus sprzęgło dwumasowe nie zapominając o naszym super paliwie gdzie przy -15 możesz zapomnieć o wyjeździe z domu.Dzięki bardzo.Era diesli skończyła się na TDI wieśwagena.

i u mnie po przygodach z golfem VI 1.6tdi będzie kończyć się przygoda z dieslem. Ten układ CR to jakaś masakra. Auto 4 lata, przebieg 180tys km i 4 wtryskiwacze. Trzeba myśleć nad jakąś benzyną która rocznie będzie robić około 20 tys przebiegu. Na dieslu zaoszczędzam z paliwem bo potrafię zejść nawet do 4,3l/100km przy jeździe z głową, ale koszty z utrzymaniem układu paliwowego mnie nie cieszą. Także oszczędność na paliwie idzie w koszty na utrzymanie tego układu. Benzyna może więcej spali ale łudzę się że jest mniej kosztowna do utrzymania, przynajmniej widzę to na przykładzie benzyniaków w rodzinie.

W moim 20 letnim klekocie jescze nie miałem problemu z odpalaniem na mrozie, paliwo leje z orlena i nie było z nim problemu do tej pory. Pozatem jescze trochę i będę się musiał za czymś rozglądać młodszym bo jego wiek niestety generuje czasem spore koszty eksploatacji. Ale lubię dziada za to że czy jadę 110-160 to pali podobnie

A ja zakupiłem nie dawno Dustera 1.6 K4M i dzień w dzień tyra po przeróżnych bezdrożach i o bagiennych podwórkach nie wspominając (16 tyś km zrobione od 23czerwca). Jeszcze nie było sytuacji żeby gdzieś stanęła. Spalanie do 10l LPG na 100km. I kit że budżetówka. Ja uwielbiam to auto i następną też kupię Dacie

Twój Duster ma 4x4 że latasz po bezdrożach?

Bo moje audi 80 to biło na głowę w zaspach śniegu dzisiejsze suwy 4x4, grunt to dobre miękkie nalewki i szło jak przecinak. Nawet chyba na YT jest film jak w rosji audi setka, albo już A6 mija poboczem usypanym w śniegu rząd aut stojących na ulicy. Jechało niczym spych przez zaspę na oko z 50 cm.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v