Skocz do zawartości

Siłowniki pneumatyczno hydrauliczne do przyczepy



Powoli kompletujemu zestaw, brakuje jeszcze węży i można brać się za montaż. Na przednią oś mocniejszy a na tylną słabszy siłownik


Rekomendowane komentarze

Awaryjnego nie brałem bo stanowczo za drogie to rozwiazanie. 

Jakie drogie? Akumulator hydrauliczny 100 zł, zawór kilkadziesiąt, linka grosze. Zgodnie z przepisami przyczepa ma mieć układ zapewniający jej samoczynne zahamowanie w razie przypadkowego rozłączenia zestawu i bez tego przeglądu nie zaliczysz, a jak "zaliczysz" i trafisz na drodze dociekliwego policjanta, to diagnosta będzie miał problemy, a Ty mandat (znacznie większy niż koszt montażu tego hamulca).

Akumulator tak jak pisałem - ok. 100 zł (nie musisz nówki kupować). Zawór to najzwyklejszy zawór kulowy, nie wiem, skąd wziąłeś tę cenę. Są na allegro poniżej 40 zł (np.: http://allegro.pl/zawor-kulowy-hydrauliczny-wysokocisnieniowy-1-4-i6864828988.html), potrzebne są dwie sztuki. Węża potrzebujesz kawałek, więc koszt znikomy + zakucie (2 kawałki czyli 4 końcówki) + koszt zakucia końcówek do zaworu na przewodzie zasilającym..

 

Tańsza opcja: zostawić oryginalne dźwignie hamulca postojowego (zaciąganego mechanicznie, najczęściej korbką), dorobić zapadkę i dać linkę do ciągnika, która zaciągnie hamulec postojowy i się zerwie (zapadka po to, żeby hamulec nie odbił po zerwaniu linki).

Ustawa prawo o ruchu (§14 pkt 5):

 

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy:
a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b ) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem
przepisu ust. 7,
c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
 
Tak mi się jeszcze przypomniało odnośnie homologacji: jeśli dany typ przyczepy jest homologowany z hamulcami pneumatycznymi i nie było wersji z hydraulicznymi, to ich zmiana i tak powoduje utratę homologacji. W takiej sytuacji, aby być w zgodzie z przepisami, musisz mieć fakturę i zaświadczenie od uprawionej firmy o wykonaniu zmian konstrukcyjnych w pojeździe i opinię rzeczoznawcy. Z kolei jeśli przyczepa nie była homologowana (wyprodukowana przed rokiem wprowadzenia wymogu homologacji), to nie ma tego problemu.

Dobrze że w homologacji mam hamulce hydrauliczno pneumatyczne, będę zmieniał siłowniki bo mam pneumatyczne na coś takiego jak kolega na zdjęciu ma.

griga- powiedz jak sprawują się te siłowniki i czy mógłbyś podać mi oznaczenia czy modele tych siłowników.

Edytowane przez GRZES1545

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v