Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Inne GRIGA

Siłowniki pneumatyczno hydrauliczne do przyczepy

Powoli kompletujemu zestaw, brakuje jeszcze węży i można brać się za montaż. Na przednią oś mocniejszy a na tylną słabszy siłownik



Z albumu

Inne GRIGA

  • 77 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 666 komentarzy obrazka

Informacje o zdjęciu Siłowniki pneumatyczno hydrauliczne do przyczepy


13 komentarzy

Rekomendowane komentarze

jakby dał słaby na przód a na tył mocny to przy chamowaniu zrywał by przyczepność na tyle a przód by się toczył.. ta sama zasada co w każdym innym pojeździe: przód chamuje tył asekuruje

Awaryjnego nie brałem bo stanowczo za drogie to rozwiazanie. W przyszłości może zrobię wersję autorską. Koszt do tej pory około 650zł do tego jeszcze węże. Co do siły siłowników kolega wyżej świetnie to opisał. Fizyki się nie oszuka przednia oś obrywa najmocniej.

Awaryjnego nie brałem bo stanowczo za drogie to rozwiazanie. 

Jakie drogie? Akumulator hydrauliczny 100 zł, zawór kilkadziesiąt, linka grosze. Zgodnie z przepisami przyczepa ma mieć układ zapewniający jej samoczynne zahamowanie w razie przypadkowego rozłączenia zestawu i bez tego przeglądu nie zaliczysz, a jak "zaliczysz" i trafisz na drodze dociekliwego policjanta, to diagnosta będzie miał problemy, a Ty mandat (znacznie większy niż koszt montażu tego hamulca).

Sam zawór kosztuje 1400zł do tego akumulator plus węże. A o przepisach nie będę sie wdawał w dyskusję

Akumulator tak jak pisałem - ok. 100 zł (nie musisz nówki kupować). Zawór to najzwyklejszy zawór kulowy, nie wiem, skąd wziąłeś tę cenę. Są na allegro poniżej 40 zł (np.: http://allegro.pl/zawor-kulowy-hydrauliczny-wysokocisnieniowy-1-4-i6864828988.html), potrzebne są dwie sztuki. Węża potrzebujesz kawałek, więc koszt znikomy + zakucie (2 kawałki czyli 4 końcówki) + koszt zakucia końcówek do zaworu na przewodzie zasilającym..

 

Tańsza opcja: zostawić oryginalne dźwignie hamulca postojowego (zaciąganego mechanicznie, najczęściej korbką), dorobić zapadkę i dać linkę do ciągnika, która zaciągnie hamulec postojowy i się zerwie (zapadka po to, żeby hamulec nie odbił po zerwaniu linki).

Nie chcę sie wdawać w bezsensowne rozmowy. W dużym skrócie Twoje rozwiazanie będzie działać ale jeśli coś ma się nazwać zgodnie z przepisami to tak musi tez być homologowane.

Ustawa prawo o ruchu (§14 pkt 5):

 

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy:
a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b ) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem
przepisu ust. 7,
c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
 
Tak mi się jeszcze przypomniało odnośnie homologacji: jeśli dany typ przyczepy jest homologowany z hamulcami pneumatycznymi i nie było wersji z hydraulicznymi, to ich zmiana i tak powoduje utratę homologacji. W takiej sytuacji, aby być w zgodzie z przepisami, musisz mieć fakturę i zaświadczenie od uprawionej firmy o wykonaniu zmian konstrukcyjnych w pojeździe i opinię rzeczoznawcy. Z kolei jeśli przyczepa nie była homologowana (wyprodukowana przed rokiem wprowadzenia wymogu homologacji), to nie ma tego problemu.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×