Skocz do zawartości

Pęknięta tylna oś w 5465



Zdjęcie robione telefonem już po odkręceniu od korpusu. Jak widać pęknięta obudowa tylnej osi. Jakość odlewu pozostawia wiele do życzenia skoro potrafi pęknąć, wszystko do kupy trzymała tylko półoś. Takie to "germańskie"...




Rekomendowane komentarze

Jeśli pojawią się nowe pęknięcia to definitywnie trzeba nową obudowę, bo jeśli przy Tytanie 10 już by "tfuuu" pękła to oczywiste, że przy uprawowo-siewnym tylko dokończy się dzieło zniszczenia. A najlepsze jest to, że prognozujemy iż to pękniecie może mieć około dwóch lat, a dopiero teraz zostało wychwycone. A prawda jest też taka, że ów prawe koło trzymała tylko półoś bo ta obudowa jest pęknięta znacznie z trzech stron i ciągnie się na 70 % długości czego zdjęcie nie ukazuje.

Rozumiem,że chcecie zaoszczędzić ale spawanie tego to jednak duże ryzyko. To,że ładnie się spawa to nie wszystko. Zmieni się struktura materiału na bardzo dużej powierzchni. Jeśli to się rozsypie drugi raz to koszta będą bardzo duże...do obudowy może dojść półoś, błotnik, może szyba i wszystko to co może polecieć przy odpadnięciu koła pod ciężarem. Nie mówiąc już o tym,że może też się coś komuś stać.

Nawiasem mówiąc to nie są ciągniki z lat 70-80-tych i dziś do pracy z takimi maszynami jakie wymieniłeś ciągnik tej klasy się słabo nadaje. Nie wiem jak u Ciebie z dojazdami i jakością dróg ale to właśnie na przejazdach wszystko najbardziej jest obciążone i dostaje w d*pę bo przecież kto jeździ z maszynami z prędkością jaka jest dopuszczalna i opisana na tych maszynach...każdy jedzie tyle ile ciągnik jest w stanie jechać a ciągniki są coraz szybsze.

Zobacz sobie jak wygląda tylny most w serii 2xxx MFa a jak w Twoim i nie będziesz się dziwił czemu to pękło.

Jak narazie jesteśmy na etapie spawania, co do samego spawania to spaw ładnie przylega ale materiał się osłabia, co nawet słychać po odjeciu elektrody. Dziś zaczęliśmy my to spawac i mam co raz więcej obaw, że odlew pęknie bo juz po naciagnieciu go do odpowiedniej pozycji pojawiła się nowa rysa. Podkreślam że osobiście nie jestem przekonany do poprawiania po fabryce... Jeśli w ogóle będzie się to dało zaspawac i dać wzmocnienia to jedno większe uderzenie, przejazd przez nierówna drogę,bruzde itp. może spowodawac ponowne pęknięcie ale obok tego. Postaram się dodać zdjęcie po sklejeniu tego elementu o ile przeżyje on operację. Czemu kolego twierdzisz że ten ciągnik średnio nadaje się do współpracy z w/w maszynami ?

Możesz to spawać choćby dla zdobycia doświadczenia i sprawdzenia swoich umiejętności w spawaniu żeliwa.

Generalnie powinno się taki element wygrzać, spawać i studzić po woli ale to raczej nie osiągalne w domowych warunkach. Mam znajomego, który jest kierownikiem w sklepie ze wszystkim do spawania i jak mam coś nie typowego to on mi sprzedaje odpowiednie do tego elektrody. W tym wypadku muszą być bardzo dobre elektrody do spawania żeliwa na zimno. Takie elektrody są drogie i trochę tego pójdzie na pęknięcie o takiej skali. Jednak żeby nie wiem jak się udało spawanie to i tak wolałbym nie jechać ciągnikiem ze "sklejaną" obudową półosi.

Jeśli jest to pęknięte tak,że teraz są to praktycznie dwie części to nie jest możliwe by udało Ci się uzyskać taką samą długość i osiowość tego elementu a więc nawet jeśli zdecydujesz się to składać po spawaniu i uda się poskładać to łożyska szybko się skończą i masa innych problemów będzie wychodzić.

Co do pracy tego ciągnika z maszynami jakie wymieniłeś to powiem Ci tak...bez względu na markę tej wielkości ciągnik jest projektowany obecnie jako ciągnik do prac pomocniczych w dużych gospodarstwach. Pracy z ładowaczem, kosiarkami, opryskiwaczami i lekkiego transportu. Do prac polowych idą ciągniki wyższych klas a jeśli takie to w mniejszych farmach a tam pracują ze zdecydowanie mniejszymi maszynami. Do tego dochodzi jakość dróg dojazdowych na pola na zachodzie a u nas.

Co do samej awarii i jej naprawy to proponuję Ci szukać tej części w używkach bo MF jest popularny i jest sporo ciągników na części po wypadkach, spaleniu itp. Musisz się tylko dowiedzieć do jakiego jeszcze modelu z tej serii a może i innych serii będzie identyczna część bo to ułatwi znalezienie tego co jest Ci potrzebne.

Jak masz elektrody to spawaj i pochwal się rezultatem ale i tak szukaj części używanej bo szkoda czasu i kasy na lepienie ciągnika na bazie polepionej części.

W dniu 3.03.2017 o 22:44, Beryl napisał(a):

Jeśli pojawią się nowe pęknięcia to definitywnie trzeba nową obudowę, bo jeśli przy Tytanie 10 już by "tfuuu" pękła to oczywiste, że przy uprawowo-siewnym tylko dokończy się dzieło zniszczenia. A najlepsze jest to, że prognozujemy iż to pękniecie może mieć około dwóch lat, a dopiero teraz zostało wychwycone. A prawda jest też taka, że ów prawe koło trzymała tylko półoś bo ta obudowa jest pęknięta znacznie z trzech stron i ciągnie się na 70 % długości czego zdjęcie nie ukazuje.

 

Brawo dla właściciela za spostrzegawczość...

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Ciągnik jest z 2010 r. Oleju nie ubywalo. A co do spostrzegawczości to nie było widać zbyt tego pęknięcia przez zaslaniajace go inne elementy.Elektrody już dobrane, dziś ciąg dalszy spawania. Elektrody idą jedna po drugiej. Przesunięcie względem osi wynosi 2 mm przez całą długość, dodatkowo spaw trochę naciagnal.Pozostaje jeszcze jedna kwestia do rozwiązania tzn. półoś .... Trzeba ją zawieźć do znajomego na tokarke i sprawdzić czy nie ma bicia. Jeśli będzie krzywa to potrzeba nową półoś i oczywiście obudowę.Szukaliśmy używanej obudowy ale nic zbytnio nie ma, był jeden taki ale znacznie spalony więc i obudowa była na pewno przegrzana.

Jak już naprawicie dodaj fotkę jak to wszystko wyszło :)

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v