Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Kubota & Steyr?

Ciągnik Kubota M40 pracuje na placu gospodarstwa, współpracując z ciągnikiem Steyr. Wyposażony w 4-cylindrowy silnik Kubota o pojemności 3,8 litra, generuje moc 75 KM, co pozwala na wydajną pracę w rolnictwie. Mechaniczna skrzynia biegów 8/8 umożliwia precyzyjne manewrowanie w różnych warunkach polowych. W tle Steyr uzupełnia zestaw w park maszynowy, podkreślając uniwersalność wykorzystania tej kombinacji w codziennych obowiązkach gospodarstwa.




Rekomendowane komentarze

buli14812   tak na test miałem. Wrazenia jak najbardziej na plus. najbardziej spodobał mi sie silnik 6 cylindrowy i multikontroller super sprawa :)

tomo12    nie przesadzaj... od bez obciąznkiów zadnych i na standardowym ogumieniu wazy 5100kg a ten z foto wazy około 6500kg czyli jednak bydle :)

 podlaskirolnik  masz racje. Sporo do ogarnięcia jest na początku zwłaszcza dla kogos kto nigdy zadnym ciągnikiem CNH nie jeździł :)

Wiem że spala podobnie w takiej sytuacji ale ile jest tej ciężkiej roboty przy chodowli?

 

 

 

@up bajki opowiadasz że niby ON za duzo schodzi wiem nawet na swoim przykladzie w paszowozie chodzi Zetor 7711 i musisz dac mu obroty a podczepie Steyra wałek na 1000 i tylko sobie pyrka paląc połowe nie mówiąc o krótszym czasie mieszania ;)

Takie porównanie starego Zetora do nowego 2 razy mocniejszego nowego ciągnika nie ma sensu. Ja mówie o takich samych nowych ciągnikach o podobnej mocy. Różniących się jedyne liczba cylindrów.

Wiem że spala podobnie w takiej sytuacji ale ile jest tej ciężkiej roboty przy chodowli?

 

 

 

Takie porównanie starego Zetora do nowego 2 razy mocniejszego nowego ciągnika nie ma sensu. Ja mówie o takich samych nowych ciągnikach o podobnej mocy. Różniących się jedyne liczba cylindrów.

jak ktoś ma prasę czy przyczepę z nożami to niestety trochę mocy trzeba np znajomy nigdy do vicona2160 nie zaczepiał 6430 tylko zawsze 6630 , a żeby sprawdzić czy porównać to trzeba testować w miarę nowe ciągniki gdzie moce silników 4cylindrowych pokrywają się z mocą silników 6cylindrowych , np , multicontrolery 115 i 120 czy 125 i 130  tylko też raczej testować przy pracy z wom bo można trafić na ciągniki o różnych wymiarach ogumienia i porównanie o kant można obić

podobnie z innymi markami ciągników np valtre n103 i n103.4  

Można zawsze dociążyc np: Balast na TUZ a gdy nie potrzeba zdjąc.

Wg testów róznica w spalaniu miedzi 4 a 6 jest na poziomie 2l na godzine. A co do mocy dziś spokojnie można dostac 4 w okolicy 150KM bo oferuje je większośc producentów. A jeśli trzeba to i 180Km się znajdzie np. z AGCO a to już spokojnie do prasy wystarczy to średniej przyczepy również. Jest przy tym zwrotniejsza a i koszta eksploatacji niższe(mniej oleju) w przyszłości pewnie i naprawy tez raczej tańsze byc powinny.

Wiec prosze o jakieś twarde argumenty przemawiające za 6 przy chodowli. Duże gospodarstwo to ja rozumiem ponad 150ha? Przy czym ponad połowa to grunty orne.

 

 

Łukasz to wszystko to racja  i popieram mocne czwórki ale nie do konkretnej ciężkiej roboty czy dużego transportu. Ja często widzę jak u jednego kumpla zachowuje się Fendt 4cyl. ze wspomnianą 9 tonówką pełną ciężkiego zbitego gnoju (budowa taka jak np Unia Apollo) i drugi starszy Fendt o tej same mocy ale silnik 6cyl. Czwórka z balastem na tuzie nie jest tak stabilna w transporcie jak ta stara szóstka ze zwykłym małym obciążnikiem. Już sama długość ciągnika dużo daje. Do tego dochodzi masywność zaczepów transportowych. Właściciel boi sie szybciej podjechać na polnej równej drodze czwórką bo zaczep delikatniejszy...  Drugi  kolega ma Lambo jedno 6 cyl. drugie 4 -moc praktycznie ta sama bo ok 100 KM. Zawsze cieższą robote robi 6-tką. 4-ka jest dobra ale u niego np. do ładowacza i zestawu kosiarek.

W spalanie to żadne nie wierze testy jedno a robota w polu drugie ...a kierowca trzecie. Każdy musi sam porobić w polu różnymi ciągnikami, pomierzyć, porównać...Wtedy mu konkret wyjdzie...

  Dla mnie prawdziwa moc z "gara" pochodzi a nie z wiązki kabli, komputera itp. itd...

Czyli według ciebie 5100kg na 6cylindrowy silnik w standardzie, to dużo :)?

 

To już chyba każdy powinien indywidualnie ocenić jaki ciągnik jest mu potrzebny. W mim przypadku 6cyl ciągnik przy hodowli nie miałby chyba większego sensu, bo musiałby wykonywać sporo prac przy niskim obciążeniu. Jednak jeżeli ktoś potrzebuje go w większości do prac polowych, szczególnie przy uprawie to 6cyl wyglądałby rozsądniej. Większe koszty eksploatacji napewno zamortyzowałyby się mniejszym zużyciem paliwa, a z czasem możliwe, że silnika również :) 

Można zawsze dociążyc np: Balast na TUZ a gdy nie potrzeba zdjąc.

Wg testów róznica w spalaniu miedzi 4 a 6 jest na poziomie 2l na godzine. A co do mocy dziś spokojnie można dostac 4 w okolicy 150KM bo oferuje je większośc producentów. A jeśli trzeba to i 180Km się znajdzie np. z AGCO a to już spokojnie do prasy wystarczy to średniej przyczepy również. Jest przy tym zwrotniejsza a i koszta eksploatacji niższe(mniej oleju) w przyszłości pewnie i naprawy tez raczej tańsze byc powinny.

Wiec prosze o jakieś twarde argumenty przemawiające za 6 przy chodowli. Duże gospodarstwo to ja rozumiem ponad 150ha? Przy czym ponad połowa to grunty orne.

Mi sie wydaje ze silniki 4 cylindrowe tej mocy mogą być mniej trwałem bo jednak troche są "wyżyłowane" :wacko:

Ale to tylko moje zdanie :)

#Thomas na 90% nowy nabytek to będzie kubota także nie stresuj się :) chyba że z ceną się nie dogadam...

Strzał w stope. Taka 135 to paproch w porownaniu do innych maszyn.

Nawet taka przyczepe wieksza wciagnac na pryzme nie da rady bo miele kolami bo kg brak. Kubota jest ok ale do modelu 110 bo i tu widac brak uciagu ale nie jest az tak widoczny ale juz 135 a inne to juz przepasc. Waga mniejsza to i odlewy ciensze, ramiona tuz silowniki.

Sam filtr w kubocie wypalasz srednio co 30 godzin a to dosc czesto.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v