Skocz do zawartości

Grzałka płynu Ursus 5314

W obecne mrozy jak znalazł, wystarczy 40 minut podgrzać i pali jak w lato. Przy okazji założyłem nowy kranik do spuszczania płynu.




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • malopolanin64
  • 393 2737

Ja grzeje 30 minut w 2812 ale tam niejszy blok i też pali jak w lecie silnik odrazu dogrzany elegancko pracuje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

Już poprawiłem, tak 40 minut.
Możliwe że trochę dłużej się grzeje, trochę płynu więcej wchodzi. Nie muszę chociaż teraz akumulatora męczyć, do -5 jeszcze odpalał, a jak zimniej to ciężej było.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kuba1993
  • 8 498

A przez taką grzałkę nie grzeje się bardziej w lato? w sensie czy wpływa ona na przepływ płynu chłodzącego?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Darek
  • coolman111
  • 55 2591

Po zamontowaniu jej były jakieś nieszczelności- płyn nie uciekał? Stosowałeś jakieś środki uszczelniające, czy bez niczego wbiłeś grzałkę?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukbold
  • 552 4020

też mam taką grzałke od 10 lat. nie ma nic lepszego w zimie.... przegrzewanie latem? ten traktor jak ma zawalona chłodnice to dopiero temperaturę łapie jak należy. grzałke wbijasz bez niczego i o niej zapominasz... swoją muszę wymienić bo jakieś minimalne przebicie mam na niej i bezpiecznik wyskakuje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

Grzać się nie będzie bo to mała grzałka i nie wpływa na przepływ płynu.

Grzałkę wbiłem na klej. Ale zaczęła cieknąć na dwóch tych rurkach. Taką lipę teraz produkują. Spuściłem płyn i wokół zakleiłem dobrym klejem( teraz trzyma i nic nie cieknie).

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1398 6900

te szybkie wzmocnione rozruszniki też grzmocą wieniec czy czy jest trochę lepiej niż w tych z poprzedniej generacji?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

Powiem ci że skusiłem się na niego i nie żałuje, problem ze zgrzytaniem ustąpił, nie niszczy wieńca jak te pierwszej generacji.

Sprężynka musi być, bo lepsze wyczucie, bo tak to ciągle noga w podłodze i przepał paliwa :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1398 6900

a silnik zetorowski przerobiony do zamontowania takiej pompy paliwa byłby oszczędniejszy?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

@marian20

Koszt grzałki, tak jak kolega napisał to około  100zł.

@konteno

Słyszałem, że niby pompy rotacyjne są oszczędniejsze od sekcyjnych, a ile w tym prawdy to ci nie powiem. Musiałbyś  sprawdzić te dwie pompy na takim samym silniku i wywnioskować która oszczędniejsza.

@promat98

To jest 4 cyl.  A4.236 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ansu
  • 110 2193

Sprężynka musi być, bo lepsze wyczucie, bo tak to ciągle noga w podłodze i przepał paliwa :)

Sprężynkę również mam. Zlokalizowałem ten otworek na grzałkę w moim MF275 To tak bez przykręcania się trzyma, nie wyrusza się?

Dzisiaj odpaliłem MF na letnim paliwie na świecy, bez nawet powyrzej zera nie ma szans.

Kiedyś przy -30C odpalałem MTZ z kuchenka turystyczna pod miską olejową.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

Niektórzy wbijają na sucho i nic się nie obrusza, ja dla pewności wbiłem ją na klej ,bo jak wyciągałem zaślepkę to też była czymś posmarowana.

Grzałka spisuję się świetnie , nie trzeba męczyć akumulatora i rozrusznika.

Te silniki już tak mają, że bez świecy lub grzałki nie ma co do nich w zimę podchodzić  :) .

Jeśli kupujecie taką grzałkę radzę ją od razu czymś uszczelnić, bo nowe a ciekną w oznaczonym miejscu : 

rq6135_grzalka_mf4.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 33 300

Przebicia nie ma, poprostu grzałka była słabo osadzona w otworach od zaślepki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.