Maska do Ursusa C-360
 

Maska do Ursusa C-360

  • 7642 wyświetleń

"polerka" maski, przygotowywanie do malowania :)



Informacje o zdjęciu Maska do Ursusa C-360

Zrobione z Nokia 808 PureView

  • 8 mm
  • 59984/1000000
  • f f/2.4
  • ISO 400

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • johnyrs
  • 21 276

Jeszcze polerka na wysoki połysk i lakier bezbarwny. 5

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Jak też tak pomyślałem. Nie rozkręcasz przed malowaniem?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Widać, że czyszczone szlifierką, więc żadna farba trzymać dobrze nie będzie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • -U-R-S-U-S-
  • 69 309

A czym miał czyścic? Szczoteczką do zębów? Teraz odtłuści, na to położy podkład, później znowu matowienie i renolak lub akryl i ma być. Nawet gdybyś miał malować nową blachę, musisz ją najpierw odtłuścić, a potem zmatowić szlifierką z papierem ściernym, Wyczyścił cała maskę do gołej blachy to chwała mu za to, ja bym zrobił troche inaczej i też bez piaskowania.

P.S. Doczyść tą korozje. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • mencher_21
  • 0 45

Elektrotechnik ma rację do takich rzeczy służy szlifierka oscylacyjna z papierem o odpowiedniej gradacji, a kątówką blacha będzie wypolerowana i nawet najlepszy podkład będzie gorzej trzymał :)

Ps. Albo ręcznie jak ktoś woli :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Radekk
  • 157 710

Ja tu widzę ,ze maska jest nowa i pomalowana podkładem "minią". Ja  jak malowałem  u siebie maskę to ten podkład zmyłem bez problemu rozpuszczalnikiem uniwersalnym i szmatą starłem cały podkład bez mechanicznego doczyszczania. Później zmatowałem ręcznie i podkładowałem pod nawierzchniową warstwe.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość konteno

Napisano

  • Gość konteno

czy może lepiej wypiaskować całość ? powierzchnia pozostanie chropowata i prawdopodobnie farba będzie lepiej się trzymać.

polerowanie to może dopiero po nałożeniu farby jakimś filcem lub gąbką na szlifierce

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • -U-R-S-U-S-
  • 69 309

Elektrotechnik ma rację do takich rzeczy służy szlifierka oscylacyjna z papierem o odpowiedniej gradacji, a kątówką blacha będzie wypolerowana i nawet najlepszy podkład będzie gorzej trzymał :)

Ps. Albo ręcznie jak ktoś woli :P

Skoro z przodu na boku maski wisi jeszcze tarcza z papierem ściernym to chyba raczej czyścił tą maskę szlifierką oscylacyjna nie? No chyba że jej nie posiada, a ma same tarczki z papierem ściernym i jechał ręcznie - niech się lepiej autor zdjęcia wypowie.....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Elektrotechnik ma rację do takich rzeczy służy szlifierka oscylacyjna z papierem o odpowiedniej gradacji, a kątówką blacha będzie wypolerowana i nawet najlepszy podkład będzie gorzej trzymał :)

Ps. Albo ręcznie jak ktoś woli :P

Chociaż jeden wie coś na temat lakierowania. A reszta myśli, że wystarczy tylko wyczyścić żeby blacha błyszczała i to wszystko. A w profesjonalnych lakierniach maszyn każdy element jest czyszczony śrutem staliwnym aby uzyskać odpowiednią powierzchnię.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • -U-R-S-U-S-
  • 69 309

I kolego @elektrotechnik jak coś malujesz to też zawozisz do profesjonalnych lakierni na przygotowanie farby pod podkład? :D To może niech zleci cynkowanie obustronnie żeby było solidnie zabezpieczone  :)   W wielkich koncernach maszyn przemysłowych takie taktyki stosują, ale nie w przypadku garażowego malowania URSUSa C360 gdzie i tak może właściciel pomaluje renolakiem, żeby za akryl nie przepłacać.

 

Tutaj wystarczy bardzo dokładnie zwalczyć korozje jak jest i dokładnie zmatowić powierzchnie pod podkład szlifierka na tarcze z papierem ściernym - czyli oscylacyjną, No i w dalszych pracach tez by pasowało nie odstawianie maniany - czyli odtłuszczanie i matowienie niech nie będzie obce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • mencher_21
  • 0 45

Jemu chodzi o to, że roboty przy malowaniu wcale nie jest więcej, a efekt pracy pozostanie na dłużej. To tak jak np. remont silnika, czy zrobisz na chińskich, czy polskich częściach rozbierania i roboty tyle samo, tyle, że drugi wariant wytrzyma 5 razy tyle :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

I kolego @elektrotechnik jak coś malujesz to też zawozisz do profesjonalnych lakierni na przygotowanie farby pod podkład? 

Nie, ale piaskuję wszystko, nawet nową blachę, która jest błyszcząca i nie ma nawet śladu korozji, bo od tego jaka jest przyczepność podkładu zależy trwałość całej powłoki. Jak już robię to robię to porządnie, żebym miał spokój na lata. A elementu o takich kształtach żadna szlifierka nie doczyści w takim stopniu jak piaskowanie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cz4rn7
  • 27 104

Panowie spokojnie, już wszystko tłumaczę :P Maska jak i błotniki były kupione nowe, z czego podkład jakim są umalowane błotniki się trzyma ( widocznie była dobrze odtłuszczona powierzchnia przed malowaniem), błotniki tylko zostały starte papierem 220 na maszynę, reszta ręcznie. Maska natomiast a raczej podkład na niej... szkoda gadać, Wszystko schodzi pod "nitro" wiec nie ma co nawet tego zostawiać. Zacząłem z grubsza zdzierać maszyną do gołej blachy a resztę ręcznie ścierka z nitrem. Na masce nie ma korozji tylko jeszcze nie była dokładnie wyczyszczona. Po wyczyszczeniu oczywiście ja zmatuje, odtłuszczę i będzie malowana specjalnym podkładem "na pierwszy kontakt", potem podkład właściwy. :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cz4rn7
  • 27 104

Jak też tak pomyślałem. Nie rozkręcasz przed malowaniem?

Rozkręcam, rozkręcam :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11284

@Elektrotechnik Czyli co muszę zrobić żeby lakier zachował swoje właściwości oraz podkład? Wyczyść farbe mechanicznie nitro i piaskowanie? Mógłbyś mi powiedziec krok po kroku?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Nic nie przygotowuje powierzchni lepiej niż piaskowanie. A jak Ty wierzysz w cudowne podkłady to Twoja sprawa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj