Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Kubota M9960?

Kubota M9960 to wszechstronny ciągnik rolniczy ceniony za solidne osiągi w codziennej pracy na gospodarstwie. Wyposażony jest w silnik o mocy 103 KM, co pozwala mu na efektywne wykonywanie różnorodnych zadań, takich jak orka czy siew. Jednostka napędowa to 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.8 litra, dostarczający niezawodną siłę zarówno do transportu, jak i prac polowych. Model ten posiada także nowoczesną skrzynię biegów z synchronizacją 8/8, umożliwiającą optymalne dopasowanie prędkości do wykonywanej pracy. Dzięki temu Kubota M9960 doskonale nadaje się do współpracy z różnorodnym sprzętem, jak choćby siewnik, co zwiększa wydajność prac rolniczych. Traktor ten można często spotkać na placu gospodarstwa, gdzie dzięki swojej mocy i wszechstronności pełni kluczową rolę w codziennych operacjach.




Rekomendowane komentarze

malopolanin64 avensis bardzo dobrze sie sprawuje, przebieg mały to musi jeszcze chodzic :) umnie 170 tys a u taty (ma drugi prawie taki sam) 65tys oba 2006 rok

Hubert8245 kubota ma 120 godzin, narazie niema co robic to godzin za bardzo nie przybywa. jak narzaie sprawuje sie dobrze. DPF wypala sie srednio co 30 godzin, a wygląda to tak ze zapala sie kontrolka i wtedy wciskamy przycisk i dajemy obroty na początku okolo 1800 i stopniowo mozna zmniejszac az do 1400. jak cos sie robi w polu to nawet nie wiadomo kiedy to sie robi, gorzej jak lekkie prace wykonujemy na małych obrotach to wtedy jest to uciążliwe. serdnio wypala sie około 15-20 min.

hubertuss   ale to jest tak ze zaczyna sie wypalanie od 1800 i potem mozna stopniowo zejśc do nizszych obrotów. ja koncze wypalanie na 1400. Weedług ciebie to tylko w kubocie jest tak ze jezeli bedzie sie wypalało na niskich obrotach to bedzie musiał przjechac serwis ? czyli ze w kubocie ten DPF jest najgorzej zaprojektowany, tak ? :)

 

qazi    i to długo trezba czekac az sie rozgrzeje ? jezeli jest zamarzniete adblue to ciągnik niema tej mocy którą powinien miec tak ?

Gorszy system dpf jest w zetorze. Czytałem, że silnik musi mieć 2200 obr podczas wypalania. Z tymi obrotami chodzi o to, że po pierwsze spaliny muszą podgrzewać ceramiczny wkład filtra na którym wypala się zgromadzona sadza. Poza tym w suwie wydechu do cylindra wtryskiwane jest paliwo, które się tam nie zapala ze względu na niskie ciśnienie. A trafia ze spalinami do filtra dpf i zapala sadzę zgromadzoną na rozgrzanym wkładzie ceramicznym. Dlatego muszą być obroty, aby była odpowiednia porcja spalin i paliwa do rozgrzania i wypalenia filtra. Szczególnie np zimą nie oszczędzał bym na obrotach tym bardziej, że wtedy nie musisz siedzieć w ciągniku i pilnować robisz 1600 i sobie idziesz herbaty się napić. Najlepiej jest w jd. Gdzie w filtrze umieszczono dodatkowy wtryskiwacz. Paliwo nie trafia do filtra przez cylindry a bezpośrednio. W jd filtr wypala się już prz 350 st C. Jd 6 r np ma tez opcję manualnego wypalania filtra. Można ją aktywować gdy akurat nam pasuje.

I jeszcze jedna ważna sprawa silniki z dpf wymagają olejów nisko popiołowych. A mogę się założyć, że wielu rolników po wygaśnięciu gwarancji i zakończeniu serwisów w aso sięgnie po tańsze nie koniecznie dobre. I zaczną się problemy.

Trochę się dziwię, że w małych kubotach do lekkich prac dali dpf. MF 36xx i 56xx mają silniki sisu do 100 KM jedynie z doc i egr. Tak samo fendt 200.

PS toyota w silnikach d4d ma chyba a przynajmniej miała wcześniej dodatkowy wtryskiwacz w filtrze dpf.. W aucie jest to o tyle dobre rozwiązanie, że w jeździe miejskiej na wolnych obrotach. Gdy temperatura spalin/filtra dpf jest niska. Wtryskiwane w suwie pracy paliwo celem wypalenia dpf nie spływa nam do oleju i nie "brudzi" go, oraz nie zwiększa jego objętości. Sterownik nie każe wymieniać drogiego oleju co np 7 tys km.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v