Skocz do zawartości

Ursus C-360 paliwowskaz



Mam tak zrobione w 2 c-360 z czego w jednym ponad 10 lat bezawaryjnie. W tym drugim miałem zdjęty bak i wpiąłem sie w niego na środku dolnej ścianki przez co odczyt jest prawidłowy także na pochyłościach.


Rekomendowane komentarze

a jak jest rozwiązane odpowietrzenie tego przewodu i samo wpięcie w bak (tzn dospawany/dolutowany króciec z gwintem, czy nawiercony i jakimś cudownym sposobem nakrętka od środka, albo może jakiś króciec wpuszczany od środka, z chwytem na klucze imbus w otworze i nakrętka na zewnątrz)?? bo ja zastanawiałem sie nad identycznym wskaźnikiem, tylko wpięcie miałem ochotę zrobić na wężyku za kranikiem, a odpowietrzenie wpiąć w króciec od przelewu (tylko takie rozwiazanie wskazywałoby tylko na zgaszonym poprawnie, bo w trakcie tłoczenia paliwa i przelewania na pewno wystąpiłyby zawirowania we wskazaniu

 

nie, ale na środku jest najmniejsze zafałszowanie wskazania podczas przechyłu, np, jeśli w baku będzie miał 30l, to w momencie przechylenia o kąt (czysto teoretycznie) 45* mając wskaźnik na kraju pokaże mu albo zero albo full (w zależności w którą stronę względem wpięcia sie przechyli), a mając go na środku, to przy tym, samym przechyleniu i stanie paliwa, wskaże mu ok 20l
-jedyny plus za wpięciem na boku, ale po stronie kranika, to fakt, że w przypadku gdy będzie mało paliwa w baku, pokaże nam ile jeszcze pompka zasilająca jest w stanie zaciągnąć przy takim przechyleniu

Zawirowanie i zapowietrzanie pompy tak miałem gdy sie tam wpiąłem.Odpowietrzanie  to poprostu wężyk nie jest całkowicie zaślepiony na końcu jedynie zredukowane np.nasunięta strzykawka bez tłoczka itp.Miałem taki króciec z jednej strony na wężyk z drugiej zakończony gwintem na to podkładka uszczelniająca otwór w baku wiertarką na wprost wlewu żeby łatwiej poszło z nakrętką. A  nakrętke umiesciłem w lekko sklepanej na końcu w kształt szesciokąta metrowej rurce to wszystko przez wlew w baku przyłożyłem do wywierconego otworu i wkręciłem kruciec w nakrętke rurkę wyjąłem z baku założyłem wężyk do środka pływak i gotowe.Nie wiem tylko od czego był ten króciec leżał w domu to się przydał.

nie, ale na środku jest najmniejsze zafałszowanie wskazania podczas przechyłu, np, jeśli w baku będzie miał 30l, to w momencie przechylenia o kąt (czysto teoretycznie) 45* mając wskaźnik na kraju pokaże mu albo zero albo full (w zależności w którą stronę względem wpięcia sie przechyli), a mając go na środku, to przy tym, samym przechyleniu i stanie paliwa, wskaże mu ok 20l

-jedyny plus za wpięciem na boku, ale po stronie kranika, to fakt, że w przypadku gdy będzie mało paliwa w baku, pokaże nam ile jeszcze pompka zasilająca jest w stanie zaciągnąć przy takim przechyleniu

Nie ma znaczenia miejsce wpięcia wężyka do zbiornika jest to bez znaczenia, istotne jest tylko i wyłącznie umiejscowienie wężyka :)

@Piotr niestety z tym ma racje, że poziom w wężyku będzie odpowiadał poziomowi jego umiejscowienia (naczynia połączone, to tak jakbyś położył poziomice na poziomie paliwa, i przy przechylonym ciągniku im dalej tym większa różnica); ale jeśli będzie na środku wpięty, to przy małych ilościach będzie także pokazywał, a na boku już niekoniecznie ;)

@Marobas Wskazania na przechyłach i tak będą błędne jeśli rurka jest zamontowana z boku a jak nawet będziesz miał na środku będzie sytuacja że w rurce pusto a w zbiorniku jeszcze będzie ;p

 

 

@Piotr Poziom w wężyku jest taki jak w NACZYNIU do którego jest podpięty, niezależnie od miejsca wpięcia. To Ty nalej wody do szklanki wody a na ściance z prawej strony narysuj sobie kreskę później przechyl w obie strony szklankę raz poziom wody będzie wyższy a raz niższy od kreski.

 

Koniec już z tą fizyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v