Jumz 6 am

jumzd65m

Od czego te śrubki są? Jak je ustawić fabrycznie tak od podstaw ?


Informacje o zdjęciu Jumz 6 am

Zrobione z SAMSUNG GT-C3350

  • 3,7 mm
  • 1/13
  • f f/2.8
  • ISO 100
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

Dolna na pewno od dawki paliwa. Nie ustawisz sam. Trzeba do pompiarza na stół probierczy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tommy83
  • 41 1042

Śruba jest od regulatora obrotów pompy wtryskowej,mam tak w instrukcji obsługi. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

Dawkę paliwa to ustawisz na oko do tego jak kopci silnik czy ile pali. I na tym koniec. Czyli prowizorka. Bo to ile pali i czy kopci nie zależy tylko od samej dawki paliwa ale i kondycji silnika.  Pompę ustawia się na stole.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

seweryn20

Sam wspomniałeś wyżej że ta śruba jest od ustawienia dawki paliwa. Zgodzę się, samą pompę ustawia się na stole ale dawkę paliwa można z powodzeniem ustawić samemu ;) Niezgodzę się natomiast z tym że to czy kopci zależy od stanu silnika. Zależy to w głównej mierze właśnie od pompy wtryskowej i całego układu paliwowego. Gdy ciągnik nie ma paliwa to nie dymi bo po prostu nie ma czym. W nowych maszynach tego nie ma bo tam są te wszystkie dpfy nie dpfy adblue itp.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

Najwyraźniej nie wiesz kiedy silnik kopci. Czarny dym to objaw zbyt dużej ilości paliwa do powietrza. I to może być dużo paliwa np. z powodu lejących wtrysków lub grzebania śrubką regulacji na pałę bez dokładnej znajomości sprawy. A może być za mało powietrza bo jest zanieczyszczony filtr powietrza, kiepsko ustawione zawory, zużyte pierścienie i cylindry czy np. przestawiony kąt wtrysku paliwa. 

Jak wspomniałem dawkę paliwa prawidłowo pewną w 100% ustawia się na stole. Na ciągniku robisz to na chybił, trafił.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jumzd65m
  • 13 264

Ano szukaliśmy większych obrotów na silniku i o teraz masz :( no to wkręce to deczko i sprawdzę jak to wyjdzie na polu, silnik w dobrej kondycji jest filtry czyste są, tkneło mnie dopiero po zmierzeniu spalania w orce że coś nie tak jest bo 17 l/ha to o ok 4 litry za dużo, dam lekko gazu gwałtownie to fakt czarno jest, ale i mocy nie brak  depnę i czuje że coś się dzieje, Jeśli ustawiać pompę to i wtryski, bo te ustawili przypałowo w warsztacie, choroba diabeł nas podkusił :( 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Co 17l/ha mam nowy rekord 30l/ha ale 3 skib i 4 terenowe i mocy brakło dodam ze to razówka na 25cm  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Witam Ustawienie fabryczne to 16,6 mm śruba góra i 16,4 mm dół mierząc do obudowy pompy co są nakrętki kontrujące , :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Dzięki, zmierzę i zobaczę jak to jest :) Czy u Was też wyraźnie  słychać zawory? 

Słychać zawory na obrotach około 800 i miedzy 1200 a 1350 jest ewidentne klepanie zaworu muszę to ustawić po swojemu  :D czyli odkręcamy przewód wtryskiwacza i jak siknie ON to ustawiamy na tym tłoku zawory  :P i kręcę dalej niema bata że nie będzie ustawione OK  B) tylko szkoda tej radzieckiej farby zdzierać z przewodu jak się odkręca :huh:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

To ustaw zawory na mijankę. Nie ma najmniejszej potrzeby odkręcać przewodów wysokiego ciśnienia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

seweryn20 - na mijankę można ale zawsze schodzi dłużej i można chybić a lekko obracjący się silnik można kręcić :D i sprawdzać taki system jak podałem jest najlepszy bo jest sprężanie  i praca a na mijankę to trzeba jak się wachają dzwigienki zrobić pełny obrót do prawidłowego ustawienia .Wiem jak bo do ZSZ chodziłem A jak byś ustawił np w 12 cyl silniku na mijankę życzę powodzenia  ;) czasem lepiej zrobić tak jak grać chojraka  :huh: .pozdrawiam 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

W czterocylindrowym silniku ustawię zawory na mijankę zanim ty odkręcisz przewody od wtryskiwaczy. Niczym nie trzeba obracać oprócz dwóch pełnych obrotów wału w czasie ustawiania. Więc ZSZ nie za bardzo cię wyszkoliło skoro ty chcesz jakieś pełne obroty robić To jedno.

A drugie to odkręć sobie 12 przewodów w dwunastocylindrowym silniku. Znając kąty rozchylenia cylindrów w silniku widlastym, kolejnośc zapłonu czy wtrysku paliwa  i kąty przesunięcia wykorbień ustawisz na mijankę zawory w każdym silniku bez idiotycznego kręcenia wałem po pełnym obrocie na każdy cylinder.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Tak pewny siebie nie jestem .Może i idiotyczne lecz praktyczne i szybciej i nie musowo sprawdzać po sobie (znając rozchylenia i kąty) ok znając nie zawsze jest fachowa literatura do silnika który się naprawia.lub na silniku napisane jak SW -400 A ZSZ to teraz kształci tylko pod egzamin teoria teorią ale praktyka słaba hydro popychacze załatwią sprawę  .Dobra na mijankę i co z tego jak wpadki się zdarzają przy ustawieniu na mijankę jak kto woli na mijankę A silnik 3p ustawiasz na mijankę 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 798 12074

Wpadki się może i zdarzają ale nie przez ustawianie na mijankę tylko z winy człowieka. Robi byle jak to poprawia potem dwa razy.

Ogólnie ustawiając silnik czterocylindrowy na mijankę nie ma szans najmniejszych się pomylić.

Kręcąc wałem szukasz cylindra z mijanką a ustawiasz zawsze przeciwny z wykorbieniem w tym samym kierunku. Czwórka ma kolejność pracy 1342 więc kiedy mijanka jest na pierwszym ustawiasz czwarty, kręcąc wałem dalej następna będzie na trzecim a ustawiasz drugi, potem na czwartym ustawiasz pierwszy a ostatnia jest na drugim i ustawiasz trzeci. Wszystko zamyka się w dwóch obrotach wały.

W 3-p nie ustawiam bo w mojej okolicy jest tylko jeden i sąsiad radzi sobie sam.  Ale tam łatwiej znaleźć mijankę zrobić znak na kole pasowym i owalić ten jeden obrót dla świętego spokoju. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Zgadza się .3p mamy znak na kole i ustawiamy cztery zawory i obrót i dwa zawory i ma być tam jest dość łatwo bo widać dobrze popychacze jak wystają z prowadnic z głowicy i niema tego że laska popychacza nie siedzi w szklance jak to bywa w innych silnikach .zazwyczaj takie regulacje dokonuje się podczas sprawdzania wtrysków to jaki problem oba sposoby są dobre (a paliwo pokazuje nam jak dobry duch palcem ustawiaj na tym cylindrze )A sam dobrze wiesz że silnik ma podczas obrotu swoje bezwładne moment i ciężko jest postawić go w odpowiedniej pozycji bo lubi się przekręcić sam o pewien kąt 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • GustawD65
  • GucioJUMZ
  • 299 2810

Tak słychać skrzynię święta nie jest bo ma proste zęby to troszkę szumi 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.