Skocz do zawartości

Bizon BS Z110



http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/517991-claas-dominator-86/ Rolnik1973, masz swoją szwabską plagę. A właścicielowi współczuje :(

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

w tamtych czasach było trudno spotkać jakiś zagraniczny ciągnik w Polsce. oprócz massey fergussona 255. Może i by robili zagranicznymi ciągnikami, ale kilka lat póżniej. byś nie spotkał w tamtych czasach praktycznie żadnego zagranicznego kombajnu. W tamtych czasach jeden bizon był na obszar 10-15 km. Dzisiaj kombajn jest w każdej wiosce. I można kupić bez żadnych kolejek. Chodzi mi oto, że bizon i ursus przyspieszyli w tamtych czasach rozwój rolnictwa.

Z jednej strony to kolegę Rolnik1973 rozumiem, Niemiec zrobi z Polską ziemią co chce , a Polska jako dobre wujki daje im za bezcen a teraz w drugą stronę co Polak dostanie od Niemca ? Kopa w du*ę . Macie przykład za Rosją / Ukrainą żadne państwo jakoś się tam nie pcha tylko kto Polska a kto za to zapłaci? My . Ale teraz z innej perspektywy nie masz prawa pisać ze inny sprzęt jest do odstrzału a Bizon i Ursus nie , ciekawie jak Ty byś się czuł gdyby ktoś tak napisał w takiej sytuacji nie daj Bóg u Ciebie? Lepiej się zastanów co piszesz i jak piszesz ;)

Gość barteklexion

Opublikowano


Toż tak kto broni Polski to nie wygodny, trzeba go usunąć jak św.p Leppera. Bo przeszkadzam w germanizacji to mnie zbanować trzeba.


To może po prostu zamilcz? Raczej naszego myślenia nie zmienisz, mówi się trudno. A swoje poglądy po prostu zostaw dla siebie, nie wiem spal sobie flagę niemiecka czy coś żeby Ci ulżyło ale nie rób burdelu na forum.

Toż tak kto broni Polski to nie wygodny, trzeba go usunąć jak św.p Leppera. Bo przeszkadzam w germanizacji to mnie zbanować trzeba.

bardziej by się przydało jakbyś bronił polskiej ziemi przed cudzoziemcami bo co z tego że obronisz polaków przed zakupem niemieckich maszyn jak niemcy kupując polską ziemię i tak te maszyny tu wprowadzą
ale szkoda że na lubelszczyznę prędko taka germanizacja (bardziej przez obywateli niemieckich niż przez ich maszyny) jak w zachodnich województwach nie dotrze to może wtedy zmieniłbyś kurs , sam święty nie jesteś bo twoje gospodarstwo nie opiera się tylko i wyłącznie na polskich maszynach rolniczych (a na dodatek nie zamierzasz w najbliższym czasie tego zmienić dając tym samym dobry przykład innym)
a co do pożarów kombajnów i polskości na wsi
wystarczy naszpikować wielkie polskie maszyny elektroniką (giganty, BS-y i rekordy) na miarę najbardziej wyszkolonych modernizatorów sprzętu żniwnego z tego forum , dopracowując system gaśniczy w maszynach (czujniki dymu w newralgicznych punktach maszyny i doprowadzenie do nich przewodów gaśnic a otwieranie zaworów poszczególnych gaśnic skorelować z sygnałami z poszczególnych czujników wraz z sygnalizacją w kabinie dymu lub pożaru w którejkolwiek części kombajnu

Ja się zastanawiam- jaka ku*wa germanizacja? Człowieku, zastanów się co piszesz bo naprawdę, zacznę szukać numeru do Abramowic (znany w lubelskim zakład zamknięty, inaczej- psychiatryk).

Jak już się czepiasz tej germanizacji, to zastanówmy się jak wygląda na prawdę rynek maszyn rolniczych... Wbrew pozorom Niemcy JUŻ NIE MAJĄ ŻADNEJ marki ciągników, bo albo padły albo je przejęli inni. Proste przykłady:
Fendt- od 1997 w łapach AGCO, a więc obcego kapitału.
Deutz-Fahr- od 1995 w łapach SAME, a więc makaroniarzy. Ciągniki do 160 km są produkowane we Włoszech, dopiero powyżej 160 km w Niemczech, czyli w sumie niewiele jak się dobrze zastanowić
Eicher- w latach 80-tych wchłonięty przez Masseya-Fergusona.
Schluter- zbankrutował w 1995.
Fortschritt- padł w latach 90-tych.

Wiem że Claas robi ciągniki, ale wg takiego filmiku na YT po niemiecku, Niemcy nie mają już żadnej marki ciągników, a kiedyś ich mieli ok 30... Co do Xeriona to produkt uboczny produkcji kombajnów. I chyba jedyny obecnie czysto niemiecki ciągnik od korzeni.

A co do innych marek...
Massey-Ferguson- w łapach AGCO, czyli amerykańców.
Renault- wykupiony przez Claasa w 2002 roku.
Valtra- wykupiona przez AGCO
Steyr- najpierw wykupiony przez Case IH a potem po połączeniu w grupie CNH.
I tak dalej, i tak dalej...

I żeby nie było- kombajny MF i Fendt 2 serii od najmniejszej, to włoskie Laverdy, a większe są produkowane w dawnych zakładach Dronniborga w Danii. W kwestii maszyn to Lemken kupił francuskiego Jacoby i ma opryskiwacze, a Unia Group większość akcji francuskiego Agrisema co oznacza że go przejęli.

No ale po co ja sie fabrykuje skoro taki burok jak rolnik1973 co praktycznie nic nie produkuje tylko dokłada do gospodarki wie lepiej jak ja... Zresztą nie tylko on bo najwięcej szczekają z tego co widzę Ci co tak naprawdę gówno mają. No ale cóż, jak ktoś ma dużo ha i coś produkuje to nie ma czasu na wylewanie swoich żali na AF tylko pracuje żeby mieć więcej i lepiej.

PS- tak w ogóle to raczej powinniśmy się cieszyć, bo jedyna marka z segmentu rolniczego jaką oddaliśmy obcemu kapitałowi to Bizon. Ursus nadal jest w polskich rękach. Fabryki nie ma ale marka jest...

Nie do końca. ;)

Napisałem że ich marki ciągników nie są już w rękach niemieckich tylko zagranicznych firm. Owszem, fabryki Fendta nadal są w Niemczech, nadal jest fabryka DF w niemcowni, ale marki jako tako już nie należą do Niemców tylko do zagranicznych firm. Inna sprawa że np taki Massey-Ferguson już nie jest produkowany w Anglii tylko we Francji. Ciągniki Renaulta wykupił Claas które je produkuje w Le Mans, ale fabrykę przekładni i mostów napędowych GIMA przejęło AGCO które przeniosło produkcję do Beauvais. Tak więc teraz MF jest tak angielski jak Maluch 126p Polski...

Kolejny prosty przykład to ciągniki sadownicze- kupując sadowniczego JD, nie kupuje się oryginalnego amerykańca, tylko ciągnik produkowany we Włoszech przez Carraro. Z tej samej fabryki pochodzą też Claasy sadownicze i Elios jak i małe Fergusony.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v