tomek222 710 Opublikowano 15 Lipca 2014 Dla mnie bomba będziesz coś jeszcze przerabiał czy to jest już ostateczna wersja? Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 15 Lipca 2014 Dla mnie bomba będziesz coś jeszcze przerabiał czy to jest już ostateczna wersja? To jest (raczej) ostateczna wersja do której dążyłem przez ostatnie 4lata. Jedynie drobne poprawki zostały i dopracowanie całego oprogramowania tak aby wykorzystać w pełni wszystkie zainstalowane czujniki w kombajnie. Odnośnik do komentarza
pawlus224 2624 Opublikowano 15 Lipca 2014 Na tym trójkącie można by zrobić siedzenie pasażera Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 15 Lipca 2014 Na tym trójkącie można by zrobić siedzenie pasażera W rzeczy samej to jest siedzenie pasażera z podnoszonym siedziskiem i (w przyszlości) mini lodówką pod siedziskiem. Przedpremierowo, wiec czeka jeszcze na obicie dermą. Odnośnik do komentarza
endrius 9 Opublikowano 15 Lipca 2014 A nie odpowiedziałeś czy masz w nim klime ? Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 15 Lipca 2014 A nie odpowiedziałeś czy masz w nim klime ? Klima i turbo bedzie najprawdopodobniej na przyszly sezon Odnośnik do komentarza
pawelfarm9 168 Opublikowano 16 Lipca 2014 czy mi się wydaje czy "kolumna kierownicy" jest ruchoma ustawiana przód tył ? ale mi się podoba ten Bizon chętnie przejechałbym się takim jako pasażer Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 czy mi się wydaje czy "kolumna kierownicy" jest ruchoma ustawiana przód tył ? ale mi się podoba ten Bizon chętnie przejechałbym się takim jako pasażer Masz rację, kolumna jest bezstopniowo regulowana przod/tyl (tak jak mają to nowe kombajny) Odnośnik do komentarza
krzysiu426 116 Opublikowano 16 Lipca 2014 widziałem na twoich filmach żółtego bizona sprzedałeś go i kupiłeś tego ??nie no ale bizon elegancki szkoda że nie rekord Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 widziałem na twoich filmach żółtego bizona sprzedałeś go i kupiłeś tego ??nie no ale bizon elegancki szkoda że nie rekord zgadza się, to tegoroczny nabytek Odnośnik do komentarza
Tomek90wlkp 18 Opublikowano 16 Lipca 2014 Kolumna wygląda jakby z sieczkarni z 350, prawda? Mam jeszcze pytanie odnośnie kierownicy, z czego ona jest i ile kosztuje?A co do klimy to pakuj z jakiegoś auta i się nie zastanawiaj, u mnie siedzi 2gi rok (koszt 1300zł) a mina innych "Bizonowców" nie do zapomnienia Odnośnik do komentarza
XMK13 411 Opublikowano 16 Lipca 2014 Napisz trochę o sterowaniu kombajnem. Jak operujesz całym hederem? Czy myślałeś o sterowaniu sitami, wiatrem i klepiskiem na zasadzie trybów przypisanych zbożom? Dobrym rozwiązaniem byłoby też uzależnienie prędkości motowideł od prędkości jazdy. Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 Napisz trochę o sterowaniu kombajnem. Jak operujesz całym hederem? Czy myślałeś o sterowaniu sitami, wiatrem i klepiskiem na zasadzie trybów przypisanych zbożom? Dobrym rozwiązaniem byłoby też uzależnienie prędkości motowideł od prędkości jazdy. Sterowanie jest bardzo proste. Na innych zdjęciach możesz zobaczyć dokładnie jak wygląda joystick. Przy pomocy tych samych 4 przyciskow steruję ruchem hedera lub ruchem nagarniacza łacznie z przyspieszaniem/zwalnianiem (dwa zielone przyciski). Jeśli chodzi o predefiniowane ustawienia kombajnu w zależności od rodzaju zboża to nie jest problemem. Muszę tylko odpowiednio dopracować oprogramowanie na tablecie, bo obecnie nie jest to jeszcze zrobione. Automatyczna prędkość nagarniacza jest już zrobiona tzn. przystosowany jest do tego heder i nie tylko, bo mogę również zdefiniować różne położenia nagarniacza a pozniej wywoływac je spod jednego przycisku na joysticku. Tu też zostało mi wyłącznie rozbudowanie oprogramowania. Nagarniacz ma zaintalowane wszystkie potrzebne czujniki. Dodatkowo ma dwie płozy pod hederem (takie z prawdziwego zdarzenia) do kopiowania terenu. Generalnie zostało mi tylko "bardzo dużo" programmowania bo mechanicznie jest skończony. Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 Kolumna wygląda jakby z sieczkarni z 350, prawda? Mam jeszcze pytanie odnośnie kierownicy, z czego ona jest i ile kosztuje?A co do klimy to pakuj z jakiegoś auta i się nie zastanawiaj, u mnie siedzi 2gi rok (koszt 1300zł) a mina innych "Bizonowców" nie do zapomnienia Tak kolumna z sieczkarni a kolo kierownicy od zetora proximy (w jakims sklepie internetowym znalazlem za ok. 130zł-wersja na klin). Jedyne co to kierownica ma większy otwór niz sworzen wystający z kolumny wiec musialem wspawac tulejkę w kierownicę. Mam nową sprężarkę na koło pasowe z ciężarówki przez do sprzęgło jest na 24V i nie bedę musiał bawić się w przetwornice co jest problemem. Zostało tylko kilka rzeczy do skompletowania. Mógłbyś przybliżyć mi swoją instalację klimy? Odnośnik do komentarza
krzysiu426 116 Opublikowano 16 Lipca 2014 a jak włączasz młocarnie oraz heder, elektrycznie?? Odnośnik do komentarza
krzysiu426 116 Opublikowano 16 Lipca 2014 który rok tego bizona?? jeszcze do niego mógłbyś założyć skrzynię z hydrem od sieczkarni Z350/3 skrzynia wygląda tak samo i te same gabaryty wtedy to byś miał nowy kombajn Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 a jak włączasz młocarnie oraz heder, elektrycznie?? napędy hedera, młocarni i wysypu załączane są hydraulicznie no i rozkładanie rury tez... hydrauliczne. Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 16 Lipca 2014 który rok tego bizona??jeszcze do niego mógłbyś założyć skrzynię z hydrem od sieczkarni Z350/3 skrzynia wyglądatak samo i te same gabaryty wtedy to byś miał nowy kombajn rok 88 w wersji eksportowej (inny gardziel) a co do skrzyni to nawet nie wiedziałem o takiej możliwości... Odnośnik do komentarza
Simmi 168 Opublikowano 16 Lipca 2014 Odblokuje proszę swoją skrzynkę, mam kilka pytań i sugestii. Odnośnik do komentarza
Landfarmer 3581 Opublikowano 16 Lipca 2014 Ja też tak chcę w moim MF 5 za modyfikację Odnośnik do komentarza
mechatronik 46 Opublikowano 17 Lipca 2014 Zamieniłeś bizona na bizona, był sens ? Straciłeś 2min na ten komentarz, był sens?ps.ja kolejną minutę na odpisywanie ale tutaj już wiem... że nie było sensu. Odnośnik do komentarza
Arek 219 Opublikowano 18 Lipca 2014 Mam nową sprężarkę na koło pasowe z ciężarówki przez do sprzęgło jest na 24V i nie bedę musiał bawić się w przetwornice co jest problemem. Zostało tylko kilka rzeczy do skompletowania. Mógłbyś przybliżyć mi swoją instalację klimy? Akurat elektromagnes sprzęgła sprężarki to najmniejszy problem tak samo jak przetwornica, większym problemem są wentylatory na parowniku i ewentualnie na skraplaczu bo one dużo prądu ciągną.Parownik najlepiej kupić uniwersalny a skraplacz musi być do zastosowań przemysłowych czyli jakaś koparka, ciągnik czy kombajn bo samochodowy jest zbyt gęsty i bardzo szybko kurzem będzie się zapychał, żadne osłony nie pomagają. Odnośnik do komentarza
Harnas88 12 Opublikowano 19 Lipca 2014 Dobra robota. Niedlugo tez wrzuce fotki mojej modyfikacji bizona bo widze ze podobne masz udoskonalenia. Jesli chodzi o klime to mam juz troche doswiadczenia a wiec służę pomocą. Czym masz sterowaną hydraulike? Rozdzielacz na elektrozaworach czy tak jak w pierwszej wersji na silnikach? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się