Skocz do zawartości

Bizon Super Z056 "Lexion".



Przedpremierowa odsłona mocno zmodyfikowanego Bizona z pakietem CIS na rok 2014. Wygląd zmienionego układu sterowania w kabinie.

Co widzimy na zdjęciu Bizon Super Z056 "Lexion".?

Nie mogę określić konkretnego modelu kombajnu na podstawie samego zdjęcia wnętrza kabiny. Wnętrze prezentuje kabinę kombajnu zbożowego, charakterystyczną dla starszych modeli, takich jak Bizon Super Z056. Kabina wyposażona jest w podstawowe elementy sterujące, takie jak kierownica i dźwignie kontrolne, które pozwalają operatorowi na łatwe manewrowanie podczas prac żniwnych. Bizon Super Z056 to popularny polski kombajn zbożowy z napędem diesla, wyposażony w prosty, lecz funkcjonalny system omłotu oraz heder z motowidłami, co wskazuje na jego przeznaczenie do koszenia zbóż. Maszyna ta zwykle pracuje na polach zbożowych, oferując solidne osiągi dzięki swojej oszczędnej konstrukcji i użyteczności w różnorodnych warunkach polowych.




Rekomendowane komentarze


Napisz trochę o sterowaniu kombajnem. Jak operujesz całym hederem? Czy myślałeś o sterowaniu sitami, wiatrem i klepiskiem na zasadzie trybów przypisanych zbożom? Dobrym rozwiązaniem byłoby też uzależnienie prędkości motowideł od prędkości jazdy.

Sterowanie jest bardzo proste. Na innych zdjęciach możesz zobaczyć dokładnie jak wygląda joystick. Przy pomocy tych samych 4 przyciskow steruję ruchem hedera lub ruchem nagarniacza łacznie z przyspieszaniem/zwalnianiem (dwa zielone przyciski). Jeśli chodzi o predefiniowane ustawienia kombajnu w zależności od rodzaju zboża to nie jest problemem. Muszę tylko odpowiednio dopracować oprogramowanie na tablecie, bo obecnie nie jest to jeszcze zrobione. Automatyczna prędkość nagarniacza jest już zrobiona tzn. przystosowany jest do tego heder i nie tylko, bo mogę również zdefiniować różne położenia nagarniacza a pozniej wywoływac je spod jednego przycisku na joysticku. Tu też zostało mi wyłącznie rozbudowanie oprogramowania. Nagarniacz ma zaintalowane wszystkie potrzebne czujniki. Dodatkowo ma dwie płozy pod hederem (takie z prawdziwego zdarzenia) do kopiowania terenu. Generalnie zostało mi tylko "bardzo dużo" programmowania bo mechanicznie jest skończony.

Kolumna wygląda jakby z sieczkarni z 350, prawda? :) Mam jeszcze pytanie odnośnie kierownicy, z czego ona jest i ile kosztuje?
A co do klimy to pakuj z jakiegoś auta i się nie zastanawiaj, u mnie siedzi 2gi rok (koszt 1300zł) a mina innych "Bizonowców" nie do zapomnienia :D

Tak kolumna z sieczkarni a kolo kierownicy od zetora proximy (w jakims sklepie internetowym znalazlem za ok. 130zł-wersja na klin). Jedyne co to kierownica ma większy otwór niz sworzen wystający z kolumny wiec musialem wspawac tulejkę w kierownicę. Mam nową sprężarkę na koło pasowe z ciężarówki przez do sprzęgło jest na 24V i nie bedę musiał bawić się w przetwornice co jest problemem. Zostało tylko kilka rzeczy do skompletowania. Mógłbyś przybliżyć mi swoją instalację klimy?

Mam nową sprężarkę na koło pasowe z ciężarówki przez do sprzęgło jest na 24V i nie bedę musiał bawić się w przetwornice co jest problemem. Zostało tylko kilka rzeczy do skompletowania. Mógłbyś przybliżyć mi swoją instalację klimy?


Akurat elektromagnes sprzęgła sprężarki to najmniejszy problem tak samo jak przetwornica, większym problemem są wentylatory na parowniku i ewentualnie na skraplaczu bo one dużo prądu ciągną.
Parownik najlepiej kupić uniwersalny a skraplacz musi być do zastosowań przemysłowych czyli jakaś koparka, ciągnik czy kombajn bo samochodowy jest zbyt gęsty i bardzo szybko kurzem będzie się zapychał, żadne osłony nie pomagają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v