Shogun 54 Opublikowano 4 Maja 2014 Ile te modele mają biegów? Słyszałem że 9 a zamiast żółwia na tej dźwigni pod kierownicą niektóre mają rewers? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1500938
Zetek80 61 Opublikowano 4 Maja 2014 Nie wiem jak w innych ale ja mam 5 szosowych i 5 polowych i do tego każdy ma półbieg. Czyli skrzynia jest 20x4. Obsługa prosta,przy wkładaniu biegu trzeba wyczuć obroty i umieć włożyć bieg ;)A o rewersie w tych mtz-ach jeszcze nie słyszałem. Może w tych nowych,ale nie wiem. Obciążniki przednie wycinane plazmą? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1500955
Shogun 54 Opublikowano 5 Maja 2014 Na pewno 20x4 nie 18? Modele serii 5xx ponoć nie mają reduktora żółw zając (półbiegów) pod kierownicą tak że wychodziło by 9x2, tylko ten rewers mnie zastanawia czy ktoś ma i jak sie on sprawuje? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501038
Zetek80 61 Opublikowano 5 Maja 2014 Na pytanie odnośnie tych wersji i innych eksportowych nie odpowiem ,wiem tylko,że spotkałem się z belarusem exportowym BX to miał biegi wkładane przez przekręcenie dźwigni. Na pewno mam 20x4.łącznie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501091
uglibugli 75 Opublikowano 5 Maja 2014 a ile masz dzwigni od biegów i jaki jest rozkład bo ja mam standardową skrzynię 18/4 ??? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501098
Shogun 54 Opublikowano 5 Maja 2014 Belarusy serii 5 czuli np MTZ 50, 52 czy 550, 552 jak ten na zdjęciu powyżej z tego co wiem rużniły się od zwykłych "osiemdziesiątek" budową silnika: miały inną głowice z komorami wirowymi i inne tłoki, przez co inna moc ok 60-70 KM. Skrzynia biegów była taka sama tylko bez półbiegów i właśnie interesuje mnie czy to prawda że niekture miały rewers i jak on sie sprawdza bo planuje zakup drugiego ciągnika a rewers to by była dobra sprawa. A o skrzyni 20x4 pierwszy raz słysze. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501118
Gość Profil usunięty Opublikowano 5 Maja 2014 Nie wiem jak w innych ale ja mam 5 szosowych i 5 polowych i do tego każdy ma półbieg. Czyli skrzynia jest 20x4. Obsługa prosta,przy wkładaniu biegu trzeba wyczuć obroty i umieć włożyć bieg ;)A o rewersie w tych mtz-ach jeszcze nie słyszałem. Może w tych nowych,ale nie wiem. Obciążniki przednie wycinane plazmą? 9 bieg na polowych jak i szosowych ma tę samą prędkość, także chyba jednak jednak masz 18/4 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501131
Zetek80 61 Opublikowano 5 Maja 2014 Tak macie racje, tylko ja brałem pod uwagę ilość wszystkich możliwych biegów.A jeśli chodzi o tyle ile jest różnych to 18x4. Mój błąd Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501186
new_profil_luki21 32 Opublikowano 5 Maja 2014 Może ja jako poczciwy właściciel wtrącę swoje 3 grosze. Jest to model 552 od 82 różni się kilkoma znaczącymi elementami takimi jak: brak reduktora w skrzyni (jak to już ktoś słusznie wspomniał) skrzynie 18/2 , jedna prędkość wałka WOM, głowica z komorą wirową (komora spalania w głowicy nie w tłoku), świece żarowe w każdej komorze (duży duży plus) reszta można powiedzieć ta sama za wyjątkiem podpory przedniego napędu która trochę słabiej wygląda ale nic się nie dzieje. Moc w granicach 65KM. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501622
seweryn20 826 Opublikowano 6 Maja 2014 Jeżeli nie ma reduktora to jak 18/2? Sama skrzynia biegów ma 9/2 przełożenia i to podwaja dwustopniowy reduktor jeśli jest. Nawiasem mówiąc nie słyszałem o rewersie w ruskim ale w katalogu części jest w wymienione coś takiego jak rewers-reduktor z planetarna przekładnią. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1501970
85Tomekkk 167 Opublikowano 7 Maja 2014 ja też mam coś podobnego,dokładnie model 525co chodzi o róznice to jeszcze jest tak,brak przeciwwag na wale korbowym,inna masa koła zamachowego,max obroty silnika to 1940 na min.sprężarka pod tylnym lewym kołem.skrzynia 9/2,ale ja u siebie dorobiłem reduktor,dzwignia do biegów z prawej strony,obrotowa.można było zamiast reduktora dorobić rewers,ta sama dzwignia,tylko inne tryby w skrzyni pośredniej,wszystkie części do tego celu potrzebne,są do kupienia od ręki.Ja robiłem u siebie przeróbke silnika na 80km,foto w galerii:) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1502649
Shogun 54 Opublikowano 8 Maja 2014 A nie wiesz ile może kosztować komplet trybów do rewersu? Ile płaciłeś za te do reduktora? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1503147
85Tomekkk 167 Opublikowano 8 Maja 2014 to było 7 lat temu,to nie pamiętam,ale mysl e że w tysiącu bys sie zmieścił z robocizną Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1503356
zbyszekbrzuze 298 Opublikowano 15 Maja 2014 za wyjątkiem podpory przedniego napędu która trochę słabiej wygląda ale nic się nie dzieje. To jest podpora sztywna bez tarczek, bardzo trwała Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/502194-mtz-552/#findComment-1508140
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się