Massey Ferguson 5611
 

Massey Ferguson 5611

  • 4088 wyświetleń

Wnętrze Kabiny



Informacje o zdjęciu Massey Ferguson 5611

Zrobione z SAMSUNG ES90/ ES91

  • 4.9 mm
  • 1/45
  • f f/3.5
  • ISO 400

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Lukash3060
  • 145 1493

Chyba bym nie wysiadał :D No w środku super ma, ciekaw jestem czy ma cos takiego jak widziałem na filmie prezentujacym - jedziesz np. 2D zmieniasz na 3 i sam dopasuje grupę tzn. A,B,C lub D żeby prędkość była ta sama ale obroty niższe i zeby dalej sie rozpędzać z ładunkiem :) ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rzampol2
  • 8 138

Lukash3060

Ma takie coś, na przykład jedziesz na 3D zmieniasz na czwarty bieg i dopasowuje ci półbieg do prędkości z którą jedziesz. Jest to podstawowa opcja przekładni Dyna-4.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lukash3060
  • 145 1493

Ja w tych nowych ciągnikach szczerze powiem nie jestem na bierząco i było to dla mnie coś nowego :) Fajna sprawa w takim razie :) Trochę tylko ta biel straszy bo szybko się ubrudzi ( nie mówię oczywiscie że u Ciebie tylko ogółem jak by tak nie zwracać uwagi i otwierać szyby itp. podczas pracy w polu) . Przykład wykonczenia w serii 61xx gdzie słupki były białe a teraz np. znajomy ma siwe bo nie było dbane ijest jak jest, nawet ręką dotknie brudną i ślad zostanie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 4653 8836

To coś takiego to speedmatching. Ma go w standardzie również 54xx nawet w serii 62xx był. oczywiście o większych nie wspominam. W m to pojawiło się w końcu lat 90 tych i od razu stało się standardowym wyposażeniem skrzyń z 4 półbiegami. Jd w nowszych modelach też ma takie coś ale nie wiem dokładnie kiedy to wprowadzili.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lukash3060
  • 145 1493

Hmm jeździłem jako pasazer parę razy w 6290 i widziałem że ma właśnie identycznie zbudowaną konsole przy kierownicy, dobre jest też to że nie używał sprzęgła tylko do góry dźwignia od rewersu i bieg wyższy :) Nie zauważyłem by sam sobie te biegi ustawiał ale masz rację, teraz wiem juz czemu zawsze poz mianie biegu miał jeszcze "połówki" do wbicia a sam nie zrzucał nic :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

nie wiem czy dokładnie o tym samym myślę ale Valtra w HT5 też to ma. automatycznie zmienia biegi i zakresy między zakresami C i D. JD to ma chyba w AutoQuad Plus

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jakub16
  • 122 2121

W JD w skrzyni Power Quad Plus ok. 2000 r już to montowali :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

jak to? w PQ jest automatyczna zmiana biegów? :huh:

 

sorry mała pomyłka z mojej strony. AQ Plus zmienia automatycznie bodajże tylko biegi pod obciążenie, zakresów już nie. chyba dopiero DirectDrive ma automatyczną zmianę biegów i zakresów, ale tylko między zakresami B i C ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rzampol2
  • 8 138

Najbardziej mi się w nim że wszystkie zakresy biegów i półbiegi można przełączać rewersem.

Kabina jest idealnie zaprojektowana, niezależnie jak ustawisz sobie siedzenie kierowcy to i tak masz wszystko pod ręką bez żadnego gimnastykowania, a widoczność jest na najlepszym poziomie. :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

ale powoli. akurat ta wersja przekładni posiada tylko speedmatching, która zmienia tylko półbiegi, a to o co pytał @Lukash3060 i o czym ja wspominałem, czyli zmiana biegów pomiędzy zakresami ma tylko wersja Dyna-4 AutoDrive

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mateuszz566
  • 16 2949

@Henius91 ty mówisz o automatycznej zmianie biegów po prostu że komputer zmienia biegi zależnie od obrotów a @lukash3060 mówił o speedmaching czyli jak zmienisz bieg na wyższy/niższy komputer dobieże odpowiedni półbieg żeby nie było szarpnięcia a dalej musisz sobie sam przełączać biegi.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

on pisał o grupach, a speedmatching nie zmienia grup, tylko AutoDrive to robi. no ale jeśli pisząc grupy miał na myśli półbiegi to spoko.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rzampol2
  • 8 138

Henius91

Miałem na myśli że jak zmieniasz półbiegi łopatką przy kierownicy i masz np. 2D to wystarczy że jeszcze raz popchniesz łopatkę do przodu to wrzuca ci na 3A. Jak jedziesz rozpędzony na 4D i wciskasz hamulec ze sprzęgłem to komputer sam redukuje biegi i dopasowuje do prędkości.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

wiem co miałeś na myśli. jestem ciekaw jak jest w HT5 w Valtrze bo raczej też tak powinno być.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 4653 8836

Speedmatching dobiera tylko półbiegi przy zmianie zakresów. Kierowca musi zmieniać je sam. To jest w standardzie. Autodrive zmienia półbiegi i zakresy automatycznie. Wybieramy tylko bieg początkowy np 3c i obroty przy jakich przełożenia mają się zmieniać. Taki bajer kosztuje w wypadku tego ciągnika około 3--4 tys euro netto. W jd automatycznie można zmieniać tylko półbiegi. Ponieważ aby zmienić zakresy trzeba pociągnąć wajchę. A komputer za nas tego nie zrobi. Skrzynia direct drive jest dostępna w droższych modelach od 150 KM w górę.

Automatyczna zmiana wszystkich przełożeń może być w skrzyniach, gdzie wszystkie przełożenia zmieniane są elektrohydraulicznie nie przy pomocy wajch mechanicznych.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Bad Moderator
  • Henius91
  • 1543 9803

a widzisz, jednak się pomyliłeś ;) HT5 w Valtrze wszystkie biegi i zakresy zmienia się przyciskami czyli elektrohydraulicznie a jednak automatyka przełącza biegi tylko pomiędzy zakresami C i D i tylko jeśli ciągnik jest rozpędzony. w zakresach A i B zmienia tylko biegi, nie zmieni już z A5 na B1, ani z B5 na C1 ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Miałem MF 7614 na testach to miał tak samo w wewnątrz kabiny :) 5/5

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj