Skocz do zawartości

JD 8520 Half-Track


sapacz

Macha w góre i widzimy generator 310KM z 8,2l pojemności


Rekomendowane komentarze

Ciągnik należy do firmy usługowej(jednoosobowej) a gospodarstwo w którym akurat wykonywał zlecenie ma około 2tys ha.

Odnośnik do komentarza

Słuchaj. jak dla mnie takie coś bomba - dla mnie idealne. nie wiesz jak kształtuje się wielkość dopłaty do takich gąsienic?? 10?? 20 tys euro?? I jaka jest szerokość gąsienic?? I jak się ma stosunek powierzchni styku tylnych gąsienic do opon np o szerokości 710 R42?? Jak 3:1?? i czy nie wiesz czy można jechać w bruździe w czasie orki na takich gąsienicach?? dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza

no naprawde fajna sprawa z takim sprzetem to mozna juz wczesniej na wiosne poszales ;) a szczegolnie na takich ziemiach jak ma hospodar ;P

Odnośnik do komentarza
Słuchaj. jak dla mnie takie coś bomba - dla mnie idealne. nie wiesz jak kształtuje się wielkość dopłaty do takich gąsienic?? 10?? 20 tys euro?? I jaka jest szerokość gąsienic?? I jak się ma stosunek powierzchni styku tylnych gąsienic do opon np o szerokości 710 R42?? Jak 3:1?? i czy nie wiesz czy można jechać w bruździe w czasie orki na takich gąsienicach?? dzięki za odpowiedź.

 

No wiec tak półgąsiennice nie są produkowane przez JD a przez firmę która je wykonuje, niestety tylko dla JD. System ten nosi nazwę H-Trac i może być montowany w ciągniakch serii 8000 i 9000. Co do jego ceny to nie mam zielonego pojęcia. Szerkość gąsiennic wynosi 76cm wiec raczej odpoada jazda w bruździe bo żaden plug takiej bruzdy nie wykona(no chyba że LPZ). Co do styku tego akurat rozwiązania z glebą to chyba nie może sie równac z żadną oponą, zakąłdając że przy takiej samej szerokości opony i gąsiennicy, gąsiennica styka sie na długości 1,3m a opona no tak max 0,3m wiec może to być stosunek około 4:1. Na pewno zalety pracy w polu nieporównywalne, a praca w transporcie i przejazd na dalekie pola wypad na "-" dla tej modyfikacji. Co do montażu to nie jest wielce skomplikowany bo cały wóżek i koło napędowe zakładane jest na oś ciągnika a dodatkowy odciąg montowany pod silnikem zapobiega obracaniu sie wózka z rolkami. Nie występuja żadne zmiany w przełożeniu także powrót do normalnej wersji jest szybki i mało kłopotliwy.

 

Nie wiem czy w Polsce jakś firma robi takie cuda do ciągników albo chociaż znajduje się tu jakies przedstawicielstwo takowej firmy-szczeże wątpie :huh:

 

www.omnitrac.com - ta firma specjalizuje sie w wózkach gąsiennicowych ale siedzibe ma niestety w USA.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

No ale są węższe gąsienice np o szerokości 55 cm i wtedy już można w bruździe śmiało jechać. I jak widzę takie gąsieniczki nawet i do 16 34 można założyć, albo do bizona. A jest to o tyle lepsze od kół bliźniaczych gdyż nie zabiera nam szerokości.

Odnośnik do komentarza
No ale są węższe gąsienice np o szerokości 55 cm i wtedy już można w bruździe śmiało jechać. I jak widzę takie gąsieniczki nawet i do 16 34 można założyć, albo do bizona. A jest to o tyle lepsze od kół bliźniaczych gdyż nie zabiera nam szerokości.

 

No dokłądnie z tą szerokością to racja dlatego w UK taką furore robia sprzęty na goąsienicach(min. CAT Callenger) bo ciągnik czy kombajn na bliżniakach to już czerokośc grubo ponad 3 metry i kolizja z prawem drogowym na co są uczuleni. Druga ważna sprawa to mniej destrukcyjne dodziaływanie na glebe na co tez są przeczuleni, i moim zdnaiem mają rację.

 

Co do awari to dokładnie najczęstrze były z tylnym mostem??!!- za słaba konstrukcja na gąsienice :D

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v