Skocz do zawartości


Tu nie skonczy się tylko na wymianie łożysk podparcia, ten rewers uległ poważnej awarii

Co widzimy na zdjęciu Kubota M9540?

Kubota M9540 to wszechstronny ciągnik rolniczy z serii M, który wyróżnia się swoją wydajnością i niezawodnością w pracach polowych. Napędzany jest silnikiem diesla o mocy znamionowej 95 KM, co pozwala na efektywną współpracę z różnorodnym sprzętem, takim jak siewniki czy pługi. Wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 3,8 litra oraz skrzynię biegów 18/18, ciągnik ten oferuje płynną zmianę przełożeń i doskonałe osiągi w trudnych warunkach terenowych. Maksymalny udźwig tylnego TUZ wynoszący 4100 kg umożliwia podnoszenie ciężkich narzędzi, co czyni Kubotę M9540 niezastąpioną maszyną w rolnictwie. Na zdjęciu ciągnik znajduje się w serwisie, co podkreśla dbałość o jego konserwację i sprawność.




Rekomendowane komentarze

Zaniedbanie własciciela raczej, bo usterki sie zdarzaja we wszystkim i jak sie naprawde gospodarzy teraz to trzeba miec nowoczesny sprzet oszczedzajacy zdrowie i umozliwiajacy obrobienie wiekszej ilosci ha a nie jezdzic starym MTZ albo C-360 i gadac głupoty ze reszta to szrot bo sie psuje jak nawet nie pracowało sie takim ciagnikiem w zyciu i nie wie co to znaczy elektrohydrauliczny rewers w pracy z turem.

No ale po uzytkowniku wyzej mozna spodziewac sie zawsze głupich zacofanych komentarzy ten nie jest pierwszym :)

Złożyły się tu zapewne dwa czynniki.. Wada fabryczna która może się ujawnić ale nie musi, i po drugie styl jazdy, częstotliwość wymiany filtrów oleju i samego oleju. Słysząc i widząc naocznie po ile niektórzy robią h na tych samych filtach i niekiedy oleju jak noc (nie tylko w Kubocie), to zdziwienie operatora jest trochę nie na miejscu. Myślami odnośnie wymiany oleju przekładniowo-hydraulicznego jest w latach 80-tych "a kto tam będzie wymieniać, podnosnik działa, biegi wchodzą, oliwa jest, ciągnik jedzie" a w rękach sprzęt w technologi elektozaworów, wielotarczowych sprzęgiel, itp. jest inna. A później wychodzą takie kwiatki.

Ciekawe czy w M8860 i 9960 poprawili ten słaby punkt.. .

Nie uprawiaj juz tej swojej agitacji bo jak zwykle bzdury piszesz. Większość producentów zaleca wymiane oleju w skrzyni co około 1500 mth. Nie słyszałem jeszcze aby przeciągnięcie o 300 niech będzie nawet 500 zniszczyło skrzynię. Gdyby to było 5000 na jednym oleju to rozumiem. Styl jazdy, to co operator ma to na plecach nosić aby się nie zużywało. A może kubota ma po to taki dobry skręt aby rewersu jak najmniej używać.Przecież napisane masz wyraźnie, że to juz 2 w tym warsztacie. Poprostu wsadzaja tam jakieś badziewne łożyska i się wszystko rozlatuje.

Panowie  to jest wada fabryczna i klient jedynie mógł to wcześniej zauwarzyć ale naprawdę nie było tego tak mocno słychać jak w poprzedniej , pozatym rewers jest bezsprzęgłowy wiec tak też był urzywany, skoro tak został zaprojektowany, nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie żeby rewers bezsprzęgłowy robić bez modułu sterującego tylko na lince i zaworze przełączenie kierunku jest dosyć agresywne, moduł by wychamował  ciągnik i zawór proporcjonalny przełaczył  by kierunek płynnie no ale niestety, dodatkowo  bardzo delikate łożyska jak od roweru dosłownie nie wytrzymują tych przeciązeń i tak się to kończy.

Otóż Mariuszu masz pewnie trochę racji... Ja tylko dodam ze swojej strony że oba modele które naprawiałeś to były 9540. Pokrewnym modelem jest 8540. być może japonczycy poszli na łatwiznę czyli zaprojektowali sprzęgło dla 8540 a potem tylko podkręcili moc na silniku i mamy mocny ciągnik z słabym sprzęgłem co przyczynia się do jego szybszego zużycia w większym bliźniaczym modelu. Ale to tylko moje wnioski i gdybania.... ;-))

 

Jeszcze tylko jedno zdanie otóż kompletne sprzęgło do tego ciągnika w USA kosztuje 1400 $. To tak na marginesie.

 

 

 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v