Skocz do zawartości

Ursus C-330 z silnikiem od C-360-3P



i podtlenkiem lpg biggrin.png sprzęgło od mf 255


Rekomendowane komentarze

Jak podawane jest LPG do cylindrów?Musiałeś zmniejszać dawkę ON na pompie wtryskowej? Jakaś firma Ci to montowała czy sam złożyłeś tę instalacje?

 

 

 

Kiedyś pracowałem w firmie w której były dwa wózki Rak z silnikami od C-330.Jeden na ON a drugi tylko na gaz.W tym na LPG wyrzucona była cała instalacja paliwowa ON,zmieniona głowica i zamontowany cały układ zapłonowy.

 

Ten na gaz lepiej się wkręcał na obroty niż diesel.Poza tym miał lepszą kulturę pracy i większe przyspieszenie.

 

 

Skoro nie zmniejszałeś dawki to teoretycznie pompa i wtryskiwacze powinny podawać tyle samo ON w przypadku dodatku gazu jak i bez..Więc w jaki sposób zrobiona jest ta oszczędność ON?:huh:

A instalacje skąd mieliście? To jakaś używka wymontowana z auta?

 

 Taka instalacja nie wymaga zmiany głowicy i

zamontowania układu zapłonowego.

 

To rozumiem bo tu masz i tak zapłon z ropy.W tamtym wózku nie było wtryskiwaczy i całego zasilania ropą,więc konieczna była wymiana głowicy żeby zamontować świece zapłonowe.

 

Dokładnie, jak dodasz lpg to obroty silnika wzrosną ale zadziała regulator obrotów w pompie i ujmie dawkę ON. I jest oszczędność. Poza tym jest lepiej wykorzystane paliwo więc zwiększa się sprawnośc silnika i co najważniejsze w dzisiejszych czasach zmniejsza się zanieczyszczenie spalin. Podobne efekty powoduje podanie do kolektora ssącego pary wodnej. Trzeba jednak uważać żeby nie podawać za dużo LPG bo spowoduje to spalanie stukowe i w konsekwencji szybciej zużyje się silnik. Dyskutowaliśmy o tym na forum w dziale MTZ. 

Oszczędność jest max 25% bo w najlepszym wypadku spalanie ON spadnie o 50% ale jednocześnie silnik spali tyle samo LPG a cena jego to około 1/2 ceny ON. Przy ciągnikach mało używanych nigdy się nie zwróci dopiero przy takich co trochę godzin w sezonie robią. W ciężarówkach powoli się to przyjmuje. Czysta ekonomia.

jak sam zakładasz to około 600 ;) Nowy prownik 500 zł (używany z auta ~100) kilka przewodów i zawór max 100zł. podłączenie to nic trudnego wystarczy wywiercić otwór w kolektore ssącym wkręcić tam dysze z regulacją podłączyć przewody od gazu i wody +jakiś włącznik. Ustawienie dawki na "ucho" czyli tak żeby silnik pracował równo i nie zmieniał głosu. Chyba jest dobrze bo przez rok nic się nie stało ;)


no ja mam 80ha to ciągniki mają co robić.


 

Niesamowite jak ludzie szukają oszczędności spalania w starych silnikach jak one i tak mało palą. P zakupie nowego klapka się przekłada i spalanie nieraz wielokrotnie za duże jet ok. Patent z 3 cyl silnikiem niezły jednak jak pamiętam widlaki z mleczarni na gaz to muły były choć obroty max miały spore, śmierdziały gazem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v