Skocz do zawartości

Farmtrac 675 dt + cyklop



Ot taki ciekawy zestawik :)


Rekomendowane komentarze

Dzięki @zajac1. MAm go 1miesiąc, ma  parę rzeczy do dopracowania, ale to na pierwszym przeglądzie. Cicho pracuje silnik, twardy wygodny fotel, klima, tylko bezpieczniki się często palą, np gdy włączysz światła i nawiew klimy, ale to nie problem. Trochę lipne ma z tyłu złącza hydrauliczne i łączniki boczne (685dt ma znacznie lepszy tył - zwolnice i most tylny ma taki sam, ale zaczepy umieszczenie złączy i łączniki) łącznik górny ma za duży skok gwintu i lubi się rozkręcic, ale to można zakontrować nakrętką, tak poza tym widoczność z kabiny rewelacja, znacznie lepsza niż w nh t5060, którego również posiadamy.

Dzięki @

zajac1. MAm go 1miesiąc, ma parę rzeczy do dopracowania, ale to na pierwszym przeglądzie. Cicho pracuje silnik, twardy wygodny fotel, klima, tylko bezpieczniki się często palą, np gdy włączysz światła i nawiew klimy, ale to nie problem. Trochę lipne ma z tyłu złącza hydrauliczne i łączniki boczne (685dt ma znacznie lepszy tył - zwolnice i most tylny ma taki sam, ale zaczepy umieszczenie złączy i łączniki) łącznik górny ma za duży skok gwintu i lubi się rozkręcic, ale to można zakontrować nakrętką, tak poza tym widoczność z kabiny rewelacja, znacznie lepsza niż w nh t5060, którego również posiadamy.

 

 

Kolego w woli zcislosci 685 ma calkiem inny tylny most, zwolnice i skrzynie biegow jak w 675. Zaczepy w opcji mozna zamontowac takie same jak w 685 tak samo jak ramiona z hakami CBM.

Głównym jest new holland t5060. Gdyby unia przyznała taki do 85km, to wolałbym polmota 8014h, bo ma:

 

-podnośnik sterowany tj. w new hollandzie T5060(plastikowy klawisz, linka i zapadka, po wciśnięciu klawisza zapadka się zwalnia i podnosi tuz do góry,

 

- tj 685dt, na przycisk napęd, blokadę i wałek (polmot ma wom włączany jak w ursusie 912), a w dodatku klimę w standardzie, a tutaj jest tak jak w zetorze 7340 właczany napęd, wałek i blokada.

 

Proximy bym nie wziął, ponieważ po odpaleniu trzeba czekać aż sprężarka nabije powietrze i wówczas dopiero można wyłączyć przedni napęd, bo w innym wypadku jeździ się cały czas z włączonym, a to na pewno korzystnie na niego nie wpływa. Następna rzecz, to trudny rozruch zetora zimą, a perkins trach i chodzi. Poza tym ma dużo cichszy silnik od zetora, ma lepszą widoczność z kabiny, a porównywalny jest ale do proximy 70, a ta ma słabszy podnośnik, cieńsze łączniki tylnego tuz i ogólnie jest delikatniejsza (tj 5211 vs 7211).

 

Ten farmtrac jest taki silny jak zetor 7340 i tylko do niego można go porównać (działanie poszczególnych mechanizmów jest jednak lepsze i można w dodatku mieć klimę fotel pneumatyczny i w standardzie 2 prędkości wom 540/1000, czego w zetorze nie było, a wajchy nie przeszkadzają we wsiadaniu tj to było w zetorze).On idzie niewiele słabiej niż nh t5060, a ma 31km mniej.

 

 

Teraz na dotarciu z bronami 6l/h, ciągnie 5 20 i idzie na 4 polowej. Kolega pewnie przesiadł się ze starego ursusa i temu tyle mu pali, albo miał 330, bo dla jednego 6l/h to dużo, a dla drugiego 15l/h będzie mało. To zależy od człowieka. Gdy ja przesiadłem się z zetora 7211 na nh T5060, to w prasie spalił 20/h, ale z włączonym 4x4, klimą, prasą, która robi 1 balot jak po sipmie 2 i w dodatku 2-4ha/h prasowałem (prędkość 12-17km/h). A teraz to spala mi 12l/h, wolę jechać wolniej, bardziej obić baloty i wyjdzie ich mniej, a w konsekwencji na załadunku, zwiezieniu i awariach też zaoszczędzę.

Ursus 8014. Ma lepiej wykończoną kabinę, bardziej ergonomiczną, silnik prawie ten sam, łuk dachwy do tura,klimę w standardzie, lepszy fotel, większy o1t udźwig podnośnika, większą ok 400kg masę własną, jest dłuższy, masywniejszy, ciszej pracuje na wolnych obrotach (ma dłuższy tłumik) no i 3lata gwrancji, a na FT 2lata. W podobnej cenie będzie jeszcze mccormick i landini. Reszta marek będzie dużo droższa(oprócz valtry a i mf serii 4400, bo to to samo co polmot) i mniej idioto odporna w późniejszej eksploatacji, ale jak dla mnie sporym plusem jest jego produkcja w kraju, bo jeśli nie serwis dealera, to fabryczny ci pomoże w ew problemach, a w cenie ciągnika jest gwarancja i producentowi jest obojętne, czy zapłaci swoim pracownikom, czy serwisowi dealera.

 

 

to lepszy jest 8014

 

Też tak uważam. Tylko nie warto brać większych kół niż standardowe, ponieważ na standardowych pójdzie zawsze i z każdą maszyną, a na szerszych będzie miał ciężko.

 

dlaczego uważasz kolego że na szerszych będzie miał ciężej raczej lżej

 

 

Przecież to logiczne, że szersze koła dają większy opór, jak będą za duże, to i tak nic nie da, bo ciągnik będzie podskakiwać, zamiast ciągnąć.

po asfalcie czy ubitej nawierzchni owszem ale w polu na wąskich się zakopie a na szerokich nie lub później to też jest logiczne 

 

No w sumie tak. Niższy bieg i prędkość ta sama. Jeśli komuś z prow starczy kasy, niech bierze tuz przedni i zrzuca obciążniki gdy tylko nie są potrzebne. NH nasz ma na stałe i nim buja powyżej 25km/h, farmtrac nie ma obciążników i nim nie buja, a jest tonę lżejszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v