Skocz do zawartości

Zetor Forterra 140 HSX



Zetor forterra 140 HSX




Rekomendowane komentarze

Aż 80l/min ma pompa to strasznie dużo jak na zetora 140km prawie i rok produkcji 2012 czy tam 2011 Case mx 80c/90c/100c Mają 106 L/min haha <lol2>

 

Ogólnie zetor coś idzie do przodu ale to jeszcze nie jest to Wykonanie kabiny tez nie za ciekawe mogli by coś lepszego wymyślić. Tak samo jak kolega napisał o podnośniku 7 ton powinien mieć

No ma byc ten podnośnik taki, zamiast jednego siłownika z tyłu będą dwa o średnicy tłoka 45 mm. Jeszcze zapomniałem dodać, że HD ma być wyposażona w system SCR, czyli na dłuższe okresy prac nowi użytkownicy będą musieli nie tylko zrobić zapasy ON ale również AdBlue ;)

@Ursus11 skąd masz info o tej amortyzacji przedniej osi?

@zetor7045xD te 106 l/min to jest chyba opcja jeśli dobrze pamiętam, a szczerze mówiąc zetor opcjonalnie mógłby wprowadzić do wszystkich swoich modeli większy wydatek pompy hydr. szczególnie by się to przydało w proximach power które są dobre do ładowaczy czołowych dzięki rewersowi ale 50 l/min to jednak za mało i to o wiele.

No tak ale dajmy im jeszcze dwa lata to powinni ruszyć coś do przodu. Przydała by się amortyzacja przedniej osi, liczniki cyfrowe, nie podobają mi się w modelu Forterra te trzy wajchy, gaszenie powinno być w stacyjce a nie na Stop jak w moim byłym case 4230 z 1995 roku , Lewarki zmiany biegów powinny być krótkie i fajnie wkomponowane, ręczne ustawianie obrotów bliżej pod ręką jak w moim MX wygodne jest ze nie muszę ręki do przodu ciągnąć tylko że mam pod sobą. Przyciski od załączania napędu i blokady mostu powinny być z prawej strony tak jak masz pokrętła od EHR, siedzenia pneumatyczne i klima powinna być w opcji .

 

TO wszystko bym zmienił w nim

A MX jest gaszony kluczykiem u Ciebie tak z ciekawości zapytam? :P

W sumie to wgl to powinni te prawe nad kole poszerzyć tak jak jest to zrobione w zachodnich ciągnikach i wszystko bliżej kierowcy umiejscowić tak jak chociażby SDF tak mają wajchy od hydrauliki pod kątem bliżej jakoś dać a nie że trzeba na całej długości ręki prawie operować tymi wajchami tak samo przycisk WOM trzeba go tam szukać na tym prawym słupku. Sam się zastanawiam po co te podłokietniki jak przy pracy one bardziej przeszkadzają zamiast komfort poprawiać. Jak Forterrą 9641 z Forsznitem T-088 pracowałem to co w/w było irytujące bo przy orce to cały czas tą ręke się trzyma na tym EHR jeszcze ok ale też powinien być blizej i przełącznik od opusczania TUZ powinien być w zupełnie gdzie indziej a nie obok reszty pokręteł bo łatwo można przestawić głębokość tak jak właśnie w SDF to jest. Co do lewarków też się zgodze jakby były bliżej to jakby był tur to joy też by był bliżej a tak jak widziałem jak jest zamontowany w fortce to metr od operatora... Sorry że się tak rozpisałem ale cięzko było to w jednym zdaniu opisać :P

Bedą jakieś mniejsze modele z serii SHX?

Widzę iż tylna szyba dalej bez uszczelki <_<

 

Jak na mój gust to powinni zrobic 2 wersje wyposażeniowe Prostą(czyli taką jak ta) i bardziej rozbudowaną, wyposażoną w np:

- podłokietnik wielofunkcyjny z monitorem,

- pompę LS,

- zakresy zmiane zmieniane elektrohydraulicznie,

- programowalne sekwencje na uwrociach,

- nowocześniejszy panel EHR,

- wlot filtra powietrza przy słupku kabiny,

- amortyzowana Kabine B)

 

Mogli by też opcjonalnie dozucic szlkany dach i otwieraną przednią szybe :)

 

Kolego Fendt podajże miał jeszcze wcześniej rewers elektrohydrauliczny ;)

Fendt miał go od 1993r ale trzeba było go używac ze sprzęgłem nożnym :P

 

No widziecie Fendt miał jeszcze szybciej a zetor dalej zacofany nowa maska i od razu nowa generacja jakie to fajne . Nowy urus c360 maska i git haha. Ciekawe kiedy wstawią skrzynie automatyczną hehe.

 

Mówisz :) a jak myślisz który z tych dwóch jako pierwszy zastosował półbiegi przełączane przez sprzęgła(tzw. wzmacniacz momentu) :P

Nie wiem co dokładnie pisze w RPT ale w TOP AGRAR oprócz tego jaka jest forterra HSX napisano też że na 2013 rok jest szykowana wersja forterry HSX HD właśnie z m.in. amortyzowaną przednią osią przednią, amortyzowaną kabiną, joystikiem, poszerzona i podłużona, wzmocniony podnośnik, i wiele innych. A kolega @tomasz88 nie wiem na jakiej podstawie śmie twierdzić że piszę nie prawdę...


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v