Valtra N163
 

Valtra N163

  • 5819 wyświetleń

Moc maksymalna 171KM z 4 cylindry. Do jakiej mocy zostanie wykręcony silnik 4 cylindrowy w przyszłości?


Z albumu:

Agritechnica 2011

  • 41 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 160 komentarzy obrazka

Informacje o zdjęciu Valtra N163

Informacje o kamerze




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • pavlo1706
  • 14 237

Moim zdaniem jest to zbyt duża moc jak na 4 cylindry. Wg mnie od 120-130km powinny być już tylko sześciocylindrowe

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

ja jestem za 4 cylindrami np silnik 1,9tdi przy starszym golfie ma 90koni a przy nowszym nawet 150 koni

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojoch7340
  • 6 701

widać kto żyłuje silniki a wszyscy tylko do zetora zawsze mówili ze zyłuja a tu sa też inne marki i nie tylko waltra

kolego w samochodach z silnika 1,4 wykrecili już 170 czy nawet 180 km

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

no wiem ale 1,9tdi to jest legenda

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kris14
  • 266 8517

Powiem Ci tak- Ta N163 tyle samo Nm co 6cyl T171, więc momentu tutaj nie brakuje.

A ile KM wyciskane jest z 6cyl? 300? 400?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michufarmer
  • 21 540

To nie jest żyłowanie. Silnik konstrukcyjnie przygotowany jest pod te 171km.

Żyłowanie jest wtedy, kiedy bez modyfikacji mechanicznej np. kute tłoku, korbowody i wał, z silnika 2.0 T 200KM wyciska się 300.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • KPK Kumurun Team
  • UrsusCzesio
  • 310 5513

Tylko nie porównujcie Sisu do silników Zetora to jest inna technologia :D Sisu dokładając do 6 cylindrowca 7 tłok podniósł moc o ok 100KM i nic się nie dzieje. Jeżeli materiał jest dobry to będzie wszystko chodzić jak należy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 152 3742

Moim zdaniem jest to zbyt duża moc jak na 4 cylindry. Wg mnie od 120-130km powinny być już tylko sześciocylindrowe

Myslę iż za kilka lat w tym segmencie mocy normą bedą silniki 3T :P a 4T bedą przekraczały 200KM :D

 

Co do tego wyciskania spójrzcie na silniki Deutz'a z 4 litrowego silnika wyciagaja 157KM gdzie Sisu ma 4,9L więc nie trudno policzyc iż na 1KM przypada 0,0287L a w Deutz'u 0,0257L ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • macursus
  • 122 1172

Co z tego ze on ma taka moc jak on jest strasznie ktotki z tego co widze wiec duzo mu sie niezawiesi na tył bo przod w gore pojdzie ;/ ale i te 170 km napewno ma duze zapotrzebowanie na paliwo. Moim zdaniem 4 cylindry powinny byc do 120km a powyzej to tylko 6 cylindrow ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pp1208
  • 703 5985

dla ciekawskich ;D Mazda RX8 z silnika 1,3 ma moc orginalna 230 a mozna wyciagnac z tego do 300 koni ;p;p to jest wyrzyłowanie. tylko to jest inna konstrukcja silnika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rosolinnio
  • 38 881

@MgrLukash 6 cylindrowy spali mniej bo zawsze przy pracy będzie miała lżej niż 4, zresztą silniki 6 cylindrowe maja dłuższa żywotność. Nikt mi nie wmówi ze gadam brednie bo wiem z doświadczenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ReMeK8250
  • 30 497

Fajne teorie nie którzy tu mają :lol: @Michufarmer dobrze mówi...

 

P.S

Kto już ma ten ciągnik? :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 152 3742

A dlaczego twoim zdaniem 6 (o tej samej mocy) będzie miała lżej niż 4 :huh:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • Kkamil1607
  • 0 46

@pp1208 tak tylko ze Mazda RX8 ma silnik Wankla a to jest duża różnica w porównaniu do normalnego

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rosolinnio
  • 38 881

@MgrLukash Z prostego powodu, ze okres pracy przypada 6-cylindrowym co 120 stopni a w 4 cylindrowym co 180 stopni, niby różnica niewielka ale jednak znaczna. Do tego silnik 6 cylindrowy jest bardziej wyważony, możne mi powiecie w tym momencie dlaczego producenci dają dłuższa żywotność silnika 6 cylindrowym niż 4??. Np silnik mercedes-benz 6 cylindrowy wytrzyma ok 30tys Mth, a 4 cylindrowy 15Mth?? Skąd pojawiła się ta różnica??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • provegeta
  • 0 412

Niektórzy mają fajne teorie, no ale cóż wiadomo, że 1/2 agrofoto jest po studiach mechanicznych, długoletni staż w tworzeniu silników ciągnikowych i stąd ta wiedza ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • m0rt0n
  • 0 56

on wcale nie jest wyżyłowany 171 km podzielić na 4 cylindry = ok. 43 km, a taki słynny fendt 939 ma 390 km podzielić na 6 = 65 km. więc skoro da się z jednego cylindra wycisnąć 65 km to 171 km z 4 cylindrów jest jeszcze mało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Szymek123
  • 1 185

m0rt0n Valtra ma 43 KM/ z jednego cylindra a ursus c 45 miał 45 KM z cylindra i to w latach 50 !! ale nie w tym rzecz byłem na pokazach Valtry porównywali 2 ciągniki teraz modeli nie pamiętam ale dilerem był Świerkot i twierdził że 4 cylindrowy dorównuje 6 cylindrowemu ten 4 cylindrowy miał 150 KM a ten 6 cylindrowy miał też ok 150 i podpieli im pług 5 skibowy KUN w tych samych warunkach 6 cylindrowy sobie poradził a 4 cylindrowy nie dał rady zakopał się w muldzie co z tego że teraz ta Valtra ma 171 KM jak ich nie wykorzysta w polu musiała by bardzo być dociążona bo masa robi swoje !!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojoch7340
  • 6 701

miałem to piac o ursusie tylko że tam cilinder byłwielkości wiaderka i nie było mometu obrotowego i malutkie obroty takiemałe że można było ich policzyć jak silnik chodził

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj