Skocz do zawartości

Zewnętrzna pompa hydrauliczna w C-360



ułatwienie życia ;)
Podłączenie pompy jak i jej odłączenie trwa dosłownie 1min...




Rekomendowane komentarze

farmer7745 no właśnie z wymianą paska będzie maleńki problem aczkolwiek nie znowu taki duży, nie będę się rozpisywał o co chodzi ale damy rade... Jest to pompa nsz32 przy 1500obr/min 44l/min

 

przemrolnik tak te pompy są bardzo tanie ale koszt pompy wynosi 140zł.

 

ZETOR7711 używam ją do tura, gdyż standardowa jest do d..y

Z czego masz ten wałek przegubowy? Wytłumaczcie mi jedno, czy jedna pompa nie mogłaby obsługiwać tura i wspomagania? Wiem, że to są inne oleje, ale czy wspomaganie nie będzie działało dobrze na Hipolu? Widziałem na tym forum kilka pomp z przodu obsługujących głównie tura i mających wspomaganie. Jak to działało?

Gość Profil usunięty

Opublikowano

oczywiście ze mozna podłączyć z jednej pompy wspomaganie i obsługe tura tylko jest wymagany specjalny dzielnik strumienia który nie jest tanią rzeczą dlatego bardziej opłacalne jest zastosowanie 2 pomp od ruskich bo taniej wychodzi i nie spada wydajność obsługi tura ja mam u siebie w 40 podłączone wspomaganie z jednej pompy co tura i myślę albo wstawic drugą pompę do wspomagania albo tą co teraz jest od bizona zamienić na większą bo wolno chodzi tur

Thomas2135 wałek przegubowy wyciągnąłem z Fiata Uno, który łączy kierownicę z magielnicą. Przy niskich temp. pompa od tura musi troche pochodzić ok 2min aby normalnie pompowała hipol z tego wynika że wspomaganie tez by od razu prawidłowo nie działało. Ale przy konstrukcji kierowałem się tym o czym gintek napisał...

możesz powiedzieć że nie mam racji że się mylę itd. ale miałem zrobione tak samo jak ty. wymiana krzyżaków średnio co pół roku a raz nawet chłodnica poszła się p.... teraz mam zrobiony napęd pompy z wału od poloneza już chyba rok i zero problemów.

Ja zrobiłem z wału od FSO 1500 i jest już ze trzy lata i wszystko jes OK. :rolleyes:

arek116 nad tym co napisałeś to bym się dwa razy zastanowił, ok to jest twoje zdanie, ale ja uważam że liczy się precyzja wykonania wałek musi pracować idealnie wzdłuż linii prostej tak aby się nie skręcał. Powiem Ci że używam go już pół roku i nic niepokojącego nie zauważyłem, żadnych luzów. A uwierz mi nie mało dostał w kość. Odpukać ale jak się rozleci to dam tobie znać :rolleyes:

 

Dodi na tym zdjęciu jest odłączona, zobacz na te zielone płaskowniki to są szyny na których ona się suwa, i przykręcana jest na dwie śrubki...

Co sądzicie o tym, żeby zamiast takiego wałka przegubowego, który nie jest przystosowany do wysokich obrotów zastosować do napędu pompy półoś samochodową z przegubem. Przeguby są inaczej zbudowane niż w sprzęgle Cardana (zdjęcie wyżej), ale spełniają to samo zadanie. Osobiście wolałbym założyć jedną pompę, bo nie obciążała by tak wpustu na wale korbowym.

 

http://allegro.pl/polos-polosie-przegub-peugeot-307-1-6-16v-2007-i2008850028.html

 

http://allegro.pl/polos-przegub-vw-audi-seat-skoda-i1978803240.html

 

 

Czy żadnemu z was którzy mają pozakładane pompy z napędu koła pasowego na wale nie obciął się jeszcze kline.? W ostrówku koło pasowe było na wielofrezie natomiast tutaj jest tylko na klinie. Co wy na to >?

Masz racje Ostrówek ma inny wał ale tam są też większ obiążenia bo pompa ma wydatek 100 litrów/min.

Uważam że jeśli koło pasowe jest odpowiednio mocno dokręcone i nie dostaje luzu to klin niepowinien się ściąć, bardziej prawdopodobne jest pęknicie koła pasowego w miejscu klina. Nich mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)

http://allegro.pl/wal-korbowy-nowy-ostrowek-k-162-i2001480552.html

Tak wygląda wał od ostrówka

prędzej się wytrzaska te żeliwne koło niż się klin zetnie. może nie dostrzegam ale czy te krzyżaki mogą się suwać tzn czy są na teleskopie tzn jak zwykły wałek od wom???? całkiem możliwe że to było u mnie słabym punktem (a w zasadzie brak tego suwanego elementu) teraz mam z wału napędowego od poczciwego poldka i tam właśnie zrobiłem kawałek frezu gdzie może się to suwać. kardan na sztywno to nie jest za dobry pomysł. to jest moje zdanie nie musicie się oczywiście z nim zgadzać. ;) pozdrawiam wszystkich konstruktorów :D


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v