Skocz do zawartości

Orbitrol w Zetorze.



Widoczny siłownik jest oryginalny bo z Ursusa był za krótki, ale nie ma potrzeby kupować oryginału tylko przy dobieraniu go pamiętaj o tym żeby jego skok pozwalał na taki skręt żeby ograniczniki zwrotnicy się oparły.
Lewy uchwyt dorobiłem sam korzystając i otworów gwintowanych w korpusie mostu, a prawy przy zwrotnicy jest od Ursusa 1634 tylko lekko przegięty w kierunku felgi żeby uzyskać odpowiedni skręt.
Te wszystkie uchwyty można kupić, bo nowsze modele miały hydrostatyczny układ kierowniczy, ale ceny powalają.
Dodam jeszcze że w Kaliszu sugerowali mi abym ciągnik odstawił do serwisu bo przy takiej ingerencji w układ kierowniczy nie ma żartów.


Rekomendowane komentarze

Obaj macie po troszkę racji, bo oddając ciągnik do serwisu wszystko bym miał zrobione zgodnie z normą, jeździł spokojny ale uboższy o kilka tyś zł.

Zanim podjąłem temat troszkę się rozejrzałem i widząc raz w jaki sposób ma jeden 7745 zamontowany ten siłownik to stwierdziłem że nie będzie problemu.W tym ZETORZE wywalony był amortyzator i w te uchwyty po lekkiej przeróbce wstawiony siłownik.Tym to bym się bał jeździć, bo wyglądało to bardzo nie ciekawie.

Niestety fotka po raz kolejny nie przeszła, dlatego spróbuję wam to opisać.

Orbitrol ma symbol 160 (o ile dobrze pamiętam) i jest przykręcony bezpośrednio pod kierownicą w oryginalny uchwyt z dodatkową blachą.

Pompy nie zmieniałem, a symbol orbitrolu jest ważny, bo jego wydatek powinien być zgrany z wydatkiem pompy i średnicą siłownika.

Chodzi o ilość obrotów kierownic. Znajomy ma FARMERA i u niego przy kołach na wprost do max. skrętu jest 1,5 obr. u mnie są 2 obr.

Przewody zrobiłem na miarę i są w podwójnym oplocie, a przelewowy o większej średnicy.

Jak układ jest w porządku to nawet jak przejedziesz przez np. głęboką bruzdę koła nie mają prawa się skręcić ale jak na drodze wyjdziesz z zakrętu na prostą to wtedy również się nie wyprostują.Dlatego po zmianie trzeba się do tego przyzwyczaić.

Ok a czy pompa od serwomechanizmu nadaje się do orbitrola??? Może się orientujesz jaki ma wydatek taka pompa??? Bo ja chcę założyć orbitę do 5211 tylko u mnie wogule nie ma wspomagania i mam bul jaką pompę dobrać do jakiego orbitrola. Gadałem dzisiaj z gościem i mówił mi że te pompy od serwomechanizmu nie nadają się do orbitrola....

Z fachowej literatury wynika że przy serwomechaniźmie pompa ma nr. kat. 7011-8320, a przy orbitrolu 7211-8300, ja z pompą nic nie robiłem i nie wiem jaką ma wydajność.

Jeśli nie masz napędu to orbitrol powinien być DANFOSS OSPC 80 ON 150 N 2031.

Ale to wszystko jest do przeskoczenia, tylko nie wiem jak z montażem siłownika jeśli jest resorowana oś?

Miałem takiego ZETORA był z 1984 r a w 85 odbieraliśmy go z agromy ŚWIERKLANIEĆ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v