Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533
I jakie kopyto?

szaleństwa nie ma może dynamika troszke wzrosła ale to dopiero testy, jeszcze musze przestawić pome na większa dawke to wtedy się zobaczy B)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

przymierzałem się dziś do zmierzenia ale dnia mi zabrakło ale to jest mała turbinka i chyba 0,5 nie przekroczy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

nie zaciska węza ani nie wysysa oleju z filtra to chyba powietrza mu nie zabraknie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukaszewiczm
  • 1 148

Odczego jest ta turbina?

PS ciśnienie ładowania wcale nie jest zależne od wiekości turbiny, np załóż od silnika sw400 to nawet 0,2 bara nie uzyskasz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michufarmer
  • 21 540

to jest turbina z WG sterowana podciśnieniowo, mam w związku z tym pytanie: jak podłączyłeś kolektor ssący ze sterowaniem WG po stronie gorącej turbosprężarki? Musze pochwalić za dobre wykonanie no i za pomysł oczywiście. Ile kosztowała Cię turbosprężarka?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty
Odczego jest ta turbina?

PS ciśnienie ładowania wcale nie jest zależne od wiekości turbiny, np załóż od silnika sw400 to nawet 0,2 bara nie uzyskasz.

Moim zdaniem właśnie zalezy ciśnienie doładowania od wielkości turbiny im więkasza pojemność silnika tym turbina proporcjonalnie musi byc większa zeby mogła wtłoczyć większą ilość powietrza

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michufarmer
  • 21 540

Zgadzam się z @gintek, ale nie do końca. Większe turbo to cięższe jego elementy i wiesza bezwładność, a co za tym idzie więcej siły by rozpędzić turbosprężarkę. Powoduje to większą turbodziurę i mniejsze doładowanie przy niskich obrotach silnika, ale przy wyższych obrotach doładowanie jest większe. Natomiast w przypadku małej turbosprężarki sytuacja jest odwrotna, szybciej się rozpędza a więc uzyskamy większe ciśnienie doładowania przy niższych obrotach, ale niższe przy wyższych. Większe turbo da więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu doładowania a to tez jest ważne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

ciśnienie doładowania dochodzi do 0,5 bar przy obrotach 2000 natomiast doładowanie rozpoczyna się dopiero od 1500 obrotów, troche póżno pomimo tego że zawór WG jet cały czas zamknięty i powinno troche wcześniej wytworzyć się nadciśnienie. może to jest wina wyeksploatowania sprężarki bo majuż duży luz poosiowy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michufarmer
  • 21 540

I lepiej już nie będzie. 2000 obrotów to jest prawie spód w 60tce a w samochodzie dopiero zaczyna się jazda. Może jakbyś przed wlotem spalin założył jakąś zwężkę może zwiększyłoby to ciśnienie spalin i zwiększyło obroty turbo ;]

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • lukaszewiczm
  • 1 148

Ale ciśnienie mieżyłeś na obciązonym silniku?

PS ja mam u siebie w jumzie turbine od ducato 2.5 i zaczyna ładowac od ok 900 obr a max ładuje do 0.7 bara

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

ciśnienie mierzyłe bez większego obiążenia tyle tylko co troche pojeżdziłem. orientuje sie ktoś przypadkiem o ile należałoby zwiększyć dawke paliwa? :blush:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Cez4R
  • 1 331

Chyba tak na oko zwiększać, jak zacznie dymić, znaczy że za duża dawka :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • weterynarz
  • 0 76

ja też nad czymś takim myśle. mam podobną turbię od peugota partner 2,5.

powiedz jak podłączyłeś smarowanie turbiny i załanczanie podciśnieniowe???

założyłeś chłodniczke oleju albo wyminnik ciepła??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

w miejscu czujnika założyłem trójnik i wyprowadziłem smarowanie do turbiny a nad chłodnicą intensywnie myśle bo bez turbiny 60-siątka niezle się gżeje a teraz napewno temperatura oleju wzrośnie. załanczanie podciśnieniowe jest wcale nie podłączone, turbina cały czas się kręci. ta turbina jest jeszcze chłodzona cieczą ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • weterynarz
  • 0 76

a powrót oleju gdzie podpiełeś??

ja w silniku od peugota PARTNER widziałem wymiennik ciepła założony na filtrze od oleju.

a co do chłodniczki oleju to widziałem fajną od opla vectra która by nawet pasowała

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • piciaj
  • 31 510

własnie kolego powiedz gdzie wcisnałes powrot oleju z turbiny, bo tez chce zarzucic do swojego turbo bo mam od 1.9Tdi :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533
a powrót oleju gdzie podpiełeś??

ja w silniku od peugota PARTNER widziałem wymiennik ciepła założony na filtrze od oleju.

a co do chłodniczki oleju to widziałem fajną od opla vectra która by nawet pasowała

powrót ma być przez pokrywe rozrządu ale trzeba zdjąć cały przód i pokrywe bo inaczej opiłki powpadają do silnika a na to trzeba troche czasu a narazie wąż włożyłem przez wlew oleju a silnik za bardzo nie dmucha to bez korka daje rade

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • arniormo
  • 0 180

Kolego musiałeś coś przerabiać w kolektorze wydechowym??Jak tak to co przerobiłeś???Jak sie sprawuje jest róznica teraz

??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jarucki
  • 3 248

Nie lepiej powrót oleju dać do sprężarki ?

Co do prędkości Spalin... podlej Paliwa to i Turbo zacznie wcześniej wstawać :P zawór WG można wysterować ręcznie :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MANIU1208
  • 33 533

Nie lepiej powrót oleju dać do sprężarki ?

Co do prędkości Spalin... podlej Paliwa to i Turbo zacznie wcześniej wstawać :P zawór WG można wysterować ręcznie :)

Powrót jest w mise olejową a w sprężarke podłączyłem ale było źle bo olej wylewał się przez włącznik sprężarki nawet jak założyłem nowy. teraz turbina jest inna a zawówr WG wymontowany. :lol:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.