Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na początek powiem że w kwestii mechaniki jestem słabo obeznany, więc i moje pytanie dla niektórych może być banalne.

 

Przy talerzowaniu (tzw ruską talerzówką) Belarusem 920.2 (81 KM), przy dużym obciążeniu (większa góra, mokra ziemia przy rzece) słychać było piszczenie i ciągnik stawał (chyba sprzęgło).

 

Oczywiście wtedy redukowałem bieg i trochę ją podnosiłem, wtedy szła normalnie.

 

I tu pytanie ciągnik ma ok 120 MTG, czy to normalne że przy takiej robocie może tak się dziać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v