Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Adik92    0

Witam w moim Ursusie 4514 problem wygląda tak .Jakieś kilka mies temu był rozpoławiany ciągnik ponieważ był wyciek ze skrzyni na sprzęgło. Przy tej okazji szlifowane było też koło zamachowe .Po jakimś czasie pojawiło się dziwne wycie czy to ze sprzegła czy to ze skrzyni trudno określić ,taki dzwięk jakby guma o gume się ocierała, no ale jeżdziłem bo to akurat czas sianokosów był .Problem trochę ucichł przestało wyć ale pojakimś czasie około miesiąca pracy nagle przestał podnosić . Wymieniliśmy mu pompe bo akurat miałem zakupioną i czekała na wymianę ale ciągnik nadal nie podnosił . Okazało się że pekła tarcza drugiego stopnia ,została wymieniona traktor zaczął podnosić hydraulika działa ale zaczął znowu okropnie wyć podobny dźwięk jakby guma o gumę . Rozpoławialiśmy z powrotem na sprzęgle aby sprawdzić czy koło zamachowe jest proste  wałki i okazało się że wszystko jest idealnie , założyliśmy nową tarczę pierwszego stopnia ,złożyliśmy wszystko .Ciągnik nadal wyje czy ktoś spotkał się z podobnym problemem czy mógłby ktoś coś podpowiedzieć doradzić ? czy należy rozbierać skrzynię jeśli tak to co tam mogłoby się stać? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Czy to wycie jest ciągłe? Po wciśnięciu pedału sprzęgła nadal wyje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik92    0

Nie przy wciśnięciu sprzęgła ustępuje , i dodam że ciężko jest wyregulować sprzęgło strasznie zgrzyta 

Edytowano przez Adik92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

XMK13    367

Łożysko wałka sprzęgłowego było sprawdzane? Łożysko wyciskowe jest sprawne? Gdy ciągnik był rozpołowiony, można było obrócić ręką wałki, byłoby wiadomo, czy obracają się cicho. Czy za pierwszym razem sprzęgło było rozbierane - tarcze były wyciągane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik92    0

coś jest prawdobodobnie w skrzyni bo z tamta dobiegają prawdobodobnie te zgrzyty , jutro wyciągamy skrzynię 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Po rozjechaniu przekręć ręką wałki sprzęgłowe WOM i jazdy. Powinny być wyczuwalne zwiększone opory i słyszalne dziwne dźwięki, jeśli faktycznie to skrzynia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rebel21    22

Witam mam problem z wałkiem końcowym  WOM niestety uległ urwaniu i kupiłem niby zamiennik a teraz wycieka olej delikatnie gdyż jednak różni się od oryginału czy mogę go jakoś uszczelnić czy muszę kupić oryginał miał ktoś taką sytuację???? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik92    0

a czy to możliwe by wałek WOM włączył się na pierwszym stopniu jeśli tak to dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Jeśli sprzęgło jest źle wyregulowane (II stopień), to przy rozłączaniu I stopnia może rozłączać się również II st. Prawdopodobnie również sprzęgło WOM ma poślizg, szczególnie przy obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik92    0

to wina leży żę jest żle wyregulowany drugi stopień ??Byłem w tym serwisie zapytać się czy są pewni że wszystko jest dobrze i mówią że na 100%

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Jeżeli ciągnik jeździ normalnie, sprzęgło się nie ślizga (I st.), a rozłączają się oba stopnie na raz, to drugi stopień jest źle wyregulowany. No chyba że źle ktoś złożył sprzęgło.

Drugi stopień reguluje się trzema śrubami na obwodzie docisku. Dla 3512 luz wynosi 2 mm, ale w moim przypadku (5314) luz można zredukować do 1,5 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kopec
      witam,jakis czas temu skrzynia zakleszczyla mi sie na pierwszym biegu i za nic nie chciala wyjsc z jedynki i tylko na jedynce jeździla , ale postanowilem to zrobic na sile i udalo sie wykleszczyc, potem mialem problem zeby wlaczyc jedynke oraz wsteczny , poźniej nie chciala wchodzic dwojka i czworka, teraz jeżdze praktycznie na trojce i bardzo ciężko się wlącza wsteczny , jesli juz jakis bieg wlączy sie na sile to potem jest go ciężko wylaczyc, cianik ma tylko 250 mth , nioestety jest juz po gwzarancji
      ktos mial moze podobny problem ?
      ogolnie ciągnik jest ten super, malo pali i wygodny ale przez ta skrzynie sie ciężko pracuje, bardzo ciężko,
       
      ktoś z Państwa ewie moze jak to naprawic?
    • Przez Wojtek026
      Koledzy pomóżcie, jak wymienić ten wałek co wychodzi ze skrzyni i jest na nim osadzona tarcza sprzęgłowa od napędu, muszę go wymienić bo jest wyrobiony frez a jak go wymienić, czy to duzo roboty co rozkręcać, podobno powinien wyjść do przodu ale czy ktoś to rozbierał?
       
    • Przez newholland28
      witam mam problem ze sprzęgłem w ursusie 5714 czesto ździera sie tarcza 1 stopnia ciągnik posiada tura słyszałem o tarczach porcelanowych czy warto w nią inwestować i co przy tym jeszcze  warto wymienic  zeby w miarę długo pochodziło 
      proszę o dobre rady z góry dziękuje
    • Przez Kobra66
      Witam, proszę o poradę jak szybko rozblokować zblokowaną skrzynię biegów na 1 biegu. Mam nadzieję że pokrywy nie trzeba zdejmowć. Z góry dziękuję za porady
    • Przez BooLoo
      Witam.
      Mój kolega posiada Ursusa 3512. Niedawno jadąc pod górke użył blokady mechanizmu różnicowego. Wtedy coś strzeliło. Prawdopodobnie poszły tryby. Wczoraj mieliśmy zabrać sie do pracy nad nim jednak kumpel zgubił gdzieś katalog ze schematem. I tu pojawia sie moja prośba czy mógł by ktoś przysłać skan z katalogu Ursusa (chodzi mi o sam tył ). I czy w ogóle ktoś kiedyś naprawiał takie rzeczy w tym Ursusie ?
      Z góry dzięki za pomoc .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.